Wrep's FG EVO:s
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: Wrep's FG EVO:s
Ser ju bra ut!
Tycker det brukar hjälpa att smeta blå lcoktite på båda sidor om packningen, då har den aldrig blåst för mig. Däremot har ju cylindrar spruckit, men dom extra skruvarna borde ju stabilisera det hela så den inte blir så snedbelastad.
Blir intressant att se hur den går! Skulle ju ha suttit i bänken nu..
Jag har också lite svarvningsfunderingar på något kina-svänhjul (om jag lyckas låna svarv), tänkte testa ta ner diametern lite och se vad som händer.. borde göra gott för svängmassan iallafall.
Tycker det brukar hjälpa att smeta blå lcoktite på båda sidor om packningen, då har den aldrig blåst för mig. Däremot har ju cylindrar spruckit, men dom extra skruvarna borde ju stabilisera det hela så den inte blir så snedbelastad.
Blir intressant att se hur den går! Skulle ju ha suttit i bänken nu..
Jag har också lite svarvningsfunderingar på något kina-svänhjul (om jag lyckas låna svarv), tänkte testa ta ner diametern lite och se vad som händer.. borde göra gott för svängmassan iallafall.
-
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: Wrep's FG EVO:s
Ja hade vart klart intressant att bänka den Jag har kört 2x20min tomgång/småvarva lite imorgon blir det provkörning i bil om det inte regnar
Squishen blev 0,45 tillslut.. vi byggde en adapter till mätklockan av ett tändstift.. Manne var en bra butcher och fick bort porslinet lätt som ingken tinken
Det var men FG:s grafitpackning och orörd cylinder+kolv..
På spionobjekten har de svarvat ner fläktblanden till hälften på bägge sidor... men hur f_n sätter man upp det i svarven? Utvändiga backar?
Squishen blev 0,45 tillslut.. vi byggde en adapter till mätklockan av ett tändstift.. Manne var en bra butcher och fick bort porslinet lätt som ingken tinken
Det var men FG:s grafitpackning och orörd cylinder+kolv..
På spionobjekten har de svarvat ner fläktblanden till hälften på bägge sidor... men hur f_n sätter man upp det i svarven? Utvändiga backar?
Last edited by wrep on 29 Jul 2012, 23:01, edited 1 time in total.
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11650
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Sv: Wrep's FG EVO:s
Nej man skrotar en vevaxel som man monterar i chuckenwrep wrote:Ja hade vart klart intressant att bänka den Jag har kört 2x20min tomgång/småvarva lite imorgon blir det provkörning i bil om det inte regnar
På spionobjekten har de svarvat ner fläktblanden till hälften på bägge sidor... men hur f_n sätter man upp det i svarven? Utvändiga backar?
Tror en OBR FullMod 30,5 gick 20°C varmare med ett lättat svänghjul jämfört med ett standard...
Last edited by Dave on 29 Jul 2012, 23:04, edited 1 time in total.
-
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: Wrep's FG EVO:s
Men kommer man åt baksida då då?
Är det nån som har ett svänghjul över? det som sitter på nu har jag bara lånat av Stellan
Är det nån som har ett svänghjul över? det som sitter på nu har jag bara lånat av Stellan
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Re: Wrep's FG EVO:s
Jag kan ta med min motorlåda till Norge.Där finns massor med grejor som man kan ha nytta av om man trimmar motorer.
Det är väl bara cylindrar som det är ont om i den lådan.
Det är väl bara cylindrar som det är ont om i den lådan.
-
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: Wrep's FG EVO:s
Perfekt Rayo! Då kan vi botanisera lite och se om det finns ngt intressant
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: Wrep's FG EVO:s
Fan, detta låter intressant! Och jag som inte ska till Norge..
Jasså du orkade inte svarva cylinderfoten fast du har svarv, din lata..
Nja, jag tror inte du hade märkt någon större skillnad med 1-2 tiondelar mindre squish.
Jag har en axelstump och två kinasvänghjul + lite gamla kolvar och cylindrar med mig i 'lunchpåsen' idag, det finns svarv på jobbet, och borde vara tomt och dött nu, så bara jag hittar det jag behöver så tänkte jag öva lite Man behöver någon morot för att släpa sig till jobbet första dagen efter semestern..
Jasså du orkade inte svarva cylinderfoten fast du har svarv, din lata..
Nja, jag tror inte du hade märkt någon större skillnad med 1-2 tiondelar mindre squish.
Jag har en axelstump och två kinasvänghjul + lite gamla kolvar och cylindrar med mig i 'lunchpåsen' idag, det finns svarv på jobbet, och borde vara tomt och dött nu, så bara jag hittar det jag behöver så tänkte jag öva lite Man behöver någon morot för att släpa sig till jobbet första dagen efter semestern..
Re: Wrep's FG EVO:s
Du kan ju alltid ändra din planer, Corvette Johan lyckades flytta dopet av sonen till förmån för en tävlingRallyfinnen wrote:Fan, detta låter intressant! Och jag som inte ska till Norge..
Jasså du orkade inte svarva cylinderfoten fast du har svarv, din lata..
Nja, jag tror inte du hade märkt någon större skillnad med 1-2 tiondelar mindre squish.
Jag har en axelstump och två kinasvänghjul + lite gamla kolvar och cylindrar med mig i 'lunchpåsen' idag, det finns svarv på jobbet, och borde vara tomt och dött nu, så bara jag hittar det jag behöver så tänkte jag öva lite Man behöver någon morot för att släpa sig till jobbet första dagen efter semestern..
HARM is the shit
-
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: Wrep's FG EVO:s
Ja visst vettu... Inga problem Finnen bara att du anmäler dig och hänger med ... Tänk på alla poäng som Thomas får nu i cupen
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
-
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: Wrep's FG EVO:s
Nu har vi provkört motorn... i korta ordalag: Klen på botten men gick som en på rakan... slutade aldrig acc:a
Körde med 24/41 utv det var nog för högt till den motorn på den banan... 23/41 hade nog varit mer lagom.
Jag skall testa med en högre insulator och se om bottenregistret blir lite bättre..
Körde med 24/41 utv det var nog för högt till den motorn på den banan... 23/41 hade nog varit mer lagom.
Jag skall testa med en högre insulator och se om bottenregistret blir lite bättre..
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: Wrep's FG EVO:s
Häftigt Hur är det med soppa åtgången, klara du en final på en tank nu?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
-
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: Wrep's FG EVO:s
Ja det kan man undra kollade aldrig hur länge en tank räckte...
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: Wrep's FG EVO:s
Det brukar vara det som är de svåra att få till sägs detwrep wrote:Ja det kan man undra kollade aldrig hur länge en tank räckte...
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
-
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: Wrep's FG EVO:s
Ja det märks väl hur det går med den saken... beror ju lite på körstil också..
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 8 guests