RS5 T10
- Rallyfinnen
Re: RS5 T10
Fick FG servoräddaren idag, men den kräver en del 'anpassning' för att gå att använda.
Den är för låg, och hålen för styrlederna är för stora. RS5:an har gängade M3 som standard, här var det 4mm hål utan gänga. Tror inte jag orkar/hinner börja med någon omkonstruktion nu före Lidköping, får nog köra med original och koncentrera mig på att få ihop resten på bilen, kolla setup och lite sånt. Lite riskabelt att bygga om innan tävling också, om man inte hinner prova först.
Den är för låg, och hålen för styrlederna är för stora. RS5:an har gängade M3 som standard, här var det 4mm hål utan gänga. Tror inte jag orkar/hinner börja med någon omkonstruktion nu före Lidköping, får nog köra med original och koncentrera mig på att få ihop resten på bilen, kolla setup och lite sånt. Lite riskabelt att bygga om innan tävling också, om man inte hinner prova först.
- Rallyfinnen
Har monterat servon och justerat dom lite, satt dit 240-motorn, och eftersom jag är lite pessimist har jag även börjat förbereda för regn..
Fettade in servoaxlarna lite, och satte en fin liten 'kåpa' på filtret

Funderar på att göra någon ballast man kan hänga på i bak också.. Fler tips på regn-moddar är välkomna!
Frågan är väl om man ska gå direkt på en regn-setup också..
Fettade in servoaxlarna lite, och satte en fin liten 'kåpa' på filtret

Funderar på att göra någon ballast man kan hänga på i bak också.. Fler tips på regn-moddar är välkomna!
Frågan är väl om man ska gå direkt på en regn-setup också..
Har du satt på en kondom på filtret 
- Rallyfinnen
Jag 'kör säkert'
Någon gammal saftflaska från ICA jag hittade i verkstan, den var relativt tunn(lätt), och hade intressant form 
- Rallyfinnen
Lite pyssel idag igen. Tillverkade två 'setuphjul' till, så jag har fyra, och tittade över så det inte var luft i dämparna, gått över droop och krängar-justering. Bakre krängaren hade släpp för andra gången (totalt). Kanske borde hitta på något för att förhindra det, men sätter inte gärna locktite på skruvarna heller, blir jobbigt att justera då..

Återstår cornerweight, lite hjulvinklar odyl. Har inte jobbat på någon 'regnballast' heller, ser ju nästan ut som regnet ska hålla sig borta från Lidköping i helgen

Återstår cornerweight, lite hjulvinklar odyl. Har inte jobbat på någon 'regnballast' heller, ser ju nästan ut som regnet ska hålla sig borta från Lidköping i helgen
- Rallyfinnen
Då var jag packad och glad.. öh -packad och klar var det ju!
Ser ut att bli paraply-väder på förmiddagen, men eftermiddagen ska vara ok. Blir kul att få rejsa lite!
Ser ut att bli paraply-väder på förmiddagen, men eftermiddagen ska vara ok. Blir kul att få rejsa lite!

- Rallyfinnen
Japp! Om allt fortfarande funkar.. 
Här är länk med all info om rejset och live timing(?)
www.myrcm.ch/main?pLa=sv&tId=E&hId[1]=o ... Id[E]=8436
(funkar dåligt, man får kopiera in hela texten i adressfältet)
Här är länk med all info om rejset och live timing(?)
www.myrcm.ch/main?pLa=sv&tId=E&hId[1]=o ... Id[E]=8436
(funkar dåligt, man får kopiera in hela texten i adressfältet)
- Rallyfinnen
Bilen har funkat klockrent i Lidköping idag! Lite småjusteringar har jag gjort på framvagnen på slutet, och det känns som det blev bättre, tyckte jag kunde hålla lite högre tempo på fria träningen efter kvalen. Däremot var det väldigt mycket bilar på banan då, där kan man snacka att öva på att köra i trafik!
Förarställningen var så full att man fick klämma sig in i ledet! 
Körde alla kval utan att tanka, så sista varvet i sista kvalet fick jag soppatorsk i slutet på rakan..
Hoppas bilen funkar lika bra imorgon också, men att föraren gör betydligt bättre ifrån sig (dåliga race-nerver tror jag..)!

En bild tillägnad David också

Körde alla kval utan att tanka, så sista varvet i sista kvalet fick jag soppatorsk i slutet på rakan..
Hoppas bilen funkar lika bra imorgon också, men att föraren gör betydligt bättre ifrån sig (dåliga race-nerver tror jag..)!

En bild tillägnad David också

- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
LOL !
Härligt att se !
Fanns det några hopp på banan ?

Härligt att se !
Fanns det några hopp på banan ?
- Rallyfinnen
Tveksamt med hopp, skulle vara om man drar rätt ut i en velodrom, då kan man nog kalla det hopp.. 
Tävlingen gick riktigt bra tyckte jag, inga krasher, inget krångel med bilen, bara att köra och tanka(fast jag missade lite med tankandet i lördagens kval..)
Strategin var att hålla mig på banan och se hur långt det räckte. Jag lyckades skapligt bra med biten att hålla den på banan, fast wrep fick springa lite i kvalet
Tackar för hjälpen!
Idag åkte Bjuggen med och agerade mek, och han slapp att springa. I slutet på delfinalen började greppet komma, så jag vågade ligga på lite hårdare, och då tyckte jag faktiskt jag höll ett skapligt tempo i jämförelse med dom andra. Kan bero på att jag körde för lungt för att få upp c-däcken i temp snabbt.
Slutade som 12:a av 20, och det är jag nöjd med! Det bästa med rejset var ju att jag fick spöa både wrep och sx3 här på forumet!
Liten intern rcbash-fight där 
(även om det var med minsta möjliga marginal)
Fick mersmak av tävlandet, så det lär bli fler tävlingar i år! Frågan är bara om man orkar vänta till V8 i juli..
Har även fyllt på pip-förrådet lite, två First one-pipor adderade i samlingen. Dessa är i stål, så det är lättare att modifiera ifall man skulle känna för det..

Tävlingen gick riktigt bra tyckte jag, inga krasher, inget krångel med bilen, bara att köra och tanka(fast jag missade lite med tankandet i lördagens kval..)
Strategin var att hålla mig på banan och se hur långt det räckte. Jag lyckades skapligt bra med biten att hålla den på banan, fast wrep fick springa lite i kvalet
Idag åkte Bjuggen med och agerade mek, och han slapp att springa. I slutet på delfinalen började greppet komma, så jag vågade ligga på lite hårdare, och då tyckte jag faktiskt jag höll ett skapligt tempo i jämförelse med dom andra. Kan bero på att jag körde för lungt för att få upp c-däcken i temp snabbt.
Slutade som 12:a av 20, och det är jag nöjd med! Det bästa med rejset var ju att jag fick spöa både wrep och sx3 här på forumet!
(även om det var med minsta möjliga marginal)
Fick mersmak av tävlandet, så det lär bli fler tävlingar i år! Frågan är bara om man orkar vänta till V8 i juli..
Har även fyllt på pip-förrådet lite, två First one-pipor adderade i samlingen. Dessa är i stål, så det är lättare att modifiera ifall man skulle känna för det..

- J.A racing
Bra jobb Sam 
Jag tyckte det såg stabilt och bra ut. Har bestämt mig för att köra V8 och Örkelljunga . Så nu blir det till att bygga om bilen så den blir godkänd för gt klassen.
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Gött kämpat !
Skulle kommit och filmat lite idag, men hann inte med det tyvärr !
Kul att prylarna håller måttet iaf !
Bra jobbat !