Nobelbanan i Karlskoga

LS offroadbanor runt om i Sverige
User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: Nobelbanan i Karlskoga

Post by waqr » 24 Jun 2013, 13:51

Efter samtal med Jimmy så blir jag än mer fundersam över era uttalanden. Grunden till att inget blivit gjort i år är för att varken Jimmy och jag kört något av olika anledningar. Av Robbans något knepiga uttalande kan man sedan tro att jag sagt nej till att göra något jobb på banan vilket inte alls är fallet. Eftersom jag och Jimmy inte kört eller snackat så mycket den senaste tiden så visste jag inte ens att det var körningar på banan varför jag heller inte varit uppe och gjort något. Svårt att göra saker man inte vet behövs...............

Nåväl, ska inte förstöra våran tråd med detta men kände att jag var tvungen att besvara Daves och Robban uttalanden..............
Letar Baja 5B

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Sv: Nobelbanan i Karlskoga

Post by Dave » 24 Jun 2013, 13:53

waqr wrote:Ajdå, här var det taggarna utåt märker jag :roll:

Lite konstiga uttalanden med tanke på att ni inte kan veta hur allt ligger till. Nåväl, tar den fortsatta diskussionen direkt med Jimmy istället.........
Ja.....det hade väl kanske varit bättre om du hade pratat med honom innan....
Och för all del, om du har annan information än den som är delgiven kan du väl meddela hur det ligger till.
I det här fallet var det ju uppenbart att du inte hade ens diskuterat det med Jimmy och det känns ju väldigt märkligt med tanke på budskapet.....

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Sv: Nobelbanan i Karlskoga

Post by Dave » 24 Jun 2013, 15:09

waqr wrote:Efter samtal med Jimmy så blir jag än mer fundersam över era uttalanden. Grunden till att inget blivit gjort i år är för att varken Jimmy och jag kört något av olika anledningar. Av Robbans något knepiga uttalande kan man sedan tro att jag sagt nej till att göra något jobb på banan vilket inte alls är fallet. Eftersom jag och Jimmy inte kört eller snackat så mycket den senaste tiden så visste jag inte ens att det var körningar på banan varför jag heller inte varit uppe och gjort något. Svårt att göra saker man inte vet behövs...............

Nåväl, ska inte förstöra våran tråd med detta men kände att jag var tvungen att besvara Daves och Robban uttalanden..............
Tänker inte dra upp sån skit här, men vill du veta skickar du mig ett PM....

oeland
Posts: 13
Joined: 31 Mar 2015, 15:16
Location: Karlskoga

Re: Nobelbanan i Karlskoga

Post by oeland » 31 Mar 2015, 21:14

Tjo.
Jag är ny på forumet och än så länge utan bil. Tänkte kolla om det fortfarande finns ngn här i krokarna (Karlskoga) som kör LS eller ngt annat för den delen. Jag har en äcklig 1:8 metanol buggy idag men funderar på att köpa mig ngt större. Troligen batteridrivet då jag inte kommer hinna tävla IAF samt vill kunna köra vart jag vill.
Jag bor 5 minuter från banan så det är lagom långt att åka :)

User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: Nobelbanan i Karlskoga

Post by Mats B » 19 Apr 2015, 09:14

Wet iallafallatt waqr letar efter LS bil igen så det finn ju hopp om det... :thumbsup:
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

oeland
Posts: 13
Joined: 31 Mar 2015, 15:16
Location: Karlskoga

Re: Nobelbanan i Karlskoga

Post by oeland » 19 Apr 2015, 13:03

Yepp. Har fått kontakt med honom men banan är nog mer eller mindre igenvuxen. Ingen som kört där på 2-3 år. Skall ta en sväng förbi ngn dag och kika vilket skick den är i. Ingen aktiv klubb här i stan heller så vitt jag vet. Kanske sätter lite käppar i hjulen för er om ni ska köra kupp här i sommar.

oeland
Posts: 13
Joined: 31 Mar 2015, 15:16
Location: Karlskoga

Re: Nobelbanan i Karlskoga

Post by oeland » 19 Apr 2015, 17:36

Var förbi och kikade på banan. Ingen vacker syn tyvärr :(
Men tack vare moped- cross- enduroåkare så fanns det iaf ett spår att köra på fortfarande.
Mycket gräs och knytnävsstora stenar i banan. Inget man kör fina bilar på kanske.
Men är man sugen så går det ju att köra och förmodligen arbeta fram en bana genom att nöta måååånga varv.
Bara man nöter bort lite gräs så kanske det blir halvok iaf.

