5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11652
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: 5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
Den skadan påverkar inte motorn mer än att det styrar fast cylindern lite sämre mot vevhuset.
"Kjolen" som den kallas är till för att centrera cylindern, och för att ge kolven styrning i ND.
Påverkar inte förmågan att starta.
"Kjolen" som den kallas är till för att centrera cylindern, och för att ge kolven styrning i ND.
Påverkar inte förmågan att starta.
Re: 5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
Ok, det var bra info, ännu mera skumt då att ingen av dessa två startat....
Hoppas Mats kan göra klarhet i vad eventuellt handhavande fel är.........
Hoppas Mats kan göra klarhet i vad eventuellt handhavande fel är.........
Losi 5ive-t
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Re: 5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
Ska göra vad jag kan ..
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Re: 5ive som är helt !
Det är lugnt, inga som helst krav, är jättetacksam för att några försöker få klarhet i detta, men man kan ju hoppas att någon uppenbar klantighet från min sida kommer fram......Mats B wrote:Ska göra vad jag kan ..
Losi 5ive-t
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Re: 5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
Kollade runt lite.... sprang på en information som jag inte tänkt på och som verkar logiskt, frågan är om detta har något med det att göra?
Såg på någon tvåtaktsvideo att öppingen i kolvringen inte på något sätt fick blockera någon av portarna in eller ut, det kan jag nästan garantera att den gjort iochmed att jag monterat med kolvringen framför någon av "kjolarna" (som dave lärde mig att de hette), då det var lättast att klämma ihop ringen då....
Kan detta ha skapat tjuvluft vilket lett till att jag fått för dåligt "tryck" i bränsleflödet in????
Såg på någon tvåtaktsvideo att öppingen i kolvringen inte på något sätt fick blockera någon av portarna in eller ut, det kan jag nästan garantera att den gjort iochmed att jag monterat med kolvringen framför någon av "kjolarna" (som dave lärde mig att de hette), då det var lättast att klämma ihop ringen då....
Kan detta ha skapat tjuvluft vilket lett till att jag fått för dåligt "tryck" i bränsleflödet in????
Losi 5ive-t
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11652
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: 5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
Om du kikar in i insuget hänger det en "droppe" i taket...
Denna klack är till för att stödja öppningen i kolvringen när kolven går ner i ND.
Nedanför denna position skall kolvringen aldrig nå.
Dessutom är det väldigt viktigt att kolvens stift för att styra öppningen på kolvringen sitter som det ska.
Så länge kolven sitter på rätt håll, kan man inte montera kolvringen fel.
Vore väldigt intressant att se bilder på det Mats hittar sen!
Denna klack är till för att stödja öppningen i kolvringen när kolven går ner i ND.
Nedanför denna position skall kolvringen aldrig nå.
Dessutom är det väldigt viktigt att kolvens stift för att styra öppningen på kolvringen sitter som det ska.
Så länge kolven sitter på rätt håll, kan man inte montera kolvringen fel.
Vore väldigt intressant att se bilder på det Mats hittar sen!
Re: 5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
Ska botanisera igenom båda kitten så får vi se vad som dyker upp
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Re: 5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
Har inte fått det ännu , konstig nog. Borde komma idag tycker jag.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests