BTW: http://rc-car-online-shop.de/shop/en/pr ... -pce-.html
RS5 T10
- J.A racing
Re: RS5 T10
Sjävlklart Sam men observera att jag skrev att JAG har mycket kvar innan det är det som är avgörande.
Allt skrivet med glimten i ögat och inget annat. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- Rallyfinnen
Ingen fara, jag vet bara att jag själv behöver bli mer konsekvent i körningen också!
Vingen såg bra ut, men känns lite fel att ha en så dyr pryl på ett så utsatt ställe..
Har funderat på att göra egna, men det ligger fortfarande i 'planeringsstadiet'
Vingen såg bra ut, men känns lite fel att ha en så dyr pryl på ett så utsatt ställe..
Har funderat på att göra egna, men det ligger fortfarande i 'planeringsstadiet'
Vi kör med fg:s kolfibervinge men jag gissar att 10/10 i vm finalen använde den här!
Dom påstår att dom känner skillnad även när dom anvnder olika gurney.
http://rc-car-online-shop.de/shop/en/pr ... -pce-.html
Dom påstår att dom känner skillnad även när dom anvnder olika gurney.
http://rc-car-online-shop.de/shop/en/pr ... -pce-.html
- Rallyfinnen
Den vingen ser vettig ut! Men lite samma där, hur länge håller den..? Jävligt surt att bränna 1k på en rullning..
Nu har jag kapat ur bakruta och vänster framruta också, har kört så på Lautern och det har funkat, hoppas det ska räcka här också.
Nu har jag kapat ur bakruta och vänster framruta också, har kört så på Lautern och det har funkat, hoppas det ska räcka här också.
Du kan utan problem lägga 1k på en vinge utan att oroa dig.Har inte sett någon skrota en vinge så att den inte gick att reparera.
Bjuggen spräckte sin i Trollhättan... så det går!
Jag har den vingen och är hel nöjd. Håller mycket bra.
Gick den inte att laga? Finns reservdelar att köpa eller så kan man tillverka själv om det är sidorna som gått sönder.S 500 R wrote:Bjuggen spräckte sin i Trollhättan... så det går!
Jag vet faktiskt inte... sönder gick den, det är allt jag vet!Rayo wrote:Gick den inte att laga? Finns reservdelar att köpa eller så kan man tillverka själv om det är sidorna som gått sönder.S 500 R wrote:Bjuggen spräckte sin i Trollhättan... så det går!
Gaveln som lossnade.. Bara att limma tillbaka med epoxi-lim.. Blir starkt som brännvinS 500 R wrote:Bjuggen spräckte sin i Trollhättan... så det går!
Billös expertkommentator..
Blir det inte mer skador på den vingen efter den flygturen är jag benägen att hålla med Rayo. Den verkar ju sjukt prisvärd i så fall.Bjuggen wrote:Gaveln som lossnade.. Bara att limma tillbaka med epoxi-lim.. Blir starkt som brännvinS 500 R wrote:Bjuggen spräckte sin i Trollhättan... så det går!
- Rallyfinnen
Fick för mig att testa byta motor idag.
Vill känna på hur en annan karaktär på motor och koppling känns när man kör.
Så här ser installationen ut:

Och här är kurva på motorn (blå med big power som jag kör med):

Vill känna på hur en annan karaktär på motor och koppling känns när man kör.
Så här ser installationen ut:

Och här är kurva på motorn (blå med big power som jag kör med):

Det var en rejäl smäll.. Så den tål rejält med stryk innan den är riktigt skrot..S 500 R wrote:Blir det inte mer skador på den vingen efter den flygturen är jag benägen att hålla med Rayo. Den verkar ju sjukt prisvärd i så fall.Bjuggen wrote:Gaveln som lossnade.. Bara att limma tillbaka med epoxi-lim.. Blir starkt som brännvinS 500 R wrote:Bjuggen spräckte sin i Trollhättan... så det går!
Billös expertkommentator..
- Rallyfinnen
Igår blev det lite pyssel med bilen eftersom det inte blev någon körning pga vädret. Bytte utväxling till 24/41, som borde passa motorkaraktären på denna motor bättre.
Kollade över setupen också, och märkte att ena höjdjusteringen bak hade 'justerat sig själv'. Ställde på lite mer utfjädring i bak också, men nu är det max, för dämparna räcker inte längre. Bytte också brickorna jag har som slit-skydd i botten, den ena var helt borta, och den andra var lövtunn!
Kollade över setupen också, och märkte att ena höjdjusteringen bak hade 'justerat sig själv'. Ställde på lite mer utfjädring i bak också, men nu är det max, för dämparna räcker inte längre. Bytte också brickorna jag har som slit-skydd i botten, den ena var helt borta, och den andra var lövtunn!
- Rallyfinnen
Blev några tankar på V8 idag. Hade lite problem med fästet, mest i bak. Berodde nog mest på att det var så kallt skulle jag tro (kan ju inte ha något att göra med kapningen i karossen..?) Motorn gick helt ok, men jag hade väntat mig lite högre toppvarv på rakan. Kan iofs ha att göra med att det är en bottendel med gamla och lite glappa ramlager.. I övrigt gick motorn bra, och karaktären var helt ok att hantera också. Däremot fick jag tom blåsa på förgasaren igen. Detta med uppkapad kaross, och ca 10 grader i luften.. Jag satte dit min kylkanal igen så blev inte blåsan tom längre, så någon skillnad gör den!
Det slutade med att servot till frambromsen gav upp, så då var det ingen ide att köra längre.
Nu har jag rivit isär och bytt båda småservona, satte dit dom som var till styrningen innan, fast dom är nog egentligen lite långsamma för gas/broms.

Monterade också ett par hemgjorda bromsskivor fram innan körningen. Dessa är 2,5mm tjocka istället för original 2mm.

Lite film finns här:
viewtopic.php?f=26&t=3553&p=139770#p139770
Det slutade med att servot till frambromsen gav upp, så då var det ingen ide att köra längre.
Nu har jag rivit isär och bytt båda småservona, satte dit dom som var till styrningen innan, fast dom är nog egentligen lite långsamma för gas/broms.

Monterade också ett par hemgjorda bromsskivor fram innan körningen. Dessa är 2,5mm tjocka istället för original 2mm.

Lite film finns här:
viewtopic.php?f=26&t=3553&p=139770#p139770