Bilder på banan från förartornet:
Image
Image
Förartorn:
Image
Närbild på banan:
Image

User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: Nobelbanan i Karlskoga

Post by Mats B » 19 Apr 2015, 17:42

Känns som att en rejäl omgång av industriell Roundup skulle kunna råda bot på ogräset :thumbsup:

Sen hade det ju inte skadat med en handfull LS bilar med MX sulor & alldeles för mycket effekt
( sa jag verkligen det sista högt ) :hmm: :lol2:
eller en LOSI med 50cc snurra

det är ingen omöjlig uppgift men det tar lite tid..
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Nobelbanan i Karlskoga

Post by Dave » 19 Apr 2015, 18:00

Har varit i kontakt med Jimmy om läget, och tanken är att hela banan ska harvas upp och rättas till innan tävlingen.
Just nu vet vi inte helt säkert att Jimmy hinner få tag på maskiner och lösa detta, men till premiären i Sandhem finns det besked om hur det blir.

User avatar
Wahla
Sponsor
Posts: 414
Joined: 26 Oct 2013, 18:54
Phone Number: 0730840057
Location: Linköping

Re: Nobelbanan i Karlskoga

Post by Wahla » 04 May 2015, 19:15

Detta kräver inte bara maskiner utan även mankraft - om maskiner fixas till en lö eller sö kommer jag gärna upp och hjälper till en långdag!
Kraken Vekta.5
HPI Baja 5...?

User avatar
Tindalos
Posts: 12
Joined: 31 Aug 2015, 18:22

Re: Nobelbanan i Karlskoga

Post by Tindalos » 11 Dec 2015, 21:59

Jag kan medela att det kommer inom en väldigt snar tid att hända grejer gällande Nobellbanan.
Saker är på gång...

Jag återkommer med ett mer officiellt uttalande så fort de sista detaljerna är klara.

:happy: :drive:
Team Tindalos - Large Scale RC
Now on Youtube

In association with
Föreningen För Föredömligt Framförande utav Förarlösa Fordon


User avatar
Tindalos
Posts: 12
Joined: 31 Aug 2015, 18:22

Re: Nobelbanan i Karlskoga

Post by Tindalos » 24 Dec 2015, 11:15

God Jul kära rc vänner!

Nu är det officiellt, Karlskoga banan kommer åter at öppnas för oss RC folk i Karlskoga med omnejd.
Jag har varit i kontakt med Jimmy sedan en tid och allt blev nu klart lagomt före Jul, så arrendet och nyckeln är nu överlåten till mig.

Vi är idag ett gäng med blandade storlekar på bilarna men intresset brinner vi lika för.
Våran vision är att renovera upp banan och området till en fullt fungerande "anläggning" där vi alla
kan träffas och ha kul.
Vi har även bestämt att vi inte kommer ha någon restriktion på att bara hålla oss till 1/5 bilar utan vi
vill göra området till en upplevelse för alla åldrar och bilar. Framtida tävlingar etc kommer ju givetvis
hållas inom sina klasser, men vi vill att alla ska känna sig välkomna och ha roligt tillsammans.

Till våren eller så snart vädret tillåter kommer vi börja att röja upp på området och vi hoppas på att i
första skedet ha en fungerande bana att åka på lagomt till säsongen drar igång igen.

Jaghar varit uppe på området i dagarna och tittat över lite så vi vet attd et är en del jobb men absolut
inget omöjligt att genomföra, grunden finns där, vi behöver bara puttsa upp den igen.

Vi finns även på Facebook i gruppen Föreningen För Föredömligt Framförande utav Förarlösa Fordon

Vill sist men inte minst passa på att tacka Karlskoga Kommun för upplåtande och fortsatt sponsring av marken,
till Jimmy som tror på våran vision och överlåtit stafettpinnen till mig (oss) samt Dave för hjälp med div frågor.

Välkomna 2016

Mvh
Jonas
Team Tindalos - Large Scale RC
Now on Youtube

In association with
Föreningen För Föredömligt Framförande utav Förarlösa Fordon

User avatar
connysvensson
Posts: 249
Joined: 18 Apr 2015, 10:21
Location: Alingsås

Re: Nobelbanan i Karlskoga

Post by connysvensson » 24 Dec 2015, 17:50

Härligt, ser ur som en bra bana under allt ogräs. Jag tror inte all gräs behöver tas bort. Se bara till att få bort stora stenar för det är inte kul. Klipp sedan kort och låt bilarna göra resten. Att köra på gräs blandat med grus är bara kul.
Jag tror jag körde på denna banan i slutet av 80-talet, om det inte funnits andra banor i Karlskoga.
Team Pixits Racing, Losi 5ive-B, Zenoah 290, VRC pipa, Sanwa MT-4s

User avatar
Robban
Posts: 4403
Joined: 09 Jun 2010, 16:12
Phone Number: 0732300322
Location: Hallsberg

Re: Nobelbanan i Karlskoga

Post by Robban » 24 Dec 2015, 18:08

Denna banan byggdes för 3-4 år sedan så det va nog nån annan du körde på

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests