Handen på hjärtat...

Här diskuterar vi allt om RC som inte finns som egen kategori
Post Reply
Max Bark
Posts: 20
Joined: 13 Aug 2014, 18:39
Phone Number: 0738471963
Location: Ryd

Handen på hjärtat...

Post by Max Bark » 12 Sep 2014, 15:58

Jag har nästan alltid den lille med mig när jag är ute och kör med den store. Man vet ju aldrig om man hittar något ställe som ser roligt ut att köra på.... Men känslan som uppstår i kroppen när man kör förbi en golfbana är svår att beskriva... Ojojoj vad kul man hade kunnat ha med en rc-bil på en golfbana.... Superkort gräs, sandbunkrar, golfspelare......

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
KaptenMagnus
Posts: 1314
Joined: 28 Jan 2013, 20:41
Phone Number: 0709475583
Location: Färgelanda

Re: Handen på hjärtat...

Post by KaptenMagnus » 12 Sep 2014, 17:41

Japp känner igen känslan. Den dök upp när dom byggde golfbana av marken jag alltid kört cross på. Dom byggde ju så mycket intressanta hopp och hinder. Kan för övrigt inte låta bli att tuta när jag körförbi golfbanan och någon skall slå iväg bollen :-D Ja jag vet det är elakt men den sporten förstörde min crossbana!!! :-)
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.

User avatar
fredlund
Posts: 335
Joined: 08 May 2014, 19:30
Location: Göteborg
Contact:

Re: Handen på hjärtat...

Post by fredlund » 12 Sep 2014, 20:57

KaptenMagnus wrote:Japp känner igen känslan. Den dök upp när dom byggde golfbana av marken jag alltid kört cross på. Dom byggde ju så mycket intressanta hopp och hinder. Kan för övrigt inte låta bli att tuta när jag körförbi golfbanan och någon skall slå iväg bollen :-D Ja jag vet det är elakt men den sporten förstörde min crossbana!!! :-)
glöm inte en gopro på huvudet bara om ni gör detta... :)
Losi 5ive-T 32cc
http://www.largescale.nu

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11644
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Handen på hjärtat...

Post by Dave » 12 Sep 2014, 21:16

Tanken har slagit mig också, men då väldigt tidigt på våren....precis i tjällossningen när gräset är blött och tinar.....
Då skulle jag vilja ställa ner Herbie med nya KoldKutters i nya MX däck och bara fräsa upp hela golfbanan....

Undrar vad det skulle innebära rent juridiskt?
Med straffskalan som råder borde man ju nästan få betalt för en sån ritual?

:lol2:

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11644
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Handen på hjärtat...

Post by Dave » 12 Sep 2014, 21:18

Njuter av tanken att filma i super-slowmotion från stillastående när man ser hur bajan sätter sig i gräset och bara gräver sig ner och kastar skiten 20 meter bakom.... :drool:

User avatar
KaptenMagnus
Posts: 1314
Joined: 28 Jan 2013, 20:41
Phone Number: 0709475583
Location: Färgelanda

Re: Handen på hjärtat...

Post by KaptenMagnus » 12 Sep 2014, 22:18

Det är ganska dyrt att förstöra en grean. En gammal klasskamrat beväpnad med en gammal hederlig trimmad grön flaka somnade när han span runda ringar på grenen. Ja han kanske tagit en öl för mycket. Kommer inte ihåg exakt vad han fick betala men jag kommer ihåg kapten Andersson (polarns far) kom in på skolan och gjorde ett rytande som fick alla att stanna upp. Han var inte lycklig på sonen.
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests