Har för en tid sedan köpt rb40s baja 5 sc. Lägger nu upp den som projekt för att kunna ställa diverse dumma frågor... Har sett att det finns lite under HPI fliken här på forumet men många av dessa gäller "vilken bil ska jag köpa" eller en specifik del. Har inte haft någon baja förut och har insett vilken djungel det enorma utbudet av delar till baja är jämfört med mcd eller losi. Har hunnit köra bilen 2 gånger varav en gång var 3 tankar runt nosringen.
Den är definitivt "a different animal" än 4wd bilarna jag framförallt kört innan och det känns skitkul med variationen. Borde kanske köpt baja istället för losin jag köpte förra vintern!
Har inte full koll på vad som sitter på bilen, det hade som jag förstått det inte rb40 riktigt heller då han i sin tur köpte bilen beg.
Det jag vet sitter på den är:
Team chase bur
Sidomonterad odämpad VRC med separat dämpare.
Orginal 26cc 2 bult
Savöx 0235 på styrningen, savöx t/b (glömt mod namn).
Metalldrev och någon form av slutet kopplingshus( vet ej vilket). TR diffhus(ev alternativ diff?)
Hostile extenders.
Däck:Hostile mx bak, hb rodeoo fram
Har även kört sönder min första del. En limiter fram. Så nu kommer första frågan: Vilka limiters är bäst?
Det kommer definitivt att bli uppgraderingar efterhand men har ju 3 bilar och saknar kassavalv med guldmynt så det blir inget värstingprojekt från början. Det finns några saker jag funderar på att göra direkt, bla plocka i den zenoah 290 jag har liggande och byta lite slitagedelar inkl svänghjul men då jag inte vet exakt vad som sitter i bilen behöver jag lite hjälp med identifiering. Kommer därför laddaupp lite bilder här under vintern.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

standard piniong?(nu menar jag inte antal taggar)
och jag kan väl inte projekta 3 bilar... eller? Skämt å sido så blir väl detta projekt på bekostnad av losin som jag nog ska köra som den är ett tag, bara byta nån slitagedel i vinter.
kolla på placering av hålet för främre motorskruven samt även höjden på klacken som det skruvhålet sitter på. Kanske är så enkelt som att byta kooolingshusen mellan motorerna.