![Hammer :hammer:](./images/smilies/n_hammer.gif)
![Hmmm :hmm:](./images/smilies/n_new_hmm.gif)
Vid motorbytet rördes inga inställningar, den bara flyttades från en motor till en annan.. Har funkat klockrent ca 20 liter och inget nämnvärt slitage.. Nån som har hört eller råkat ut för nåt liknande?????
Har kollat och skruvarna har inte rört sigLusse wrote:Jag tror att du måste locktaita skruvarna.
då var det väl därför min koppling inte drev överhuvud taget dåBjuggen wrote:Så. Då var kopplingen uppmätt.. De gamla fjädrarna var inom 10,16-10,22 mm. De nya är 10,67-10,72 mm. En viss skillnad helt klart men om den har nån betydelse återstår väl att se. Nu ska skiten ihop och sen i bilen för provkörning..
Återkommer med resultatet.
Enligt HBF så ska den ta runt 9500 varv om du sätter ställskruvarna 1-1/2 varv in ytterliggare från det att skruvarna är jämna med kanten.huSSe wrote:om jag vill att den ska dra på 9500 varv tex.
hur långt in eller ut skruvar man på skruvarna?
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests