72mil tror jag det blirJ.A racing wrote:Fasiken det är ju långt ju och du får ju bara åka i max 80 om man ska vara laglig.MrKnopfler wrote:Han vill att man ska hinna tillbaka innan bilen ska gå på nästa sväng
Vad gör DU just nu?
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
Re: Vad gör DU just nu?
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
knoffe säg åt idioten att köra själv då! eller visa hur han kör samma sträcka? 

Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- J.A racing
Då ska du snitta 80 km/h, så hinner du på 9 h körtid.MrKnopfler wrote:72mil tror jag det blirJ.A racing wrote:Fasiken det är ju långt ju och du får ju bara åka i max 80 om man ska vara laglig.MrKnopfler wrote:Han vill att man ska hinna tillbaka innan bilen ska gå på nästa sväng
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
ska han snitta 80 då må ju han ligga över hiundra bra mycket?
hur blire med kaffe pauser? får man köra 9 timmar i sträck?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
- J.A racing
Nej som max får du köra 4,5 h i ett sträck sen är det 45 min vila/rast, sen får du åka 4,5 h till. Sen är en vanlig dag över, sen finns det vissa undantag med att du får köra i 10 h men det ska kompenseras i helgvilan mm bla bla detta är krångligt och svårt att förklara i detalj.huSSe wrote:ska han snitta 80 då må ju han ligga över hiundra bra mycket?
Ja det där... Det hade man juh lite trassel med då man tog lappen.. Och det har juh krånglats till ännu mer efter det.J.A racing wrote:Nej som max får du köra 4,5 h i ett sträck sen är det 45 min vila/rast, sen får du åka 4,5 h till. Sen är en vanlig dag över, sen finns det vissa undantag med att du får köra i 10 h men det ska kompenseras i helgvilan mm bla bla detta är krångligt och svårt att förklara i detalj.huSSe wrote:ska han snitta 80 då må ju han ligga över hiundra bra mycket?
Iofs så med den digitala skrivarn så blir du väl påmind om du kör för mkt?
- J.A racing
Ja den håller ju stenkoll på allt, så det gäller att sköta sig.
Den blir röd och far ett jäkla liv...Robban wrote:Ja det där... Det hade man juh lite trassel med då man tog lappen.. Och det har juh krånglats till ännu mer efter det.J.A racing wrote:Nej som max får du köra 4,5 h i ett sträck sen är det 45 min vila/rast, sen får du åka 4,5 h till. Sen är en vanlig dag över, sen finns det vissa undantag med att du får köra i 10 h men det ska kompenseras i helgvilan mm bla bla detta är krångligt och svårt att förklara i detalj.huSSe wrote:ska han snitta 80 då må ju han ligga över hiundra bra mycket?
Iofs så med den digitala skrivarn så blir du väl påmind om du kör för mkt?
Är det då man rycker ur kortet och slänger i bingen bakom sej? 
Hehehe, kan man ju försöka med.Robban wrote:Är det då man rycker ur kortet och slänger i bingen bakom sej?
- J.A racing
De anställde faktiskt en reparatör till idag.....
Det betyder hälften så mycket att göra för mig fast med samma lön...
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Hinner du 72 mil på 9 timmar och kör lagligt med lastbil och släp så kan JAG personligen lova att helvetet har frusit till is och midsommar kan firas året runt!MrKnopfler wrote:72mil tror jag det blirJ.A racing wrote:Fasiken det är ju långt ju och du får ju bara åka i max 80 om man ska vara laglig.MrKnopfler wrote:Han vill att man ska hinna tillbaka innan bilen ska gå på nästa sväng
JA i teorin kommer man 72 mil på 9 timmar, men då ska lastbilen inte starta/stoppa någonstans utan börja med rullande start och vråla över mållinjen, dessutom måste däcken vara nya hela resan igenom samt hastighetsmätaren kalibrerad för bil och släp, det får inte heller vara någon hastighets sänkning i form av skyltar eller liknande under 80 km/h och för att klara det lagligt så får man INTE låta lastbilen skjuta över hastigheten i en nedförsbacke!
OM din chef säger åt dig att köra denna sträcka på 9 timmar, så be han fara åt fanders, skulle han säga kör sträckan på 10 timmar, ja då kan du bara göra den resan 2 ggr/vecka.
OAVSETT hur arbetsdagen för alla chaufförer ser ut glöm ALDRIG vilken tid på dagen ni började köra för efter 24 timmar ska ni ha hunnit med att vila i MINST 9 timmar.
MrKnopfler inget personligt detta!
Finns det någon chaufför som inte har kört för mycket någon gång? Klart ens arbetsgivare inte får sätta det i system, flår ju inte be om det över huvud taget... men jag tror i stort sett alla har kört för mycket någon gång.
- J.A racing
Gute de var ju precis de jag skrev (720/9=80) och dom som kört/kör 24-meters vet då att det naturligtvis inte funkar.