HBZ/Rovan Sand Rail över sidomonterad pipa?

Här kan ni diskutera karosser och lackeringar och även visa upp era verk!
Post Reply
User avatar
MrSvahn
Posts: 275
Joined: 03 Jan 2013, 02:05
Location: Stenungsund - norr om Götet

HBZ/Rovan Sand Rail över sidomonterad pipa?

Post by MrSvahn » 06 Mar 2013, 14:48

Hejsan

Är sugen på en sådan här bur http://www.smalltao.com/product/1671019 ... l%20halved

Image
Men jag har en sidomonterad pipa på Bajan, närmare bestämt en Fluid RC Side pipe. Vad tror ni, kan det gå?

Image

Har hittat följande inlägg på HBF
I can chime in a bit with personal experience on this issue. The following pipes are guaranteed to not fit with the stock HBZ sandrail: Mielke side pipe, Mielke rear pipe, and the side Dominator pipe. Though not by personal experience, these are not likely to fit: TGN track pipe, TGN race pipe, and Jetpro 5T pipe. However, all things are possible; with enough metal working skills and the proper equipment, determination, and time I'm sure these pipes can be made to fit the HBZ sandrail.

The only aftermarket pipe I've personally used that fits is the v1 rear Dom. However, I believe the RD Logics, Jetpro trackpipe, and v2 rear Dom will fit. The GBE Hornet will likely fit if the pipe mount tabs are reworked.
Samt dessa bilder där han moddat buren för att få plats med sin VRC Big Bore pipa http://www.hpibajaforum.com/forum/showt ... Z+sandrail

Så vad tror ni, kan det gå? :sunglasses: Eller det kanske är någon som är sugen på att köpa denna pipan/byta pipa med mig om buren inte passar. :toung: Om priset är rätt kan jag även tänka mig en Team Chase bur, så har du en till salu är det bara att hojta till.
Stampede 4x4
Rustler

Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: HBZ/Rovan Sand Rail över sidomonterad pipa?

Post by Mats B » 06 Mar 2013, 15:15

Personligen tror jag inte det funkar med den pipan Om du vill ha en sådan bur.. :hmm:

Om du ska sälja pipan så hör av dig till mig först så köper jag den av dig.. :thumbsup:
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

User avatar
MrSvahn
Posts: 275
Joined: 03 Jan 2013, 02:05
Location: Stenungsund - norr om Götet

Re: HBZ/Rovan Sand Rail över sidomonterad pipa?

Post by MrSvahn » 06 Mar 2013, 16:00

Mats B wrote:Personligen tror jag inte det funkar med den pipan Om du vill ha en sådan bur.. :hmm:

Om du ska sälja pipan så hör av dig till mig först så köper jag den av dig.. :thumbsup:
Är det jag är rädd för, har bett en kille på Bajaforum.co.uk att mäta sin bur.

Yes, ska komma ihåg det. :thumbsup:
Stampede 4x4
Rustler

Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests