Ja, det kan man ju undra..
Nu har jag fixat en motor till bilen. Hade en 230 som var frisk, hade isär den och justerade lite portning, bytte vev (hade en ny riktad), svarvade kolvtopp mm. Satte i en Oddie teflonkoppling som jag hade liggande, på med en hurrican-pipa och kolfiberburk, monterade servon mm, och nu är den i princip klar för 'shakedown'.
Gjorde en obligatorisk burnout med den, och motorn verkar bra bra.
Den tyska bastarden
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
-
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: Den tyska bastarden
Fint! Du skall se att den där bilen kommer gå bättre än RS5:an när det är "slippery conditions - but of course its the same for everyone" (läses med fransk brytning)
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests