Har den kopplingen sexkantsfattning på insidan och sitter sen med en typ pinnskruv med insex i ? Ser ut som den tidiga varianten av Lauterbacher och det är den för onroad med hål i backarna. Det finns ett klipp på tuben om hur man gör vid mont/demont av den, men hittar inte det just nu bara för det
Jodå..Rev isär puffran ikväll. Tyvärr var det inte mer än ett häftigt vevhus.. Vanlig oportad 23 cc Zenoah cylinder.. Dock tror jag kolven kan vara lite fixad på insugssidan.. Ska fixa foto så fort jag fått ström i kameran.
Kände ett lätt ramlager glapp på svänghjulssidan så det är väl lika bra att byta när allt är isär. Då återstår frågan. Vad ska man smälla i för lager? Ska man ha vanliga skitlager eller dyra keramiska? Bör man montera sk. Zero drag seals??
Vad rekommenderar ni Vill ju hålla en hyffsad budget på bygget och det kanske finns annat än ramlager att bränna kosing på
Du skall försöka få tag på Nachi lager. Det är vad topp trimmarna använder.Keramiska lager är jävligt dyra och går sönder lät. Jag tror att det är lite för mycket.Nachi lager skall vara bästa kvalitet för våra motorer, vad jag har läst och hört.....(6001-3c är vad du skall ha.)
Sådär. Blev en liten beställning hos miniracingteknik. Nya lager och packboxar.Det åkte med en ny kolvring i paketen med, när man ändå har rivit.. Problemet verkar varit att packboxen på svänghjulssidan inte hållt tätt utan skit har kommit in i lagret den vägen. Syns på färgen på lagret att det inte var helt kurant. Foton kommer!!
Okej. Det fick bli ett par timmar i verkstan.. Vet inte om det syns på bilderna men lagret till höger satt på svänghjulssidan. Dålig packbox har gjort att det kommit in skit i lagret. Det har inte skurit men har börjat ändra färg åt det mörkare hållet. Brukar innebära att det börjar bli varmt.
Sen blev det en god stund med autosol på vevhuset