Tur man kör GT så man inte kan (får) ha så mycket bling
Harm SX-3 010 Champion Edition
Re: Harm SX-3 010 Champion Edition
Tur man kör GT så man inte kan (får) ha så mycket bling
- J.A racing
Idag fyllde jag diffen med Harms"mjuka" fett och monterade den i bilen. Luftade även stötdämparna och monterade dom. I helgen ska jag nog plocka ihop motorn med nya kolven,förgasaren,alu-insulatorn och titan pipan. Ibland blir man så trött,kollade lite närmare på nya alu-insulatorn och den såg riktigt bra ut men problemet är ju att dom har inte matchat bakelit packningarna med den frästa formen på insulatorn,jävla stjärnor! Nu är det inget stort problem att rätta till det men man blir så trött.
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Matchar den mot cylindern då? eller måste du porta ur där också?
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Har inte kommit så långt att jag har hunnit kolla det,men troligtvis inte. Då är frågan vad man ska göra i så fall,man vill ju inte "grotta" i en motor som redan går grymt bra.wrep wrote:Matchar den mot cylindern då? eller måste du porta ur där också?
- J.A racing
Det ser ut som det bara är packningen, känn med fingret.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Det var det han skrev längre uppJ.A racing wrote:Det ser ut som det bara är packningen, känn med fingret.
Ska kolla på min ikväll, och se om den är som din, har inte petat så mycket på den sen den kom hem faktiskt
My motor is stalled but my wheels are still spinning
- J.A racing
Aha fler som är trötta ser jag, tur du är vaken på morgonen Manne.sx3 wrote:Det var det han skrev längre uppJ.A racing wrote:Det ser ut som det bara är packningen, känn med fingret.![]()
Ska kolla på min ikväll, och se om den är som din, har inte petat så mycket på den sen den kom hem faktiskt
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Så himla snyggt chassi, kanske får köpa en on road bil ochså så jag har nåt mer putsobjekt.. Sugen blir man när man ser den iallafall.. 
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm
Min insulator är likadan, backelitdistansen är original men papperspackningarna är modifierade lika insuget på motorn..
Frågan är vad som händer om man filar upp backeliten, drar mer soppa? Man borde kanske maila och fråga om det finns en baktanke eller om fransoserna var på rötjutet
Frågan är vad som händer om man filar upp backeliten, drar mer soppa? Man borde kanske maila och fråga om det finns en baktanke eller om fransoserna var på rötjutet
My motor is stalled but my wheels are still spinning
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Låt den vara som den är Manne... det kommer hålla ner dina varvtider på ett bra sätt 

// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Nu har det uppstått ett nytt problem som dessvärre kan komma att bli dyrt. Jag har blivit grymt sugen på SCS M2 diffen,ser så jävla Nice ut.
Det verkar vara en sjukt bra diff. Lockar ju med att den är som en riktig LSD diff.