Presenterings tråden.

Här diskuterar vi allt om RC som inte finns som egen kategori
User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Presenterings tråden.

Post by Mats B » 28 Nov 2009, 11:42

Tänkte att alla "nya" & för den delen "gamla" ansikten här på forumet kunde lägga in en kort presentation om sig själva & eventuella bilar.

Detta kanske kunde bidra till att alla lär känna varann lite bättre.....Vem vet ??
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: Presenterings tråden.

Post by Mats B » 28 Nov 2009, 12:03

Kanske är bäst att jag börjar eftersom det var jag som drog igång tråden ;)

Jag är en 33 årig Glad skit som förmodligen aldrig kommer bli "riktigt" vuxen (enligt min fru).. :lol:

Jag bor i Reftele som ligger mitt i mörkaste småland tillsammans med min fru & våra tre barn.
I familjen ingår även 2 Hundar ,3 katter & en havremoppe (häst).

Jag har hållt på med Rc sen -87 ungifär men hade ett litet uppehåll mellan -95 & -00 .
Nytändningen kom när vi köpt hus på landet så man kunde köra lite överallt istället för på enbart asfalt .

Nystarten började med en Nitrobuggy 1:10 som aldrig blev nå´n höjdare (för mycket klabbande & för lite körande)
hittede efter ett tag en beg FG ecoline som bara var för billig för att avstå , och med den så fick man blodad tand på largescale..

Efter den första FG´n så följde det fler LS bilar: En FG stadiumtruck, FG Monster hummer, Fg Marder, HPI Baja 5B SS, MCD Baja 1000, FG Beetle.

För tillfället så har jag kvar FG hummer´n , FG mardern, MCD´n & Bubblan.

Har även liten böjelse för Rc flyg, är ingen skicklig pilot men det är faktiskt ganska roligt.
I luften spakar jag min Borstlösa ArtTech Cessna 182.

Utöver Rc så pysslar jag även med offroad i scala 1:1 det är förbaskat roligt men ganska kostsamt..I skogen kör jag med min FORD Ranger XLT-89 . Den är höjd 3" & har 33:or monterade, som hjälp har jag en winch på 4 ton´s dragkraft.
Last edited by Mats B on 15 Dec 2009, 09:00, edited 1 time in total.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: Presenterings tråden.

Post by waqr » 28 Nov 2009, 17:42

Trevlig tråd.....då kommer min presentation:

Jag heter Daniel och är 29 år. Bor i lägenhet i Karlskoga med min sambo. Jobbar på 5 dagar i veckan som de flesta andra men så fort jag får tid över så lägger jag den på mina LS bilar. Mitt andra stora intresse är min fyrhjuling. Kör inte så mycket just nu men det blev en held el i somras. Nu väntar man bara på den första snön :twisted: Spelan en del golf också på sommaren.

Har hållt på med RC sen jag var liten. Började med en del el bilar och fick min första bränsle bil när jag var typ 12. Det var en Lancia Delta Integrale 4wd med en Kysoho GX11 motor i. Var inget krutpaket med den gick faktiskt hyfsat. Sen gick jag vidare med en Pure Ten Alpha och Mad Force (till salu förresten)

Tack vare Jimmy här på forumet kom jag i kontakt med LS för första gången för cirka två år sedan. Sen var det så att säga kört :D Köpte min FG för ca 1,5 år sedan och min första Baja för några månader sedan (mest pga Husse tjatade :lol: ) Nu är man ju helt körd på detta med LS, helt klart det bästa som finns.

Sen när detta forum kom så har ju intresset knappast minskat. Måste ge alla en stor eloge för den stämning vi har. Sjukt trevlig tycker jag :D
Letar Baja 5B

Jimmy
Posts: 3058
Joined: 30 Oct 2009, 21:59
Location: Karlskoga

Re: Presenterings tråden.

Post by Jimmy » 28 Nov 2009, 18:46

Jag heter Jimmy och är 34år.Jag bor i hus med min sambo och två barn utanför Karlskoga.Jag har hållit på till och från med rc bilar sen jag var 10år, men nu sedan några år är det bara ls bilar som gäller.Förutom rc så tycker jag om att åka och fiska ibland.

Jag vill också tacka S500r och Husse för att de drog igång detta trevliga forum :D
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.

User avatar
sideburn80
Posts: 2518
Joined: 31 Oct 2009, 01:44
Location: Kilafors/Bollnäs

Re: Presenterings tråden.

