huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.
Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.
Jag tycker mer det är ett bevis på hur kass den är.
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.
Verkar hålla samma kvalitet som V70 handbromsbackar. Bara att stoppa i en Lauterbacher å köra igen.
Det finns ju Zenoah kopplingar som säkert är tillverkade på en måndag också, som med allt annat.
Det finns ju Zenoah kopplingar som säkert är tillverkade på en måndag också, som med allt annat.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.
Det kan man göra Stefan. Inga problem alls. Helt onödigt med annan koppling än originalet. Jimmy kör även original i sin värstinmotor utan problem. Bara att inse Stefan, allt som är dyrt är inte alltid bäst....S 500 R wrote:Jag bara tänkte på att orginalkopplingen är ju grym.. den kan man ju köra minst 25 liter med... eller hur det nu var!
Letar Baja 5B
Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.
Nä, så är det... allt som är dyrt är inte bra. Men i detta gallt vilja jag påstå att det är det!waqr wrote:Det kan man göra Stefan. Inga problem alls. Helt onödigt med annan koppling än originalet. Jimmy kör även original i sin värstinmotor utan problem. Bara att inse Stefan, allt som är dyrt är inte alltid bäst....S 500 R wrote:Jag bara tänkte på att orginalkopplingen är ju grym.. den kan man ju köra minst 25 liter med... eller hur det nu var!
Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.
Jag bara säg en sak är lauter sk*t, min twin hade har lauter knappt efter en tank var skrotad...
Jag på köra på original koppling enda funkar för mig.
Jag på köra på original koppling enda funkar för mig.
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.
Eller kan det vara Promod's enorma POWER som visar sig och bokstavligen sliter orginal kopplingen i stycken.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.
Som sagt måndags ex finns ju.Burnout wrote:Jag bara säg en sak är lauter sk*t, min twin hade har lauter knappt efter en tank var skrotad...
Jag på köra på original koppling enda funkar för mig.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- huSSe
- Hedersmedlem
- Posts: 13568
- Joined: 30 Oct 2009, 19:20
- Phone Number: 0706663366
- Location: nollsexnoll
Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.
säkert!J.A racing wrote:Eller kan det vara Promod's enorma POWER som visar sig och bokstavligen sliter orginal kopplingen i stycken.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.
Konstigt att den håller för Jimmys Pro Mod Reedcase dåJ.A racing wrote:Eller kan det vara Promod's enorma POWER som visar sig och bokstavligen sliter orginal kopplingen i stycken.
Letar Baja 5B
Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.
AmenBurnout wrote:Jag bara säg en sak är lauter sk*t, min twin hade har lauter knappt efter en tank var skrotad...
Jag på köra på original koppling enda funkar för mig.
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.
waqr wrote:Konstigt att den håller för Jimmys Pro Mod Reedcase dåJ.A racing wrote:Eller kan det vara Promod's enorma POWER som visar sig och bokstavligen sliter orginal kopplingen i stycken.
Eller inte Jimmy har reedcase som har lägre toppvarv än den race portade och jag tror inte en offroad MCD kommer i närheten av den påfrestning och värme som blir i en onroad drifter.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.
Minimoto-gubbarna brukar 'baka' kopplingsbackarna innan dom använder dom, och menar att dom håller mycket bättre då. Tror dom körde typ 20min i ca 200 grader om jag minns rätt.. men det luktar tydligen inte hallon!
Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.
Det verkar juh vara vädigt individuellt detta med kopplingar. Jag körde original på min 5t i början och kunde inte köra 2 tankar innan beläggningen släppt och krökte klockan osv.
Har kört ett antal tankar med mina Lauter och Elcon. Och kan inte se nåt slitage, det enda som suger är att man får justera om dom i mellanåt. Ungefär samma som man får byta fjäder i original kopplingen. Och jag har juh rätt skapliga snurror i mina bilar med.. Men det är juh klart, 4wd lär juh ta mera på kopplingen givetvis.
I Pontus twin tror jag det är värmerelaterat. Efter som den inte går att köra 15 minuter innan den är överhettad
Kör som David? Koppling utan beläggning? Kör han på alla sina bilar och det funkar juh?
Har kört ett antal tankar med mina Lauter och Elcon. Och kan inte se nåt slitage, det enda som suger är att man får justera om dom i mellanåt. Ungefär samma som man får byta fjäder i original kopplingen. Och jag har juh rätt skapliga snurror i mina bilar med.. Men det är juh klart, 4wd lär juh ta mera på kopplingen givetvis.
I Pontus twin tror jag det är värmerelaterat. Efter som den inte går att köra 15 minuter innan den är överhettad
Kör som David? Koppling utan beläggning? Kör han på alla sina bilar och det funkar juh?
Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.
Man vet juh hur det luktar när man misslyckats med en börnis med volvonRallyfinnen wrote:Minimoto-gubbarna brukar 'baka' kopplingsbackarna innan dom använder dom, och menar att dom håller mycket bättre då. Tror dom körde typ 20min i ca 200 grader om jag minns rätt.. men det luktar tydligen inte hallon!
Re: huSSes mcd x4 DriftPatrol/Yokozuna Version 2.
Ja, jag redan TVÅ lauter och EN elcons är skrotad och jag säg bara slösa pengarna på den Kosta typ 1000kr motRobban wrote:Det verkar juh vara vädigt individuellt detta med kopplingar. Jag körde original på min 5t i början och kunde inte köra 2 tankar innan beläggningen släppt och krökte klockan osv.
Har kört ett antal tankar med mina Lauter och Elcon. Och kan inte se nåt slitage, det enda som suger är att man får justera om dom i mellanåt. Ungefär samma som man får byta fjäder i original kopplingen. Och jag har juh rätt skapliga snurror i mina bilar med.. Men det är juh klart, 4wd lär juh ta mera på kopplingen givetvis.
I Pontus twin tror jag det är värmerelaterat. Efter som den inte går att köra 15 minuter innan den är överhettad
Kör som David? Koppling utan beläggning? Kör han på alla sina bilar och det funkar juh?
original 200kr någon typ och bara har bra stängd koppling så kan långtid före byte! Och lätt byte fjärdar som önska varv när ta i...
Förlåt husse !
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests