Har grejat med lite av varje med denna, bland annat gått över setupen. Märkte även att det var lite glapp i kullederna vid främre krängaren, och eftersom jag är lite känslig för det, så bytte jag kullederna där. Är osäker på ved det beror på, om rs5 har sämre kvalitet på dom än FG. Nu var det rs5-leder som åkte i igen, för det var sådana jag råkade ha. Glappar dom upp sig också, så får jag testa med FG eller SKF som nästa.
Har gjort lite åtgärder för att förhindra ånglås också. Satte på ett längre Lauter-insug, kapade upp dom två sidorutor jag hade kvar, och satte lite alu-folie på insidan om kåpan. Tanken är att minska värmestrålningen från motorn mot förgasaren.
Jag hade gjort ett försök med original insug som jag fräst ur lite för större brickor på cylinderskruvarna. Hade hoppats det skulle göra att dom inte deformeras och börjar läcka, men icke..
Håller på grejar lite med motorn med RCMK-vevhus och extern tändning, tanken är att få den monterad i bilen för lite provkörning i Lidköping på Onsdag. Den ger bra botten och normal topp, så jag velar lite om jag ska porta lite till eller inte... tror stor del av det bottendraget kommer sliras bort av kopplingen. Den kan tom bli lite väl hetsig när man går på gas med låg svängmassa och bra botten.
Testade montera en av mina egensvarvade toppar på den också, för jag hade ganska höga temperaturer vid stiftet med dom lösa förbränningsrummen, tror det beror på överledningen av värme mellan förbränningsrum och topp/kylfläns. Tempen blev bra mycket lägre med min topp som är svarvad i ett stycke. Kan delvis bero på att jag kan styra luften bättre runt min topp som är mindre också.