ÄNTLIGEN:MCD RALLYE MITSUBISHI EVO

Alla Onroad-projekt
Locked
Lotus
Phone Number: 0709998877

Re: ÄNTLIGEN:MCD RALLYE MITSUBISHI EVO

Post by Lotus » 07 Apr 2010, 22:56

Ja, visst går det att få dit rollbaren från RR. Propipen är ju att föredra. Kolla om du har förborrade hål i chassit för den smalare rollbaren, har du det är det ju bara att köra på. Annars är det ju bara att mäta fram hålen och borra 2st hål i chassiplattan. Men det klarnar nog när du har grejerna framför dig. Men vill du ha helt "bolt on" får du nog titta efter en annan pipa. Men det vore synd, Propipen går fint ihop med 270 motorn!!!

Sponsor

Sponsor

206 wrc

Post by 206 wrc » 08 Apr 2010, 08:12

J.A racing wrote:Den här pipan ser grym ut också http://www.mcdracing.com/images/race/pro_line/big/7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

206 WRC kanske kan ta en bild och visa hur det ser ut :thumbsup:
Det skal jeg prøve å få gjort i løpet av uka :rock:

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 08 Apr 2010, 10:32

Min Jetpro gick ju också sönder som jag hade på min FG... jag skulle försöka få dit en propipa.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Mr_Rustler

Post by Mr_Rustler » 08 Apr 2010, 11:13

Min har inte hänt nått med på snart 3 år!!!
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc

Styr:
Futaba 3PK

Panagiotis

Post by Panagiotis » 08 Apr 2010, 11:40

S 500 R wrote:Min Jetpro gick ju också sönder som jag hade på min FG... jag skulle försöka få dit en propipa.
nu man börjar bli lite stressad..gick sönder??vad är för fel med jet pro v2 pipan?50% säger att är en top pipa och den andra 50% att det är skit!!!"###???jag ska köra bara på asfalt med min rallye så kanske det finns inte så stor risk att bli sönder... :curse:

Ntch in da dirt

Post by Ntch in da dirt » 08 Apr 2010, 11:43

Gör så här skit i vad alla andra säger och köp en jetpro pipa om du nu promt vill ha en sådan . Skulle den se dålig ut när du får den så stå på dig och reklamera den i sådana fall.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna

J.A racing

Post by J.A racing » 08 Apr 2010, 11:54

Lotus wrote:Ja, visst går det att få dit rollbaren från RR. Propipen är ju att föredra. Kolla om du har förborrade hål i chassit för den smalare rollbaren, har du det är det ju bara att köra på. Annars är det ju bara att mäta fram hålen och borra 2st hål i chassiplattan. Men det klarnar nog när du har grejerna framför dig. Men vill du ha helt "bolt on" får du nog titta efter en annan pipa. Men det vore synd, Propipen går fint ihop med 270 motorn!!!
Lita på Lotus och vi andra "50%" som förespråkar Propipe till din G270, det är grymt sound i den pipan medan en odämpad Jetpro låter förskräckligt och högt. Jag ångrar inte en sekund att jag sålde min SS-pipa och skaffade en Victory Propipe till min Baja SS. :thumbsup: Men du gör som du vill de e ju ditt val, 206 WRC skulle fixa en bild på sin Propipe monterad i sin MCD Rally under veckan. :thumbsup:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

Panagiotis

Post by Panagiotis » 08 Apr 2010, 11:59

J.A racing wrote:
Lotus wrote:Ja, visst går det att få dit rollbaren från RR. Propipen är ju att föredra. Kolla om du har förborrade hål i chassit för den smalare rollbaren, har du det är det ju bara att köra på. Annars är det ju bara att mäta fram hålen och borra 2st hål i chassiplattan. Men det klarnar nog när du har grejerna framför dig. Men vill du ha helt "bolt on" får du nog titta efter en annan pipa. Men det vore synd, Propipen går fint ihop med 270 motorn!!!
Lita på Lotus och vi andra "50%" som förespråkar Propipe till din G270, det är grymt sound i den pipan medan en odämpad Jetpro låter förskräckligt och högt. Jag ångrar inte en sekund att jag sålde min SS-pipa och skaffade en Victory Propipe till min Baja SS. :thumbsup: Men du gör som du vill de e ju ditt val, 206 WRC skulle fixa en bild på sin Propipe monterad i sin MCD Rally under veckan. :thumbsup:

jet pro är redan på väg.jag ska försöka montera den.om det passar inte jag ska skicka pipan tillbaka till andreas.sen jag ska testa pro pipan.jag hoppas att det kommer att bli bra med jet pron.jag har inte så stora expectations!jag är bara en nybörjare som vill ha lite kul ..inget annat..jag tror inte iaf att jag kommer att förstå skillnaden mellan jet pro och propipen..men men..vi få se

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 08 Apr 2010, 14:25

panagiots wrote:
S 500 R wrote:Min Jetpro gick ju också sönder som jag hade på min FG... jag skulle försöka få dit en propipa.
nu man börjar bli lite stressad..gick sönder??vad är för fel med jet pro v2 pipan?50% säger att är en top pipa och den andra 50% att det är skit!!!"###???jag ska köra bara på asfalt med min rallye så kanske det finns inte så stor risk att bli sönder... :curse:
Största problemet är ju att den är hel hela vägen... finns inget att flexa på... men du har ju en rally... kommer ju inte hoppa så mycket... så jag tror det kommer funka för dig.. kör du på den!
ÄNTLIGEN klar med min 5b

Mats B

Post by Mats B » 08 Apr 2010, 15:29

Tycker att du borde tillägga att din pipa fick ganska mycket pisk innan den gav med sig...Eller hur Stefan... :hammer: :hammer:

Jag gillar Jet Pro & har aldrig haft problem med dom ...Kan inte klaga på effekten heller.. :thumbsup: :thumbsup:
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 08 Apr 2010, 15:42

Mats B wrote:Tycker att du borde tillägga att din pipa fick ganska mycket pisk innan den gav med sig...Eller hur Stefan... :hammer: :hammer:

Jag gillar Jet Pro & har aldrig haft problem med dom ...Kan inte klaga på effekten heller.. :thumbsup: :thumbsup:
Nja.. den fick pisk... men inte jätte mycket... en Monster Jam uppvisning bara...
ÄNTLIGEN klar med min 5b

Panagiotis

Post by Panagiotis » 08 Apr 2010, 23:09

jag har redan börjat skruva lite min rallye bil!jag har mycket att göra kvar men det går bra!jag vill ladda up bilder men jag vet inte hur!jag är inte data freak.. :hmm:
jag kan skicka bilder via email om man är intresserad!ett stort tack till john :clap: för den perfekt full carbon kit!passformen var inte 100% rätt ,men med lite dremel och 30 minuters job allt verkar att funka bra.

John

Post by John » 08 Apr 2010, 23:12

panagiots wrote:jag har redan börjat skruva lite min rallye bil!jag har mycket att göra kvar men det går bra!jag vill ladda up bilder men jag vet inte hur!jag är inte data freak.. :hmm:
jag kan skicka bilder via email om man är intresserad!ett stort tack till john :clap: för den perfekt full carbon kit!passformen var inte 100% rätt ,men med lite dremel och 30 minuters job allt verkar att funka bra.
Du kan mejla bilderna till mig så kan jag justera storleken och ladda upp dom åt dig. Du har min epost-adress i PM.

Det där du sa om passformen lät lite konstigt, vad var det som inte passade? :?

huSSe
Hedersmedlem
Phone Number: 0706663366

Post by huSSe » 08 Apr 2010, 23:14

du kan ladda upp bilder genom photobucket eller http://www.forumbilder.se" onclick="window.open(this.href);return false; plätt lätt!!!
forum bilder är enklare om man inte är jätte bra på data. tror jag, men photobucket
är enkelt det oxå om man sätter sig in i det.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

Rallyfinnen

Post by Rallyfinnen » 08 Apr 2010, 23:19

Alternativ 3:
-Du går in på tinypic.com
-Laddar upp bilden ('upload', -eller 'överför' om det är på svenska)
-Sedan får du fram bilden och några små rutor med länkar(text), då tar du den texten som börjar med [IMG].... och kopierar in den i ditt inlägg där du vill ha bilden, så syns bilden när du sparat ditt inlägg.
Busenkelt ;)

Locked