Wrep's FG EVO:s

Alla Onroad-projekt
User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Wrep's FG EVO:s

Post by J.A racing » 29 Jul 2012, 12:59

Häftigt .........
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Rallyfinnen
Posts: 4003
Joined: 01 Nov 2009, 22:45
Location: Sollebrunn

Re: Wrep's FG EVO:s

Post by Rallyfinnen » 29 Jul 2012, 17:07

Ser ju bra ut!
Tycker det brukar hjälpa att smeta blå lcoktite på båda sidor om packningen, då har den aldrig blåst för mig. Däremot har ju cylindrar spruckit, men dom extra skruvarna borde ju stabilisera det hela så den inte blir så snedbelastad.
Blir intressant att se hur den går! Skulle ju ha suttit i bänken nu..
Jag har också lite svarvningsfunderingar på något kina-svänhjul (om jag lyckas låna svarv), tänkte testa ta ner diametern lite och se vad som händer.. borde göra gott för svängmassan iallafall. :)

wrep
Posts: 2067
Joined: 01 May 2010, 11:29
Phone Number: 0768033556
Location: Söder om Sthlm på vischan

Re: Wrep's FG EVO:s

Post by wrep » 29 Jul 2012, 22:58

Ja hade vart klart intressant att bänka den :) Jag har kört 2x20min tomgång/småvarva lite imorgon blir det provkörning i bil om det inte regnar :)

Squishen blev 0,45 tillslut.. vi byggde en adapter till mätklockan av ett tändstift.. Manne var en bra butcher och fick bort porslinet lätt som ingken tinken :)

Det var men FG:s grafitpackning och orörd cylinder+kolv..

På spionobjekten har de svarvat ner fläktblanden till hälften på bägge sidor... men hur f_n sätter man upp det i svarven? Utvändiga backar?
Last edited by wrep on 29 Jul 2012, 23:01, edited 1 time in total.
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Sv: Wrep's FG EVO:s

Post by Dave » 29 Jul 2012, 23:01

wrep wrote:Ja hade vart klart intressant att bänka den :) Jag har kört 2x20min tomgång/småvarva lite imorgon blir det provkörning i bil om det inte regnar :)

På spionobjekten har de svarvat ner fläktblanden till hälften på bägge sidor... men hur f_n sätter man upp det i svarven? Utvändiga backar?
Nej man skrotar en vevaxel som man monterar i chucken ;)
Tror en OBR FullMod 30,5 gick 20°C varmare med ett lättat svänghjul jämfört med ett standard...
Last edited by Dave on 29 Jul 2012, 23:04, edited 1 time in total.

wrep
Posts: 2067
Joined: 01 May 2010, 11:29
Phone Number: 0768033556
Location: Söder om Sthlm på vischan

Re: Wrep's FG EVO:s

Post by wrep » 29 Jul 2012, 23:04

Men kommer man åt baksida då då?

Är det nån som har ett svänghjul över? det som sitter på nu har jag bara lånat av Stellan :)
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

Rayo
Posts: 204
Joined: 13 Apr 2011, 00:33

Re: Wrep's FG EVO:s

Post by Rayo » 29 Jul 2012, 23:35

Jag kan ta med min motorlåda till Norge.Där finns massor med grejor som man kan ha nytta av om man trimmar motorer.
Det är väl bara cylindrar som det är ont om i den lådan.

wrep
Posts: 2067
Joined: 01 May 2010, 11:29
Phone Number: 0768033556
Location: Söder om Sthlm på vischan

Re: Wrep's FG EVO:s

Post by wrep » 30 Jul 2012, 06:19

Perfekt Rayo! Då kan vi botanisera lite och se om det finns ngt intressant :thumbsup:
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

User avatar
Rallyfinnen
Posts: 4003
Joined: 01 Nov 2009, 22:45
Location: Sollebrunn

Re: Wrep's FG EVO:s

Post by Rallyfinnen » 30 Jul 2012, 06:29

Fan, detta låter intressant! Och jag som inte ska till Norge..

Jasså du orkade inte svarva cylinderfoten fast du har svarv, din lata.. :wip: :)
Nja, jag tror inte du hade märkt någon större skillnad med 1-2 tiondelar mindre squish.

Jag har en axelstump och två kinasvänghjul + lite gamla kolvar och cylindrar med mig i 'lunchpåsen' idag, det finns svarv på jobbet, och borde vara tomt och dött nu, så bara jag hittar det jag behöver så tänkte jag öva lite :) Man behöver någon morot för att släpa sig till jobbet första dagen efter semestern..

Zulle
Posts: 190
Joined: 15 May 2011, 10:40
Phone Number: 0730322008

Re: Wrep's FG EVO:s

Post by Zulle » 30 Jul 2012, 08:38

Rallyfinnen wrote:Fan, detta låter intressant! Och jag som inte ska till Norge..

Jasså du orkade inte svarva cylinderfoten fast du har svarv, din lata.. :wip: :)
Nja, jag tror inte du hade märkt någon större skillnad med 1-2 tiondelar mindre squish.

Jag har en axelstump och två kinasvänghjul + lite gamla kolvar och cylindrar med mig i 'lunchpåsen' idag, det finns svarv på jobbet, och borde vara tomt och dött nu, så bara jag hittar det jag behöver så tänkte jag öva lite :) Man behöver någon morot för att släpa sig till jobbet första dagen efter semestern..
Du kan ju alltid ändra din planer, Corvette Johan lyckades flytta dopet av sonen till förmån för en tävling :sunglasses:
HARM is the shit

wrep
Posts: 2067
Joined: 01 May 2010, 11:29
Phone Number: 0768033556
Location: Söder om Sthlm på vischan

Re: Wrep's FG EVO:s

Post by wrep » 30 Jul 2012, 22:39

Ja visst vettu... Inga problem Finnen bara att du anmäler dig och hänger med ... Tänk på alla poäng som Thomas får nu i cupen :doh: :lol2:
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

wrep
Posts: 2067
Joined: 01 May 2010, 11:29
Phone Number: 0768033556
Location: Söder om Sthlm på vischan

Re: Wrep's FG EVO:s

Post by wrep » 30 Jul 2012, 22:40

Nu har vi provkört motorn... i korta ordalag: Klen på botten men gick som en :twisted: på rakan... slutade aldrig acc:a :shock:

Körde med 24/41 utv det var nog för högt till den motorn på den banan... 23/41 hade nog varit mer lagom.

Jag skall testa med en högre insulator och se om bottenregistret blir lite bättre..
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Wrep's FG EVO:s

Post by J.A racing » 31 Jul 2012, 07:15

Häftigt :thumbsup: Hur är det med soppa åtgången, klara du en final på en tank nu?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

wrep
Posts: 2067
Joined: 01 May 2010, 11:29
Phone Number: 0768033556
Location: Söder om Sthlm på vischan

Re: Wrep's FG EVO:s

Post by wrep » 31 Jul 2012, 10:24

Ja det kan man undra :hmm: kollade aldrig hur länge en tank räckte...
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Wrep's FG EVO:s

Post by J.A racing » 31 Jul 2012, 13:02

wrep wrote:Ja det kan man undra :hmm: kollade aldrig hur länge en tank räckte...
Det brukar vara det som är de svåra att få till sägs det ;)
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

wrep
Posts: 2067
Joined: 01 May 2010, 11:29
Phone Number: 0768033556
Location: Söder om Sthlm på vischan

Re: Wrep's FG EVO:s

Post by wrep » 31 Jul 2012, 13:15

Ja det märks väl hur det går med den saken... beror ju lite på körstil också.. :)
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests