Reely Carbon Fighter 4wd RTR

Alla Offroad-projekt
Locked
Mats B

Re: Reely Carbon Fighter 4wd RTR

Post by Mats B » 27 Mar 2010, 20:48

Detta är det riktiga Multiplex Rhino Digi 4. & billigt dessutom :drool: :drool: :thumbsup:

http://www.rc-car-boxenstop.de/product_ ... 5530807f48

Image

Image
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

Sponsor

Sponsor

Dave
Site Admin
Phone Number: 0706318394

Post by Dave » 08 Apr 2010, 21:43

Fick mitt paket idag från R2Hobbies.....otroligt snabb frakt när de väl fick ordning på ordern och betalningen (jag beställde och frugan betalade med hennes PayPal konto eftersom jag inte har nåt själv)
Detta ställde till det rejält för dem eftersom jag hade lagt en order som de aldrig fick några pengar för, och frugan fick mail där de frågade varför hon har skickat pengar till dem.....
Men efter en intensiv mailkontakt med dem löste det sig.

Massor av cred till R2Hobbies !!! De var tokseriösa hela vägen och rätt prylar blev det med....och 8 dagar tog det från andra sidan jordklotet !

Nu ska det monteras servon och provköras lite i helgen.....så får vi se hur kass dom är !

huSSe
Hedersmedlem
Phone Number: 0706663366

Post by huSSe » 08 Apr 2010, 21:48

vad beställde du för grejer ?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

Dave
Site Admin

Post by Dave » 08 Apr 2010, 22:22

Köpte en ny 2,4GHz modul ihop med en ny mottagare som är failsafe kompatibel till min Eurgle radio
1st extra mottagare (till MCD MT´n)
3st 15kg "små" servon MG995
3st 19kg jumbo servon (Eurgle 100g)

Rallyfinnen

Post by Rallyfinnen » 27 Apr 2010, 21:26

Hur går det här då? Grejat något på bilen?

Dave
Site Admin

Post by Dave » 27 Apr 2010, 22:00

:lol:

Jo det har jag faktiskt.....för ungefär 7 minuter sedan !
Har bara flyttat runt prylarna i verkstaden sedan förra meckandet..... :(

Skruvade isär ett av de snorbilliga servona och konstaterade att det faktiskt inte ser så illa ut, men vissa modifieringar krävs.....
En kollega har testat ett sånt servo i sin bil och när han voltade med bilen och landade på ett framhjul, slutade servot att funka. Han skruvade isär det för att konstatera att själva motorn i servot hade en lös sladd.
Jag lödde dit den åt honom utan att fundera så mycket på det.......men nu när jag kikar på mitt servo ser jag att motorn inte sitter fast i något mer än lite siliconmassa.
Motorn måste ha lossat i smällen och roterat innuti och ryckt av trådarna.

Dessutom sitter inte kretskortet fast i något alls.....ja trådarna till potentiometern, motorn och servokablarna förståss, men det måste också fixeras innan det går att lita på....
Bilder kommer !

Känns som att jag kommit ikapp lite nu, och att jag faktiskt tog mig i kragen och testade de nya mottagarna och den nya failsafe-kompabiliteten ikväll kändes som en liten kick.....

Ska sätta fart på min CF före MT´n nu och MT´n får vänta på mer inspiration.....

Men sanslös tajming med din fråga !!!

:D

Perkla
Phone Number: 0709998877

Post by Perkla » 28 Apr 2010, 00:11

Vad är det för servos du har... ?
MCD Evo 3 Sport
Walbro 990, 29cc Big Bore, Jetpro V2

Rallyfinnen

Post by Rallyfinnen » 28 Apr 2010, 08:52

Är dom verkligen något att ha dom servona?
Jag tyckte dom verkade väldigt svaga..
Om du ska ha ett billigt servo med bättre prestanda så skulle jag nästan rekommendera ett rovan styrservo
http://www.die-rovan-spezialisten.de/pr ... cts_id=197" onclick="window.open(this.href);return false;

Det är väldigt mycket snabbare och starkare än gws-servot du har! Jag vet inte hur livslängden är, för jag har inte kört så mycket med det än, men av allt att döma håller det bättre än det du har ;)

Dave
Site Admin

Post by Dave » 02 May 2010, 08:55

Så har man testat lite....och servona är ren skit !
Precis som du sa Rally, är de svaga.

Satte 2st på min MCD MT och det är med nöd och näppe de orkar svänga hjulen när MAN HÅLLER BILEN I LUFTEN !!!

:lol:

De där 19Kg som de är specade för undrar jag hur de har mätt...... Det gamla HiTec 805 servot upplevs som starkare än båda Eurgle-servona tillsammans.....

Nåja, funkar gör dom ju, men lite jobb får man lägga ner på dem.
Sätta fast motorn och löda om alla trådanslutningar bla.....

Hade min första riktiga körning med min CF igår och det funkade riktigt fint faktiskt.
Kändes helbra, och när alla grannar och annat nyfiket löst folk hade samlats för att kolla vad de där idioterna håller på med, så säger jag till polaren att "-Kanske skulle man ändra utväxlingen för högre toppfart..."
Därefter tog det ungefär 8 sekunder innan jag tjusigt skulle passera en stadig björk.
Kom lite nära kände jag och svängde.....och svängde lite till..... varpå biljäveln hittade ett precis lagom gupp, och rätade upp sig.....

SMACK !

Även om man VILL köra rakt i ett träd ser jag det som fullständigt OMÖJLIGT att träffa så mitt i prick som jag gjorde.
Hade ju inte full fart riktigt, man skulle gissa på att det var på "fel" sida om 50 knyck.....

Så, mina damer och herrar !

Får jag presentera: Carbon Fighter - Den korta modellen !

Tadaaaa´
201005011510.jpg
201005011510.jpg (66.87 KiB) Viewed 3815 times
201005011511.jpg
201005011511.jpg (67.68 KiB) Viewed 3815 times

Dave
Site Admin

Post by Dave » 02 May 2010, 09:01

Fick se nu att jag inte har några bilder på hur bottenplattan såg ut..... fanken åxå !

Den hade fått en knäck i höjd med servoräddarna, och ytterligare en framför diffhuset.
I princip stog den delen av bottenplattan som skjuter ut framför diffhuset rakt upp.

Har rensat främre delen av plattan och rätat ut den, men den lär ju aldrig bli sig lik mer :hammer:

Ofattbart nog verkar det bara vara bumpern som gått sönder !

Ska se om det går att rätta till störtbågen, annars har jag ju den nya kvar i kartongen som jag fick på garantin...

På´t igen !

Rallyfinnen

Post by Rallyfinnen » 02 May 2010, 09:36

Ja, bottenplattan är vek på dom.. du kanske ska staga upp den i fronten som jag gjort?
Framför diffhuset kommer man inte ifrån att det viker sig förr eller senare, men tar du det lite lungt så ska den nog klara sig skapligt med staget, och en mjuk bumper i fram (du får kolla 'facit' i min tråd ;) )
Jag har inte böjt plattan som du gjorde (antagligen tack vare staget), men den har vridit sig istället vid någon flygtur, så jag har också varit tvungen att rikta lite.
Egentligen skulle man göra en egen platta i bra material, eller använda en MCD platta..

Var det inte så att du hade kompisar som hade köpt CF också, men inte skruvat innan dom körde? Hur har det gått för dom? Ni kanske ska beställa en reservdelsbil ihop snart? ;)

huSSe
Hedersmedlem
Phone Number: 0706663366

Post by huSSe » 02 May 2010, 09:40

Rallyfinnen wrote:Ja, bottenplattan är vek på dom.. du kanske ska staga upp den i fronten som jag gjort?
Framför diffhuset kommer man inte ifrån att det viker sig förr eller senare, men tar du det lite lungt så ska den nog klara sig skapligt med staget, och en mjuk bumper i fram (du får kolla 'facit' i min tråd ;) )
Jag har inte böjt plattan som du gjorde (antagligen tack vare staget), men den har vridit sig istället vid någon flygtur, så jag har också varit tvungen att rikta lite.
Egentligen skulle man göra en egen platta i bra material, eller använda en MCD platta..

Var det inte så att du hade kompisar som hade köpt CF också, men inte skruvat innan dom körde? Hur har det gått för dom? Ni kanske ska beställa en reservdelsbil ihop snart? ;)
apropå mcd platta, jag har en evo2 botten platta som ligger o dräller???? :sunglasses:
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

Rallyfinnen

Post by Rallyfinnen » 02 May 2010, 09:54

Då kan jag lägga in intresseanmälan ;)

Perkla
Phone Number: 0709998877

Post by Perkla » 02 May 2010, 12:29

Om det finns billiga reservdelar till CF nånstans, kanske det kan vara ett alternativ.. ? Istället för att köpa en hel bil menar jag..

Tycker det låter skumt med att den ska vika sig som den gjort, måste ju vara extremt dåligt material i CF .. ?
MCD Evo 3 Sport
Walbro 990, 29cc Big Bore, Jetpro V2

Dave
Site Admin

Post by Dave » 02 May 2010, 13:31

Rallyfinnen wrote:Var det inte så att du hade kompisar som hade köpt CF också, men inte skruvat innan dom körde? Hur har det gått för dom? Ni kanske ska beställa en reservdelsbil ihop snart? ;)
Jodå, det var det.....och den ena kopierade mitt arbete innan första start, och den andra går inte alls längre, och den snubben har tappat lusten......
Men han som gjorde jobbet rätt, var här på besök igår när jag bashade in i trädet.....vi körde nära på en timme innan det blev haveri.

Har precis testkört bilen efter gårdagens äventyr, och den funkar lika bra som innan kraschen.....

Hade igång min Monster också, men av nån knepig anledning går Partnermotorn inte rent på låga varv längre.....så länge jag håller varv på den , svarar den direkt, men på låga varv känns det som att den inte får soppa nog oavsett justering.....
Får kika mer på det i eftermiddag....

Ska försöka filma lite mer nu när vädret är så skönt, men det blir ju bättre om nån tomte håller i kameran istället för att den ska stå på stativ.....

Locked