Messerschmitt

Lägg upp dina och andras filmer här
User avatar
sideburn80
Posts: 2518
Joined: 31 Oct 2009, 01:44
Location: Kilafors/Bollnäs

Re: Messerschmitt

Post by sideburn80 » 17 Aug 2010, 18:12

Diesel wrote:Dessa vackra tyska maskiner. ! Jag älskar dom . Har en ME109 E , en Stuka och en Focke Wuf FW190
Stuckan är 2m spänvidd medans dom andra är 1.80 .
Min ME har en lite hemmapulad OS 4 taktare på 20cc i nosen , liksom min Stuka.
Fockern har en 26cc 4 taktsboxer i nosen.
Länkar till en liten film på min ME .
Det var förra årets premier efter vinteruppehållet ! Det var fortfarande rätt så klatt.

Länk till filmen

http://www.viddler.com/explore/Diesel/videos/11/" onclick="window.open(this.href);return false;
Håller med robzy där, riktigt fint plan och stilig landning där.

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Messerschmitt

Post by J.A racing » 17 Aug 2010, 19:45

Så jäkla coola jag vill ha en Mustang eller en Spitfire.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: Messerschmitt

Post by S 500 R » 17 Aug 2010, 20:33

Så jäkla cool!!! Låter underbart!!
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: Messerschmitt

Post by waqr » 17 Aug 2010, 20:56

Snyggt fluget Diesel :thumbsup: Du som flyger mycket måste ju komma till Karlskoga Modellflygplats nångång. Ett riktigt fint flygfält (tror det faktiskt blev utnämnt till Sveriges finaste förra året)
Letar Baja 5B

User avatar
Diesel
Posts: 459
Joined: 13 Aug 2010, 17:11
Location: Sölvesborg
Contact:

Re: Messerschmitt

Post by Diesel » 17 Aug 2010, 21:42

Tackar killar.

Ja , det är helt rätt Rozby.
Att flyga högvingat är lättast för att dom flesta sådana plan är som en "pendel"
Kroppens vikt "hänger" i vingen vilket gör att den blir mycket mer stabil , dock inte lika busvillig.
Maskiner som är riktigt vilda att flyga är dom som har vingen i mitten. Alltså midvingade.
Svårast flygna maskiner är dom som är skalamaskiner av ev "warbird".
Typ som min ME eller dom flesta andra sådana krigsnmaskiner. Dom är "tunga" i förhållande till sin vingyta vilket ger en hög vingbelastning, vilket i sin tur ger en väldigt klippbenägen maskin som har väldigt lätt att slå i backen.
MEN .... Dom är snyggast !

Skall se om jag hittar lite fler filmer som jag kan länka till.

En mycket god vän till mig som har en Spitt av samma skala och tillverkare som min ME , han har jag flygit "följe" med och jag tror det är filmat.

Det blev hela modellflygets största evenemang förra året på ripa träffen. Det var riktigt kul och kändes skönt att det var så uppskattat av folk. :worship:
RC Maffian och ordinarie jobb 7-16
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/

User avatar
sideburn80
Posts: 2518
Joined: 31 Oct 2009, 01:44
Location: Kilafors/Bollnäs

Re: Messerschmitt

Post by sideburn80 » 17 Aug 2010, 21:50

sugen på GWS - Me 262 el-fläktmodellen bara för den är så snygg, har du testat den Diesel?

User avatar
Diesel
Posts: 459
Joined: 13 Aug 2010, 17:11
Location: Sölvesborg
Contact:

Re: Messerschmitt

Post by Diesel » 17 Aug 2010, 21:55

RC Maffian och ordinarie jobb 7-16
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/

User avatar
Diesel
Posts: 459
Joined: 13 Aug 2010, 17:11
Location: Sölvesborg
Contact:

Re: Messerschmitt

Post by Diesel » 17 Aug 2010, 22:00

sideburn80 wrote:sugen på GWS - Me 262 el-fläktmodellen bara för den är så snygg, har du testat den Diesel?
Nej tyvärr.

Jag har aldrig haft en elmodell. Det har varit bara bränsledrivet. Har provflögit vissa elmodeller åt kunder för att justera in dom innan dessa skulle flygas .
Det var Artechs modeller som vi har på kraftigt rea på vår sida , och spitten är väldigt snäll att flyga , men OBS !! inte om man är nybörjare !

// Packo
RC Maffian och ordinarie jobb 7-16
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/

User avatar
sideburn80
Posts: 2518
Joined: 31 Oct 2009, 01:44
Location: Kilafors/Bollnäs

Re: Messerschmitt

Post by sideburn80 » 17 Aug 2010, 22:09

Diesel wrote: [youtube][/youtube]
Fan va stiligt! Ni såg ut att vara riktigt nära varandra :shock:

User avatar
sideburn80
Posts: 2518
Joined: 31 Oct 2009, 01:44
Location: Kilafors/Bollnäs

Re: Messerschmitt

Post by sideburn80 » 17 Aug 2010, 22:11

Diesel wrote:]
Nej tyvärr.

Jag har aldrig haft en elmodell. Det har varit bara bränsledrivet. Har provflögit vissa elmodeller åt kunder för att justera in dom innan dessa skulle flygas .
Det var Artechs modeller som vi har på kraftigt rea på vår sida , och spitten är väldigt snäll att flyga , men OBS !! inte om man är nybörjare !

// Packo
Vad rekomenderas för flygplan om man vill testa på för en riktigt billig slant, hellst då RTR?

User avatar
Lusse
Posts: 9358
Joined: 30 Oct 2009, 21:10
Location: Göteborg

Re: Messerschmitt

Post by Lusse » 17 Aug 2010, 22:11

Det såg skit gött ut.. Ni är inga nybörjare precis :thumbsup: ...
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

User avatar
Diesel
Posts: 459
Joined: 13 Aug 2010, 17:11
Location: Sölvesborg
Contact:

Re: Messerschmitt

Post by Diesel » 17 Aug 2010, 22:17

sideburn80 wrote:
Diesel wrote:]
Nej tyvärr.

Jag har aldrig haft en elmodell. Det har varit bara bränsledrivet. Har provflögit vissa elmodeller åt kunder för att justera in dom innan dessa skulle flygas .
Det var Artechs modeller som vi har på kraftigt rea på vår sida , och spitten är väldigt snäll att flyga , men OBS !! inte om man är nybörjare !

// Packo
Vad rekomenderas för flygplan om man vill testa på för en riktigt billig slant, hellst då RTR?
Det bästa jag skulle rekomdera dig är att du tar kontakt med en modellflygklubb, och för hoppningsvis så har dom en skolkärra med dubbelkomando som du kan få prova.
Vi har sponsrat vår klubb i sölvesborg med sådant just för att folk skall kunna känna på utan att det skall kosta dom skjortan , och framför allt avgöra om det är nåt som dom vill hålla på med eller ej.
En sådan skolning på ca 15 min kosta 20kr i vår klubb och det summan är i stort sett för att täcka soppakostnade.
Registrera dig på RCFlyg.se och skriv att jag har hänvisat dig dit .
Du kommer garanterat få hjälp att prova spaka lite och se om det är nåt för dig utan att du skall köpa nåt i första hand.
RC Maffian och ordinarie jobb 7-16
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/

User avatar
sideburn80
Posts: 2518
Joined: 31 Oct 2009, 01:44
Location: Kilafors/Bollnäs

Re: Messerschmitt

Post by sideburn80 » 17 Aug 2010, 23:59

Diesel wrote: Det bästa jag skulle rekomdera dig är att du tar kontakt med en modellflygklubb, och för hoppningsvis så har dom en skolkärra med dubbelkomando som du kan få prova.
Vi har sponsrat vår klubb i sölvesborg med sådant just för att folk skall kunna känna på utan att det skall kosta dom skjortan , och framför allt avgöra om det är nåt som dom vill hålla på med eller ej.
En sådan skolning på ca 15 min kosta 20kr i vår klubb och det summan är i stort sett för att täcka soppakostnade.
Registrera dig på RCFlyg.se och skriv att jag har hänvisat dig dit .
Du kommer garanterat få hjälp att prova spaka lite och se om det är nåt för dig utan att du skall köpa nåt i första hand.
Okej, tusen tack!

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: Messerschmitt

Post by huSSe » 18 Aug 2010, 05:20

fick prov flyga uppe i sollefteå.
i helgen, fan va svårt. men säkert
skit kul om man kan flyga riktigt.
föresten det var en sån skolflyg.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
markusb
Posts: 1183
Joined: 27 Jul 2010, 16:03
Phone Number: 0739239772
Location: Kalmar/Öland

Re: Messerschmitt

Post by markusb » 23 Aug 2010, 18:11

Klubba mig inte nu... :hammer:

Men jag tror jag kan rekommendera er som vill provflyga att köpa ett "Parkzone P-51 mustang ultra micro"-plan.
Jag har tidigare flugit ett sånt där 3-kanals teknikmagasinet plan, silverlit och ville prova nåt 4-kanals.

Har flugit och krashat hej vilt och det bara går och går! Mycket kul för pengarna och går att flyga snabbt och avancerat om man vill.
Behöver vara så gott som helt vindstilla för att det ska vara skön flygning, annars blir den omkringkastad som en vante i luften.

4-kanals steglöst på alla kanaler. under 30g flygklar. ca 8-10min flygning per lipo. Extra lipon hos hobbyking för ca 10:- styck!

Have fun, det hade jag trots smällarna :thumbsup:

[youtube][/youtube]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests