betas xs5 max BL
Re: betas xs5-e/rr5-e
Fram och mitten skulle jag överväga LSD diffar om det inte redan sitter det. Låst mittdiff funkar ju men en LSD på 120 grader är att föredra om du frågar mig.
Speedruns kan du likajärna köpa växellådan istället då kan vi snacka speed hahaha
90 grader fram och 120 i mitten skulle jag tipsa om.
Speedruns kan du likajärna köpa växellådan istället då kan vi snacka speed hahaha
90 grader fram och 120 i mitten skulle jag tipsa om.
MCD RR5 XL ULTIMATE TEAM EDITION.
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
Re: betas xs5-e/rr5-e
Växellådan verkar inte funka med el. Där ska bytas kopplingsklocka och de har bara för pro bite och standard men inte för el vad jag kan se. Lite synd för då kunde man kört 27/58, 26/60 verkar vara max utan xsnap.Emanuel21 wrote: ↑30 Jul 2019, 09:53Fram och mitten skulle jag överväga LSD diffar om det inte redan sitter det. Låst mittdiff funkar ju men en LSD på 120 grader är att föredra om du frågar mig.
Speedruns kan du likajärna köpa växellådan istället då kan vi snacka speed hahaha
90 grader fram och 120 i mitten skulle jag tipsa om.
Ska plocka ner diffarna med innan nästa order. Rekommenderas aluhusen till diffarna?
Ja varför köpte man inte ultimate direkt?
Edit, hittade xsnap till el https://www.rcfox.de/M900103X-MCD-Racin ... -2-Speed_1
Re: betas xs5-e/rr5-e
Mmm med alla uppdateringar du gjort hade det blivit typ 50% billigare om du köpt en Ultimate direkt.
Men det har ju sin glädje i att uppgradera en bil i resans gång också, men du gjorde det direkt
Paketet har kommit men jag är i Cypern :/ hoppas det inte skickas tillbaka innan jag hinner hämta det Oo
Men det har ju sin glädje i att uppgradera en bil i resans gång också, men du gjorde det direkt
Paketet har kommit men jag är i Cypern :/ hoppas det inte skickas tillbaka innan jag hinner hämta det Oo
MCD RR5 XL ULTIMATE TEAM EDITION.
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
Re: betas xs5-e/rr5-e
LSD diffhuset finns 2 varianter.
Ena är svart och i metall tror jag och den andra är 7075 alu. Enda skillnaden på dem är några gram i vikt. Kvalitetsmässigt likvärdiga.
Planetdiffarna har jag ingen erfarenhet av.
Ena är svart och i metall tror jag och den andra är 7075 alu. Enda skillnaden på dem är några gram i vikt. Kvalitetsmässigt likvärdiga.
Planetdiffarna har jag ingen erfarenhet av.
MCD RR5 XL ULTIMATE TEAM EDITION.
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
Re: betas xs5-e/rr5-e
Jag syftade med på husen som f/r-diffarna bor i, där stötdämpartorn osv monteras.
Det blev en lång lista beställd idag med xsnap, bärarmar osv osv.
Det blev en lång lista beställd idag med xsnap, bärarmar osv osv.
Re: betas xs5-e/rr5-e
Mycket av dessa grejer som bara har en funktion för blingets skull.....
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
Re: betas xs5-e/rr5-e
Så är det säkert och jag antar att det är därför dom bara har släppt halva huset i alu, sidan som håller piongen. Men det kanske inte är något problem med plast heller? Även med 10hk+?
Re: betas xs5-e/rr5-e
Min har ju ca 11 hk. Knappt 20% mindre än din, mindre vrid men mer högvarvig än vad du har. Men det spinner ju mest ändå när man gasar till med den typen av effekt. Jag har på 1.5 säsong och rätt mkt körning haft sönder 0 diffhus så för mig har det inte varit ett problem.
Om jag absolut skulle plöja mer pengar i alu till min skulle det nog vara alu armar fram(för att få möjlighet att sätts dämparna bakom framaxeln och därmed få bak/centrera mer vikt) samt de där reservoar dämparna emanuel kör med på sin rr5.
Jag skulle nog också kolla på möjlighet för en egentillverkad/moddad motormount som får ner colaburken på chassit, iaf med min 58mm motor kan jag i nuläget köra in handen under motorn. Din är ju lite större i diameter men det borde fortfarande vara typ 2 cm.
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Om jag absolut skulle plöja mer pengar i alu till min skulle det nog vara alu armar fram(för att få möjlighet att sätts dämparna bakom framaxeln och därmed få bak/centrera mer vikt) samt de där reservoar dämparna emanuel kör med på sin rr5.
Jag skulle nog också kolla på möjlighet för en egentillverkad/moddad motormount som får ner colaburken på chassit, iaf med min 58mm motor kan jag i nuläget köra in handen under motorn. Din är ju lite större i diameter men det borde fortfarande vara typ 2 cm.
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
Re: betas xs5-e/rr5-e
Idag kom det mesta av det som var beställt. Xsnap och drev till den vart restat men så hinner jag gå över diffarna så länge och se vad det sitter i dom.
Re: betas xs5-e/rr5-e
Synd...du skulle köpt en Ultimate från början.
Ser ut som du köpt all alu som finns till den och en Ultimate är full option från början till halva priset
Ser ut som du köpt all alu som finns till den och en Ultimate är full option från början till halva priset
MCD RR5 XL ULTIMATE TEAM EDITION.
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
Re: betas xs5-e/rr5-e
Jo det hade nog nästan kunnat bli 2 ultimate snart. Istället har man en ultimate och en ft i delar, minus chassi och diffar.
Re: betas xs5-e/rr5-e
Hihi, LSD diffar och chassie är ju dem dyraste delarna
MCD RR5 XL ULTIMATE TEAM EDITION.
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
Re: betas xs5-e/rr5-e
Näst efter värstingdämparna för 450€ paret.
Fram var på 90°, ändrat nu till 120°.
Bak var öppen. Sätter nog ihop den så igen då det verkar funka bra där.
Mitten tar jag när xsnap kommit så inte katten hinner leka bort alla skruvarna.
Fram var på 90°, ändrat nu till 120°.
Bak var öppen. Sätter nog ihop den så igen då det verkar funka bra där.
Mitten tar jag när xsnap kommit så inte katten hinner leka bort alla skruvarna.
Re: betas xs5-e/rr5-e
Jag kör 90 fram, 120 mitten och öppen bak.
MCD RR5 XL ULTIMATE TEAM EDITION.
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
Re: betas xs5-e/rr5-e
Fredagsmys
Edit:
Noterar att där är envägslager i växellådan. Så nu får jag få tummen ur att mixa in bromsen. Hade inte varit kul att upptäcka det när bilen åker i 120km/h
Ingen back kvar heller för den delen.
Behöver inte fundera på hur jag vill ha mittendiffen, den är låst.
Edit:
Noterar att där är envägslager i växellådan. Så nu får jag få tummen ur att mixa in bromsen. Hade inte varit kul att upptäcka det när bilen åker i 120km/h
Ingen back kvar heller för den delen.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests