betas xr5 max drift edition

Alla Onroad-projekt
Post Reply
User avatar
beta
Posts: 156
Joined: 12 Mar 2018, 21:21
Location: Sösdala

betas xr5 max drift edition

Post by beta » 19 Jul 2021, 23:57

Min 3e mcd är ett projekt som stått stilla en tid.
Köptes som en max pro, men sen bytade jag över allt alu godis från min rr5. Även xsnap hamnade i denna och savöx 0241 till styrning och 1210 (har jag för mig) till broms. Då denna blir renodlad xr5 och den andra blir renodlad xs5 så får denna även ärva en kaross med belysning och jag har även printat light pods i rallystil, som inte är helt klara (lödda led kvar). Det som håller denna tillbaka lite är esc som inte kommit än. Beställde castles xlx2 för 2 månader sedan men castle har svårt att leverera (mgm är för dyrt för att ha 2st i de 2 bilarna jag kör minst, ztw är jag på mitt andra och jag ville prova något nytt, som på pappret verkar nice med telemetri osv).
Denna är tänkt att köra på 8s, så blir till att printa fler batterihållare.
Har förutom då xsnap i mitten (som är fast med att skicka kraften både fram och bak) även slängt i en lock bar i bakre diffen i hopp om att det ska ge kontrollerade ställ.
20210719_234051.jpg
20210719_234157.jpg
Leopards 58113 v2 1050kv, bör ge massor med fart även på 8s.
20210719_235614.jpg
4st 3w led, bör ge massor med ljus, många gånger starkare än de 10mm led jag har i strålkastarna.

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
beta
Posts: 156
Joined: 12 Mar 2018, 21:21
Location: Sösdala

Re: betas xr5 max drift edition

Post by beta » 14 Sep 2021, 22:21

20210914_220557.jpg
Äntligen kom xlx2 som jag beställde i maj.
Printade en platta att montera den med och lödde på qs8.
Lite pill med att få igång esc med telemetri då båda går genom sbus på mottagaren.
20210914_220611.jpg
Kör samma hållare för 3bat framför motorn som på xs5an, men fick göra en en ny för 4e bat bredvid motorn. Ritade först dom ihop men när jag skulle förbereda modellen för printern blev jag påmind om att jag inte kan printa större än 20x25cm och den jag ritade var drygt 30x15 så fick dela på den.

Var ute och provade en tur ikväll och esc överlevde jungfrufärden. Dock så är det ju det här med 1050kv, den blir varm även med de mindre dreven på xsnap. Kommer inte ifrån att en runt 800kv hade varit mer lämplig. Även med lägsta drevning så blir det en ganska snabb bil, 1050kv ger ju ca 34000rpm på 8s vilket bör vara runt det dubbla mot en bensinare.

Edit, skumt översta bilden blev upp och ner här, den är faktiskt rättvänd på mobilen. 🙃

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests