Page 6 of 9

Re: Malte - MCD Rally X4 Pikes Peak

Posted: 16 Apr 2011, 21:01
by Rallyfinnen
Trevligt!

Hörde av David att motorn verkade pigg, ska bli kul att se den i action senare!

Re: Malte - MCD Rally X4 Pikes Peak

Posted: 17 Apr 2011, 10:58
by Malte
Rallyfinnen wrote:Trevligt!

Hörde av David att motorn verkade pigg, ska bli kul att se den i action senare!
Det finns nog kraft så det räcker! Skall efterdra lite skruvar på den idag och sedan blir det lite testkörning i veckan igen!

Re: Malte - MCD Rally X4 Pikes Peak

Posted: 17 Apr 2011, 14:28
by S 500 R
Måste till Trollhättan i veckan. Kanske man kan få se den in action???

Re: Malte - MCD Rally X4 Pikes Peak

Posted: 17 Apr 2011, 14:29
by Malte
Jag vet inte riktigt om jag hinner köra på tisdag eller torsdag, får återkomma i frågan!

Re: Malte - MCD Rally X4 Pikes Peak

Posted: 19 Apr 2011, 07:59
by Malte
igår plockade jag av pipan p.ga att den ligger lite för nära tanken för att jag skall känna mig säker. Så idag blir det att tänka till hur man skall kunna få några extra millimeters frigång. Har även skaffat lite bandage för att få bort värmen!

Re: Malte - MCD Rally X4 Pikes Peak

Posted: 19 Apr 2011, 09:03
by huSSe
det går inte att vinkla upp den lite mer?

Re: Malte - MCD Rally X4 Pikes Peak

Posted: 19 Apr 2011, 09:23
by J.A racing
Går det inte att värma tanken med en värmepicka lite försiktigt och trycka till den lite? :hmm:

Re: Malte - MCD Rally X4 Pikes Peak

Posted: 19 Apr 2011, 09:33
by huSSe
j:a det må ju gå?

Re: Malte - MCD Rally X4 Pikes Peak

Posted: 19 Apr 2011, 10:39
by Malte
Många bra ideér! Återkommer med lösningen senare!

Re: Malte - MCD Rally X4 Pikes Peak

Posted: 25 Apr 2011, 11:14
by Miss RC
Jag brukar ta en tjock bit alu eller brickor mellan pipfästet och sideguarden. Bygger man upp den så högt att pipan precis går igenom sideguarden brukar det bli 1cm tillgodo på tanken.

Re: Malte - MCD Rally X4 Pikes Peak

Posted: 25 Apr 2011, 11:15
by huSSe
hänger inte riktigt med?
bild kanske?

Re: Malte - MCD Rally X4 Pikes Peak

Posted: 25 Apr 2011, 11:24
by Malte
Jag slipade av den delen av pipan som du skurvar fast i cylindern ca 3mm. Sedan satte jag en förlängare och hylsa i skruvstädet som passar bra i pipan och knäckte den lite lagom försiktigt och sedan var det inga problem med frigång emot tank eller något annat.

Re: Malte - MCD Rally X4 Pikes Peak

Posted: 25 Apr 2011, 11:32
by Lotus
Finns säkert många sett att lösa det på.
Men jag brukar göra nåt sånt här:
Image
Då kan inte pipan komma närmre tanken än 8-10mm även om man försöker tvinga ned kröken.

Re: Malte - MCD Rally X4 Pikes Peak

Posted: 25 Apr 2011, 11:34
by Lotus
Lotus wrote:Finns säkert många sett att lösa det på.
Men jag brukar göra nåt sånt här:
Image
Då kan inte pipan komma närmre tanken än 8-10mm även om man försöker tvinga ned kröken.
Det var för övrigt jag som råkade göra ett inlägg i Miss Rcs namn, så ni inte överöser henne med pipfrågor ;)

Re: Malte - MCD Rally X4 Pikes Peak

Posted: 25 Apr 2011, 11:34
by huSSe
det var nåt sånt jag oxå tänkte på med när jag sa att
man skulle vrida upp pipan lite. efter som den är delad.

ska göra mig ett fäste sen när jag får pipan och motorn på
plats.