Köpa FG Sportsline?

Specifika frågor om FG
Post Reply
KennethL
Posts: 25
Joined: 26 Mar 2014, 05:05
Location: Söderhamn

Köpa FG Sportsline?

Post by KennethL » 15 Mar 2015, 19:32

Hej allihopa.

Har blivit sugen på large scale igen. Sålde min Losi ganska omgående efter att jag köpt den då det var så svårt att hitta ställen att köra den på, men nu så hittade jag Årsunda banan och den ska tydligen gå bra med LS.
Jag har lite över 11 mil enkel resa dit och det är helt klart acceptabelt jämfört med 55+ för att köra LS offroad! :)

Det svåra blir att bestämma bil, 2WD vs 4WD, det är rätt luddigt för en som aldrig kört onroad vad som är godkänt osv tydligen är det ett par olika klasser osv. Jag tänker att även om jag inte kommer tävla så är det lika bra att köpa något som man får tävla med, utifall att man får för sig att vara med någon gång. Jag har kollat lite hastigt på deras forum men det går inte att registrera sig och jag hittar heller inget om vad dom kör för onroad bilar där, mestadels buggys.

4WD blir lättare men jag har fått för mig att 2WD är roligare?
Jag har kollat runt lite och priserna verkar variera från 7700:- till 10000:- men det verkar finns dåligt med bilar på lager, vart hittar man bäst priser? Tar gärna alla tips jag kan få. Vill-ha-begäret är högt just nu och jag vill ha lite info från folk som faktiskt håller på. Det verkar rätt dött på resten av internet vad gäller LS onroad, tyvärr.

:drive:
Losi 5ive-T och Axial Wraith

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Rallyfinnen
Posts: 4003
Joined: 01 Nov 2009, 22:45
Location: Sollebrunn

Re: Köpa FG Sportsline?

Post by Rallyfinnen » 16 Mar 2015, 18:38

Kolla femtedelen-gruppen på facebook, där pågår dom flesta diskussioner som rör tävlande med onroad nuförtiden.
Du borde kunna hitta en begagnad GT (sportsline 2wd) för vettiga pengar, det är en vettig bil att börja med.
Ska du ha ny FG så rekommenderar jag att du kontaktar Erling på rc-car.se (bäst att ringa honom), han säljer nya bilar och kan nog tipsa om begagnade också.

Freddan80
Posts: 1
Joined: 31 Dec 2016, 14:31
Phone Number: 0736153203

Re: Köpa FG Sportsline?

Post by Freddan80 » 12 Jan 2017, 07:05

KennethL wrote:Hej allihopa.

Har blivit sugen på large scale igen. Sålde min Losi ganska omgående efter att jag köpt den då det var så svårt att hitta ställen att köra den på, men nu så hittade jag Årsunda banan och den ska tydligen gå bra med LS.
Jag har lite över 11 mil enkel resa dit och det är helt klart acceptabelt jämfört med 55+ för att köra LS offroad! :)

Det svåra blir att bestämma bil, 2WD vs 4WD, det är rätt luddigt för en som aldrig kört onroad vad som är godkänt osv tydligen är det ett par olika klasser osv. Jag tänker att även om jag inte kommer tävla så är det lika bra att köpa något som man får tävla med, utifall att man får för sig att vara med någon gång. Jag har kollat lite hastigt på deras forum men det går inte att registrera sig och jag hittar heller inget om vad dom kör för onroad bilar där, mestadels buggys.

4WD blir lättare men jag har fått för mig att 2WD är roligare?
Jag har kollat runt lite och priserna verkar variera från 7700:- till 10000:- men det verkar finns dåligt med bilar på lager, vart hittar man bäst priser? Tar gärna alla tips jag kan få. Vill-ha-begäret är högt just nu och jag vill ha lite info från folk som faktiskt håller på. Det verkar rätt dött på resten av internet vad gäller LS onroad, tyvärr.

:drive:
har en fg sportsline till salu 3000 komplett med radio
Rallyfinnen wrote:Kolla femtedelen-gruppen på facebook, där pågår dom flesta diskussioner som rör tävlande med onroad nuförtiden.
Du borde kunna hitta en begagnad GT (sportsline 2wd) för vettiga pengar, det är en vettig bil att börja med.
Ska du ha ny FG så rekommenderar jag att du kontaktar Erling på rc-car.se (bäst att ringa honom), han säljer nya bilar och kan nog tipsa om begagnade också.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

User avatar
Smurfen
Posts: 1063
Joined: 11 Aug 2010, 22:35
Location: Nyköping

Re: Köpa FG Sportsline?

Post by Smurfen » 12 Jan 2017, 15:34

Fg är väl det som körs mest av.
Harm finns ju också.

Men en fg sportline är väl mest prisvärt till att se reservdelar vid banan och vad man får för pengen.

Erling är också mitt tips.

Mittsvenska och femtedelen finns mycket nyttigt på facebook.

Men självklart skall vi inte släppa ditt intresse även på denna sida.

Jag har själv nyss byggt ihop en fg som jag skall köra några tävlingar med under detta år. Väntar bara på karossen som är på lack.
Fg GT Bmw M3 Martini
FG Leo 2020
Elcon Traxx

User avatar
Emanuel21
Sponsor
Posts: 330
Joined: 14 May 2016, 20:32
Phone Number: 0706663943

Re: Köpa FG Sportsline?

Post by Emanuel21 » 12 Jan 2017, 15:58

Om jag var du skulle jag köpa den nya FG sportline som kommit...är nästan en helt ny bil jämfört med tidigare modeller. Därför många säljer av med dem gamla FG bilarna.
Den nya är dessutom förberedd för 4wd.
Och angående återförsäljare i Sverige skulle jag inte rekommendera Erling som tidigare talare...lååååånga leverans tider och dyrt som attans.
Vill tipsa om rc-caronline istället som ett bra alternativ med snabba leveranser och bra tillgång på delar.
MCD RR5 XL ULTIMATE TEAM EDITION.
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests