Harm SX-3 010 Champion Edition
- J.A racing
Re: Harm SX-3 010 Champion Edition
Den diffen är sååå vacker att man skulle kunna ha den i sängen...corvette wrote:Nu har det uppstått ett nytt problem som dessvärre kan komma att bli dyrt. Jag har blivit grymt sugen på SCS M2 diffen,ser så jävla Nice ut.
Idag blev det ett gäng timmar i garaget. Jag matchportade bakelit distanserna med insulatorn sedan fick motorn ny kolv,kolvring,kolvbult,kolvbultslager,knaster,cylinderpackningar,Tändstift, insulator,förgasare,ny renoverad koppling och ett nytt pinjong drev. Monterade även det nya pipfästet. Ett problem uppstod när jag skulle montera titan pipan, jag måste kapa bort och flytta fästena för fjädern som håller ihop pipa med kröken för den tar i en kolfiberförstärkning i chassit. Det får inte gå för enkelt!
- J.A racing
Ren porr 
Det blev ett par timmar i garaget i dag också. Lunkan var nere och hälsade på och som vanligt pekade han med hela handen och talade om exakt hur det ska gå till om det ska bli riktigt bra,jag lät honom hållas.
I övrigt blev det lite slangar till frambromsarna dragna och så började jag modifiera och montera dom nya servo oken,kan nog bli bra tror jag.
Har haft kontakt med lite "track folk" här på forumet och suget på att få börja använda grejerna tycks stort,jag kan bara hålla fullt med.
I övrigt blev det lite slangar till frambromsarna dragna och så började jag modifiera och montera dom nya servo oken,kan nog bli bra tror jag.
Har haft kontakt med lite "track folk" här på forumet och suget på att få börja använda grejerna tycks stort,jag kan bara hålla fullt med.
Ser bra ut! Ja suget är helt sjukt, speciellt idag när solen låg på hela dagen och asfalten utanför var torr.. mmmm snart sååå
My motor is stalled but my wheels are still spinning
Idag gjorde jag klart det sista med bromsarna och radioplattan blev monterad. Sedan kunde jag inte låta bli att göra en grund setup på den så nu är bilen så gott som klar. Det som är kvar är väll att göra klart bumpern och lacka karossen. Det blir nog till att börja med karossen nästa helg tror jag. Just det,den nya radiolåda måste göras klar också.
Har sagt det förut... säger det igen, vilken porrig bil! Man får nog fundera en del till nästa år 
S 500 R wrote:Har sagt det förut... säger det igen, vilken porrig bil! Man får nog fundera en del till nästa år
Tack tack,jag är själv mycket nöjd med bilen,men det ligger också näst in till sjukligt mycket tid bakom. Sedan vet man att när man har kört första passet för sesongen så ser det inte lika blankt å fint ut längre men då är det bara börja om från början.
Så är det ju.. men det kan man leva med.corvette wrote:S 500 R wrote:Har sagt det förut... säger det igen, vilken porrig bil! Man får nog fundera en del till nästa år
Tack tack,jag är själv mycket nöjd med bilen,men det ligger också näst in till sjukligt mycket tid bakom. Sedan vet man att när man har kört första passet för sesongen så ser det inte lika blankt å fint ut längre men då är det bara börja om från början.
Tanten undrade varför det luktade bensin i sovrummet.

- J.A racing