Gameplan 2020

Här diskuterar vi allt om RC som inte finns som egen kategori
Post Reply
User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Gameplan 2020

Post by tesla » 01 Jan 2020, 13:24

Nytt år. Nya rc äventyr!
Jag brukar tidigt på varje vinter göra ngn form av grovplan utifrån hur jag ser på rc hobbyn och var jag ska köra kommande säsong. Detta för att ungefär veta vad jag jag ska göra med mina bilar under vintern och ungefär hur jag ska fördela årets budget.
Sen kan det förstås ändras betydligt under säsongen, t.ex 2019 blev det väldigt mkt fokus på Voltzen då den visade sig funka mkt bättre på träffar och sånt än jag trott på förhand och dessutom krävt avsevärt mindre underhåll än mcd bilarna per körtimme.

Nog om 2019, nu är det 2020!

Allmänt:
Det blir lite andra förutsättningar i år med ett spädbarn i huset (född i höstas)och en 5 åring som börjar vara stor nog att åka med och köra på vissa rc träffar. Har nog svårare att komma iväg hela dagar utan barn lika mkt som tidigare i år så det får nog bli lite ändrat fokus på evenemang närmre eller som går att kombinera med familjegrejer. Därmed prioriterar jag nog bort cupen helt, eller kör bara 1 tävling.
Även aeroseum blir svårt av samma skäl.
Bashträffar blir enklare då de är mindre låsta tidsmässigt och åtminstone sandhem och nynäshamn funkar praktiskt med familjen. Kommer säkert även arrangera ngn träff på nosringen i år.
Jag vill fortsätta tävla men kommer i år istället prioritera den KM cup vi kör i 1/8 resp 1/14 ute resp inne här i västervik då detta tar så mkt mindre tid än cupen.

Har även fastnat lite för crawling (efter voltz körningen) och köpt på mig grejer där. Blir nog ngn enstaka tävling i detta också om det passar med datum.
Ang ls träffar för övrigt får vi väl se, men en sak jag är sugen på att prova är att det finns planer på rc rockrace i Nyköping, huvudsakligen 1/10 men det ser ut att bli en 1/9 och större "anything goes klass" och blir det några som kör den gör sig Voltzen nog fint där....

LS Projekten:
Tänkte börja 2020 med vidareutveckling av voltzen (se projektet på forumet) för att bredda användningsområdet.
Ska även innan utesäsong drar igång höja toppfarten på rr5-E och detta lär innebära mek och inköp av nya delar x många.
SBR ska jag nog göra väldigt lite med.
Det stora frågetecknet är RR5 2wd,
den går inte så bra som jag hoppats och dessutom hade jag problem med den i Sandhem på höstträffen. Kan bli så att jag lägger ner det projektet helt.

Då voltz moddningen om det funkar lär vara klar redan i februari så finns det plats för andra byggen senare under säsongen.
Frågan är bara vad, men nåt blir det och det lär drivas av el... just nu väger det lite mellan kraton 8S eller en "lightweight budget" Rr5 E. Egentligen en egen version av de bilar Fredrik och Fredda i valdemarsvik kör.

Men vi får väl se lite hur det blir!

Hur ser era planer ut för 2020?







Skickat från min SM-G960F via Tapatalk



Last edited by tesla on 01 Jan 2020, 13:24, edited 2 times in total.
MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
beta
Posts: 214
Joined: 12 Mar 2018, 21:21
Location: Sösdala

Re: Gameplan 2020

Post by beta » 01 Jan 2020, 14:36

Ja 100mph är ju uppsatt, klaras det så blir ju nästa steg naturligt 200kmh. 160 bör gå med fler/bättre batteri, 200 kräver nog både motor och hjul.
Blev även inspirerad av din kompis bygge med motorn vriden 180° och monterad framför. Har ju ett kort chassi och en massa ft-prylar och ett el-kit liggandes så kan bli att jag försöker på något sådant.
Annars så har vi en stor ombyggnad/tillbyggnad planerad som kommer stjäla mycket tid, garaget ska växa från 25m2 till närmare 80m2 och boytan från 100 till 160m2 så får se hur mycket som hinns med.

User avatar
Smurfen
Posts: 1063
Joined: 11 Aug 2010, 22:35
Location: Nyköping

Re: Gameplan 2020

Post by Smurfen » 10 Jan 2020, 18:44

Planeringen av 2020 har bara börjat för min del.

Bygga ny bil står på vårens att göra lista. Kommer dock inte köpa den förrän i mars/april.

Håller på att färdigställa dom bilar jag har så att dom kan stå klara på hyllan och bara vänta på körtid.

Sedan skall jag försöka åka på fler tävlingar i år. Men får se vad tiden räcker till.

Både offroad men vill även köra några onroad om det inte krockar.
Fg GT Bmw M3 Martini
FG Leo 2020
Elcon Traxx

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests