Page 8 of 10

Re: Smurfens Porsche. ( Resumé Skarpnäck )

Posted: 03 Jul 2011, 18:43
by wrep
Vi kommer köra även andra helger... så det är bara att hålla utkik i Trosa-tråden och komma över om du/ni har lust.

Re: Smurfens Porsche. ( Resumé Skarpnäck )

Posted: 05 Jul 2011, 23:11
by Smurfen
Tack alla som var på Brandholmen ikväll och körde. Var roligt. Man hängde ju med de gånger man tar det lite lugnare. Måste lära mig att åka lite långsamare. Men tyckte bilen bromsade dåligt idag. Märkte nu när jag kom hem att den tog knappt fram. Inte konstigt. Hoppas det blev bättre nu iallfall. Fast röven kan man inte bromsa sig fast i marken. Var sladdrigt så fort man släppte gasen. Men höll man i så gick det bra. Mer justering och mer träning så jävlar anamma..
Tror att jag måste fixa till så jag får lite mer utsläpp bak på dämparna. Och hitta en blandning på gummit som passar mig. Dessa blev för varma och blev tokhala.. Hoppas det känns bättre med c däck.

Re: Smurfens Porsche. ( Resumé Skarpnäck )

Posted: 05 Jul 2011, 23:20
by wrep
Byt till de längre stötdämpar-ändarna så blir det bättre frigång och lättare att justera :)

Re: Smurfens Porsche. ( Resumé Skarpnäck )

Posted: 05 Jul 2011, 23:29
by wrep
här är de längsta som finns.... http://rc-car-online-shop.de/shop/en/pr ... 2pcs-.html fast jag vet inte om de är godkända... finns en kortare variant också men jag hittar inte den nu... den heter nog bara "long" utan "4wd" :)

Re: Smurfens Porsche. ( Resumé Skarpnäck )

Posted: 05 Jul 2011, 23:34
by wrep
de mellan-långa sitter på truckarna tror jag... du får leta på någon sprängskiss :)

Re: Smurfens Porsche. ( Resumé Skarpnäck )

Posted: 06 Jul 2011, 08:48
by Smurfen
Svampen kör från truck sa han.

Skall beställa sådana långa och testa när jag beställer däck nästa vända. blir nog snart..

Tack för att du leta upp dem åt mig.. Tror att det kommer göra susen. Han är lite för hård bak tycker jag. Men det hjälper inte att släppa. Då ligger han bara i backen.

Re: Smurfens Porsche. ( Resumé Skarpnäck )

Posted: 06 Jul 2011, 14:43
by wrep
du behöver nog mjukare fjädrar också om det skall bli riktigt bra?

Re: Smurfens Porsche. ( Resumé Skarpnäck )

Posted: 06 Jul 2011, 20:11
by J.A racing
Smurfen wrote:Svampen kör från truck sa han.

Skall beställa sådana långa och testa när jag beställer däck nästa vända. blir nog snart..

Tack för att du leta upp dem åt mig.. Tror att det kommer göra susen. Han är lite för hård bak tycker jag. Men det hjälper inte att släppa. Då ligger han bara i backen.
Jag får inte ihop det här med för hård och släpper jag bak så ligger den i backen. :hmm: På preload ringen ställer du endast rideheigt :thumbsup: och utfjädrings stoppen justerar du genom de små insexskruvarna på övre bärarmen bak. :thumbsup: i och med att Sportline bilarna fick Evo dämparna från 08, så behövs inte den nedre P-änden bytas på dämparna. De flesta kör med den blå progressiva (48mm) F1 fjädern fram med 7000-9000 olja och röd prog (58mm) fjädern bak med typ 4000 olja.

http://rc-car-online-shop.de/shop/en/pr ... 2pce-.html
http://rc-car-online-shop.de/shop/en/pr ... -pce-.html

Re: Smurfens Porsche. ( Resumé Skarpnäck )

Posted: 06 Jul 2011, 21:15
by Smurfen
Mina insexskruvar ligger inte emot bak. Men han blir inte högre ändå.

Jag har 120 mm mellan övre och nedre dämparinfästningen när dämparen är fullt ute.

Re: Smurfens Porsche. ( Resumé Skarpnäck )

Posted: 06 Jul 2011, 21:19
by J.A racing
Smurfen wrote:Mina insexskruvar ligger inte emot bak. Men han blir inte högre ändå.

Jag har 120 mm mellan övre och nedre dämparinfästningen när dämparen är fullt ute.
Vad får du då mellan marken och botten plattan? Markfrigången alltså...

Re: Smurfens Porsche. ( Resumé Skarpnäck )

Posted: 06 Jul 2011, 21:43
by Smurfen
5-6 mm. Högre är det inte..

Re: Smurfens Porsche. ( Resumé Skarpnäck )

Posted: 06 Jul 2011, 21:48
by sx3
Hur många skruvhål har du på stötdämpartornen då? Vet inte hur det ser ut på GT, men kan man inte montera dom längre ner?

Re: Smurfens Porsche. ( Resumé Skarpnäck )

Posted: 06 Jul 2011, 21:54
by J.A racing
Smurfen wrote:5-6 mm. Högre är det inte..

Åfan :hmm: Nu vart jag osäker de kan ha varit så att jag bytte mina också, för om man lyfter bilen så ska den ju i alla fall fjädra ut till det dubbla. :thumbsup: Och skruvarna tar inte i stoppet utan den hänger i dämparens ändläge.

Re: Smurfens Porsche. ( Resumé Skarpnäck )

Posted: 06 Jul 2011, 22:26
by Smurfen
Är bara 2 skruvhål och jag har dem på de lägsta..

Image

Re: Smurfens Porsche. ( Nöjd )

Posted: 06 Jul 2011, 23:03
by Smurfen
tog de nedre infästningarna från trucken och genast så blev det ju bättre..
Nu kan man ju få upp en höjd på 20mm från marken om man vill..