Videoediting / GoPro telemetri

Här diskuterar vi allt om RC som inte finns som egen kategori
Post Reply
User avatar
beta
Posts: 214
Joined: 12 Mar 2018, 21:21
Location: Sösdala

Videoediting / GoPro telemetri

Post by beta » 22 Dec 2019, 18:00

Tänkte kolla om där är någon som har koll på det här med att klippa filmer och den biten.
Vilka program kör ni med, finns där bra guider ni rekommenderar så man lär sig programmet?
Själv har jag en gopro H7 med telemetri och deras app för win10 är otroligt buggig för mig, 4k filmer från kameran spelas upp utan problem i win10 men så fort jag försöker göra något i Quick med samma filmer så laggar det fram något fruktansvärt och när man väl är klar med klippet och vill spara det så vägrar den spara i 4k för skärmen bara kör 2560*1080.
Finns där knep för att få quick att prestera bättre, hvec-codecs osv? (köpte hvec-codec från MS så det funkar bra överallt utom i Quick)

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: Videoediting / GoPro telemetri

Post by tesla » 22 Dec 2019, 22:39

Quick laggar iaf inte vid 4k uppspelning på telefonen. Hurvida det klarar att spara i höga upplösningar vet jag inte då jag sparar i 1080k eller möjligen lite högre än så ibland. Detta för filstorlekens skull.

Gör all min redigering/klippning i nallen då den enda pc jag har är minst 10år gammal.

Senaste versionen av quick appen verkar mindre buggig än föregångaren iaf.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

User avatar
beta
Posts: 214
Joined: 12 Mar 2018, 21:21
Location: Sösdala

Re: Videoediting / GoPro telemetri

Post by beta » 22 Dec 2019, 23:54

Jag har också kört senaste klippen genom telefonen då det funkade bäst då, men det börjar bli kämpigt för den med alla 3-4gb klipp och det är ju totalt orimligt att det inte borde fungera på datorn. Har ändå en 1år gammal amd ryzen 2700x, 16gb ram, 2070 rtx, 2*512gb m2 @ raid 0, så datorn har liksom kapacitet och vanlig uppspelning går bra men quick-appen laggar något fruktansvärt. Är jag ensam om det?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests