adrenaline wrote:nu är det dags att lacka kaross igen.
beställde från droopracing( blå metallic och silver = tamiya färg) men fick bara blå metallic i tamiya och silver i pactra
nån som vet om dem funkar tillsammans? tamiya silver var slut och har tydligen slutas tillverkats? stämmer det?
Jag tror snarare att det är Pactra som kommer att försvinna... sök lite på utländska forum så hittar du info från tillverkaren att man lägger ner tillverkningen..
Eftersom det kommit ny miljölagstiftning inom EU (REACH direktivet) så kan det hända att t.ex Tamiya silver innehåller något ämne som kräver tillstånd att säljas (oavsett hur lite det än är) och då är det nog troligt att man bara plockar bort det ur sortimentet.
Hursomhelst så är min erfarenhet att det brukar gå bra att blanda färgmärken (har iofs ingen erfarenhet av att blanda just lexan färg) under förutsättning att man låter dem torka
ORDENTLIGT innan man lägger på nästa lager. Jag skulle test på en spillbit först och låta färgen torka minst 12 timmar för säkerhets skull.
När jag slarvat med torktiden (som kan variera mellan olika märken) så har det hänt att färgen rest sig, men som sagt låter man det bara torka helt mellan lagren så har det gått bra.
För mycket leksaker... och en Baja 5B + en 5B HPD + 5T