Kolla på en King motor istället. Den skall vara bättre enligt Engelsmännen.Rajraj wrote:Rätt sugen på att köpa en Rovan. Kanske blir en till sommaren om det blir positiva ord härifrån ^^
Crosshot's Projekt Baja
Re: Crosshot's Projekt Baja
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Re: Sv: Crosshot's Projekt Baja
Ska kika på det.Lusse wrote:Kolla på en King motor istället. Den skall vara bättre enligt Engelsmännen.Rajraj wrote:Rätt sugen på att köpa en Rovan. Kanske blir en till sommaren om det blir positiva ord härifrån ^^
Har försökt o leta efter beggade Losi 5ive, dock verkar USA vara den marknaden som de flesta säljs på. Landar runt 8k för en beggad därifrån.
Sorry för ot.
Räkna med att frakten blir dyr från USA.
Jo precis + tull + moms. Blir en dyr beggad.Lusse wrote:Räkna med att frakten blir dyr från USA.
Fördelen med Kopiorna är väl att delarna ifrån HPi passar. Byter ut när nått går sönder. Får ju nästan 3 King motors för priset av en HPI.
MEN!!!Rajraj wrote:Jo precis + tull + moms. Blir en dyr beggad.Lusse wrote:Räkna med att frakten blir dyr från USA.
Fördelen med Kopiorna är väl att delarna ifrån HPi passar. Byter ut när nått går sönder. Får ju nästan 3 King motors för priset av en HPI.
De flesta som testat en klon kan intyga att när du väl har fått en bil som håller så har du passerat kostnade för både en beggad & en ny HPI Baja....
Så varför genomgå "lidandet" med en bil som bara går sönder ( bevisligen ) När man kan få en "riktig" för en billigare peng , visst det är mycket som ska ut på en gång ...men det går ju alltid att ta den på en räntefri 12 månaders om man vill sprida ut kostnaden en smula.
Vad som helst är bättre än en klon (enligt mig).
Over and out
Nog med offtopic i Crosshot´s tråd nu..
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Min KM 1000T har förvisso förvandlats till en eftermarknadsbil men inte pga trasiga delar utan därför att uppgraderingsdjävulen tagit tag i mig ordentligt. Finns en tråd här på forat för den som är intresserad.
Det finns dock skillnader inte bara i tex alut som är mjukare än HPI dito utan andra detaljer. Tank och radiolåda ser lika ut men är något större på KM än HPI versionen. Jag har dock inte haft problem att montera eftermarkandsprylar.
Det finns dock skillnader inte bara i tex alut som är mjukare än HPI dito utan andra detaljer. Tank och radiolåda ser lika ut men är något större på KM än HPI versionen. Jag har dock inte haft problem att montera eftermarkandsprylar.
King Motor T1000
TT ZK2
WL V911 micro helisar
TT ZK2
WL V911 micro helisar
Jag köpte den från rovanrcfseaman wrote:Vart ifrån har du köpt den?
Vill du avslöja vad det landade på Totti? Pma annarsCrosshot wrote:Jag köpte den från rovanrcfseaman wrote:Vart ifrån har du köpt den?

Ja gav ca 5300 kr efter tull,moms, frakt o andra avgifter som kom tillRajraj wrote:Vill du avslöja vad det landade på Totti? Pma annarsCrosshot wrote:Jag köpte den från rovanrcfseaman wrote:Vart ifrån har du köpt den?
Lägger upp en liten Julbild på en början av våran gran 
Den var kul vad säger tjejen?... 
De sakerna hänger inte kvar idag iallafall kan jag sägaLusse wrote:Den var kul vad säger tjejen?...
Luftfilterhållaren har fått sig en omgång idag för att mer luft ska komma genom.
Vart lite dåligt med olja i diffen såg jag idag när jag öppnade den,
så diff och alla drev har blivit rengjorda och nu så väntar jag bara på oljorna sen ska allt ihop igen.
så diff och alla drev har blivit rengjorda och nu så väntar jag bara på oljorna sen ska allt ihop igen.
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Alltid kul med lite mekbilder!
Medan du väntar på diffolja kan du kika på skicket på kullagren i de utgående axlarna.
Brukar byta den inre bronsbussningen mot ett tätat kullager också!

Medan du väntar på diffolja kan du kika på skicket på kullagren i de utgående axlarna.
Brukar byta den inre bronsbussningen mot ett tätat kullager också!