Trimpipor till HPI Baja 5B/T
Re: Trimpipor till HPI Baja 5B/T
Har en liten undran om det är någon som vet om X-Can ljuddämparen är något att satsa på?
Jag har en original SS och vill inte väcka dom döda med den lite löjligt högljuda orginal trim dämparen!
Så jag funderar på om X-Can kan vara ett alternativ till den medföljande lilla orginal dämparen, principen är ju ungefär den samma, lådformig ljuddämpare. Men jag har fått för mig att X-Can är lite "vassare" än orginalet. Stämmer det?
Eller om ni kan tipsa om en ljuddämpare som ger bra bottenvrid, inte låter som en Fiat Ritmo med trasigt grenrör utan varvstopp, inte kostar en halv månadslön och som inte förstör Bajans läckra yttre med en Falukorvs liknande historia som mera liknar en anacondas tafatta försök till parning!
(Jag är lite ironisk av mig är kanske bäst att tillägga) jag har inget emot trim pipor men dom kan se lite extrema ut för min del, tänkte hålla bilen relatitv "normal"
Jag har en original SS och vill inte väcka dom döda med den lite löjligt högljuda orginal trim dämparen!
Så jag funderar på om X-Can kan vara ett alternativ till den medföljande lilla orginal dämparen, principen är ju ungefär den samma, lådformig ljuddämpare. Men jag har fått för mig att X-Can är lite "vassare" än orginalet. Stämmer det?
Eller om ni kan tipsa om en ljuddämpare som ger bra bottenvrid, inte låter som en Fiat Ritmo med trasigt grenrör utan varvstopp, inte kostar en halv månadslön och som inte förstör Bajans läckra yttre med en Falukorvs liknande historia som mera liknar en anacondas tafatta försök till parning!
(Jag är lite ironisk av mig är kanske bäst att tillägga) jag har inget emot trim pipor men dom kan se lite extrema ut för min del, tänkte hålla bilen relatitv "normal"
FG GT sportline 08 Corvette/mclaren/Ferrari/Audi A5 "Playboy" DTM
X-ray m18 pro
X-ray m18 pro
- sideburn80
Vet ingen på forumet som kör med x-can. Själv kör jag med vrc pipan, den bak-monterade och dämpade, den låter helt okej, men sitter väldigt ömtåligt till. Om du skulle skaffa den så skaffa på samma gång något som skyddar den.
Annars tror jag hornet v2 kan vara något om man vill ha en liten pipa, men då sitter det ju ingen dämpare på den.
Annars tror jag hornet v2 kan vara något om man vill ha en liten pipa, men då sitter det ju ingen dämpare på den.
Supertack för tipset, ska kolla närmare på det!
FG GT sportline 08 Corvette/mclaren/Ferrari/Audi A5 "Playboy" DTM
X-ray m18 pro
X-ray m18 pro
Du borde kolla in GBE hornet, som sideburn skrev. MMR säljer den till helt ok pris.... 
Hittade denna pipa på Teamgonads hemsida när jag kikade runt lite. Är det nån som har den här på forumet till sin 5T? Ser riktigt fet ut
http://www.teamgonads.com/8961.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.teamgonads.com/8961.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Letar Baja 5B
Den såg ju fet ut... men är det så smart att släppa avgaserna neråt på en sådan bil???
Ser inte riktigt hur utblåset ligger på bilen men de borde väl ha tänkt till såpass att det iallfall inte blåser ut i karossen tycker manS 500 R wrote:Den såg ju fet ut... men är det så smart att släppa avgaserna neråt på en sådan bil???
Letar Baja 5B
Det är ju det jag menar... ser ju ut som den sticker ner under karossen.. så ett riktigt hopp och hela pipan är fullt med grus!
Ahh....då är jag med på vad du menarS 500 R wrote:Det är ju det jag menar... ser ju ut som den sticker ner under karossen.. så ett riktigt hopp och hela pipan är fullt med grus!
Letar Baja 5B
Hehehe.. så kan det vara!!!waqr wrote:Ahh....då är jag med på vad du menarS 500 R wrote:Det är ju det jag menar... ser ju ut som den sticker ner under karossen.. så ett riktigt hopp och hela pipan är fullt med grus!Ibland är det trögt
-
badboysftp
- Phone Number: 0709998877
Hej
Är helt ny på detta med LS, jag har köpt en 5T och undrar vilken pipa som ger bäst effekt till orig motorn, jag har sett att det finns massor av olika pipor så det känns inte som jag har någon koll på detta överhuvudtaget....
Så har ni bra tips på effekt pipa så får ni gärna länka dit o förklara kort varför du/ni rekomenderar den, det behöver inte nödvändigtvis vara en affär i Sverige....
Pierre
Är helt ny på detta med LS, jag har köpt en 5T och undrar vilken pipa som ger bäst effekt till orig motorn, jag har sett att det finns massor av olika pipor så det känns inte som jag har någon koll på detta överhuvudtaget....
Så har ni bra tips på effekt pipa så får ni gärna länka dit o förklara kort varför du/ni rekomenderar den, det behöver inte nödvändigtvis vara en affär i Sverige....
Pierre
Hpi: Baja 5T, Formula Ten
Traxxas: E-maxx, Summit
Kyosho: TF5 Stallion Shin
Traxxas: E-maxx, Summit
Kyosho: TF5 Stallion Shin
VRC sid monterad pipa är nog den besta som fins till en standar motor. det fins en bak monterad åckså men den sitter lite utsattdär bak.. det sägs att den ger ca: 2,4 hästkrafter.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
välkommen till forumet.
och starta mer en gärna en tråd om bilen din oxå.
en bra pipa om något högljud är ju dominator
pipa finns nu oxå i en dämpad version.
bra mellanregister och vrid. köpte min genom http://www.swedrc.se" onclick="window.open(this.href);return false;
dämpad version finns i svart o krom.

odämpad version

och starta mer en gärna en tråd om bilen din oxå.
en bra pipa om något högljud är ju dominator
pipa finns nu oxå i en dämpad version.
bra mellanregister och vrid. köpte min genom http://www.swedrc.se" onclick="window.open(this.href);return false;
dämpad version finns i svart o krom.
odämpad version
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- J.A racing
Till en 5T med orginal motor skulle jag själv valt denna pipa.
Lägg gärna upp lite bilder på bilen, de är alltid kul att kika på nya bilar. 
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.6797/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.6797/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Kan också rekommedera Dominatorn till original motorn. Pipan ger precis som Husse säger en grym effekt på låg och mellanregistret. Sen är den förhållandevis billig så jag skulle nästan vilja påstå att den ger mest effekt / krona på en original motor.
Ett tips bara: Kör på den dämpade varianten om du väljer Dominatorn. Den odämpade låter gött men sjukt högt
Ett tips bara: Kör på den dämpade varianten om du väljer Dominatorn. Den odämpade låter gött men sjukt högt
Letar Baja 5B