Nä...du bara som vill tillbaka 5b så bara gör detJ.A racing wrote:Funderar på att ev "konvertera" tillbaks till en 5B igen.Tycker buggy stuket faktiskt är coolare utan att ha kört en 5T. Får fundera på saken tror jag. Hur fasiken skulle man värdera bilen vid en ev försäljning av den, de har jag funderat ett tag på också. Eller om de skulle hända nått att den brann upp eller vart stulen mm. De fanns nån tilläggs försäkring för hobby grejer eller?
JA´s HPI racing 5B baja SS
Re: JA´s "Jägermeister" VW Bug SS/T
Värdering är ju alltid svårt, och det är omöjligt att få tillbaka dom pengar man lagt ut!
Min erfarenhet är att vill man få tillbaka så mycket pengar som möjligt ska man plocka bort options och återställa bilen till original.. Lättare att prismatcha på blocket och sedan sälja options separat för 50-60% av nypriset.
Alternativt i annonsen för bilen ha med alla options och ett pristillägg så kan man plocka på sig det man vill/behöver osen sälja dom andra delarna löst här eller på blocket. Osen hittar du en bra beggad on-road bil och prutar ner den lite grann och ger ut på banorna igen
Har faktiskt aldrig hört talas om den försäkringen du pratar om
Tråkigt att aluminium inte brinner, hahaha
Min erfarenhet är att vill man få tillbaka så mycket pengar som möjligt ska man plocka bort options och återställa bilen till original.. Lättare att prismatcha på blocket och sedan sälja options separat för 50-60% av nypriset.
Alternativt i annonsen för bilen ha med alla options och ett pristillägg så kan man plocka på sig det man vill/behöver osen sälja dom andra delarna löst här eller på blocket. Osen hittar du en bra beggad on-road bil och prutar ner den lite grann och ger ut på banorna igen
Har faktiskt aldrig hört talas om den försäkringen du pratar om
My motor is stalled but my wheels are still spinning
Hahaha bara kvar alu restan 
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
viewtopic.php?f=31&t=2278J.A racing wrote: Hur fasiken skulle man värdera bilen vid en ev försäljning av den, de har jag funderat ett tag på också. Eller om de skulle hända nått att den brann upp eller vart stulen mm. De fanns nån tilläggs försäkring för hobby grejer eller?
- J.A racing
Ah där var det ju visste jag läst det någonstans, tack David.Carbon-Dave wrote:viewtopic.php?f=31&t=2278J.A racing wrote: Hur fasiken skulle man värdera bilen vid en ev försäljning av den, de har jag funderat ett tag på också. Eller om de skulle hända nått att den brann upp eller vart stulen mm. De fanns nån tilläggs försäkring för hobby grejer eller?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- J.A racing
JA´s SS is back!
Nu har det funderats klart och velats färdigt, nu ser bilen ut så här igen.
Saknade buggyn redan innan jag byggt klart den, så det fick bli tillbaks med alla 5B delar igen.

Vart att sätta dit mina Killer cables också, då syns blinget bättre.

Vart att sätta dit mina Killer cables också, då syns blinget bättre.

- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
vad gør du med bubbla karren?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- J.A racing
Det blir nog en annons på grejerna, ett 5T konverterings kit.huSSe wrote:vad gør du med bubbla karren?
Husse har du lust att byta rubrik till "JA´s HPI racing 5B baja SS" jag får fasiken inte till det blir bara i ett inlägg sen de gamla igen.
Fasen.. jag som hade sett fram mot att se lacken på bubblan..
- J.A racing
Hehe jag med men jag gillade min buggy så jag saknade den för mycket, men då kanske du kommer gilla mitt ev nya sido projektmarkusb wrote:Fasen.. jag som hade sett fram mot att se lacken på bubblan..
Re: JA´s HPI racing 5B baja SS
Jag ändrade din rubrik!
Kör du på buggystuket. Den är ju snygg!
Sidoprojekt?Gissar isf på att du köpte en slash och ska klä den med en bubblakaross? Eller slå på stort och köpa en T eller SC?
Jag har ju beställ 5sc! så snart kommer.....markusb wrote:Sidoprojekt?Gissar isf på att du köpte en slash och ska klä den med en bubblakaross? Eller slå på stort och köpa en T eller SC?
- J.A racing
Hehe nej inget sånt och inget som i nuläget är helt 100 heller, men vi får se framöver om det blir nått. Nu kör jag vidare med min SS. Kanske skulle skaffa lite Koldkutters nu när den är körbar igen. 
- J.A racing
Tackar för det!S 500 R wrote:Jag ändrade din rubrik!