Post by sideburn80 » 28 Nov 2009, 21:09

Heter Per och är 29 år.
Bor i lägenhet med flickvän och hennes 6 åriga jänta.
Bor i Kilafors ca: 10 mil norr om Gävle.
Total nybörjare inom allt vad rc är. Köpte min 5t på ren impuls efter det att jag och en jobbar-kompis pratade på att det vore rätt kul med en radiostyrd-bil. Sökte lite på nätet, wow LS, en sån vill jag ha, någon vecka senare med lite mag-ont beställde jag en. Cross och enduro har varit mitt stora intresse tidigare men det här har tagit över mer och mer.
Jag måste säga att ni verkar jäkligt trevliga och ser fram emot en träff.
Detta forum har ni lyckats med!

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: Presenterings tråden.

Post by huSSe » 29 Nov 2009, 20:10

hej! mitt namn är Husse(rico), och jag är en Bajaholic!! runt 40 bast ung!!!! :D
vi, jag och min sambo bor på landet ca 3 mil norr om sundsvall.
I timrå kommun. vi har några mastiffer 4st och 2 st franskabulldoggar
det är vårat gemensamma intresse.
har väl alltid haft ett motor intresse, haft en del roliga 1:1 bilar.
men RC är fasiken det roligaste jag hållit på med, folk får säga vad dom vill.
att man är barnslig som leker med radiobilar :mrgreen:

måste bara klämma in här att lyssna på musik är nåt jag gör mycket....

hur jag kom in på rc. det var av ren impuls. har inte ångrat en sekund.
läste i en tidning i norge om några norska guttar som höll på med
largescale FG bilar. och blev så tänd på att testa en riktig rc. så veckan efter
jag kom hem så ringe jag och beställde mig en.
det blev min första riktiga rc som för övrigt var en hpi baja5b rtr.
för cirka 3 år sedan, och sen har det bara gått av farten, som med all
annan missbruk. :shock:
sen har det blivit en mcd baja 1000. som jag bytte bort mot en hpi baja SS,
och sen kom jag över en beggad mcd RR. som är kvar.
som jag håller på att bygga om till en evo3 comp.
blev en kort tur med en rally som jag sålde. var inte riktigt min grej att sladda runt på asfalt.
och nu är vi här. jag med min nya mössa!!!!
Image

Up with The Horns!!!
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: Presenterings tråden.

Post by S 500 R » 12 Dec 2009, 13:56

Hej, Jag heter Stefan och är 32 år. Jag bor i Mölndal med min fru och min dotter som bara är 8 månader. Jag höll väl på med rc som alla gjorde när man var liten men fick en ny start för ca 2 år sedan. Då köpte jag en Sport Maxx 1:10 nitro.. men det var alldeles för mycket skruva för lite köra. Sen jag började kolla lite på LS delen "over there" och där frågade jag Mr Rustler om han inte kunde komma och visa upp sin FG... sen var det kört.

Annars är väl mitt största intresse 1:1 bilar. Håller ju på att bygga om en Mercedes 500E -91 till en supertouring bil helt i kolfiber! Men rc är ju en otroligt skön avslappning som man kan göra nästa när som helst (på fritiden)
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: Presenterings tråden.

Post by Mats B » 12 Dec 2009, 13:57

Är det inga fler som "vågar" presenterar sig ??? 8-)
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

Jimmy
Posts: 3058
Joined: 30 Oct 2009, 21:59
Location: Karlskoga

Re: Presenterings tråden.

Post by Jimmy » 12 Dec 2009, 14:08

Tydligen inte :D :D :D
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Presenterings tråden.

Post by J.A racing » 12 Dec 2009, 14:29

Jo visst är det de, har bara inte orkat. Johan heter jag och är en väldigt tidigt uttagen 77`a. Jag bor på en liten gård (47hektar) utanför Trosa med min sambo och son samt 2 katter. Har väl alltid kört RC mest bil men även båtar, hade ett litet uppehåll i övre tonåren. Då var det moppar, 125´a, tunga hojjar och bilar som gällde och lite brudar med. Sen återupptogs RC hobbyn igen för ca 7år sedan.

När det inte hålls på med RC, så är det lite familj, 1:1 bilar och lastbilar. Och sen lite sysslor här hemma med Hus och lite skogsbruk (årsbehovet med ved). Äh det var lite kort om mig! ;)
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

Crillej
Posts: 30
Joined: 08 Dec 2009, 19:24

Re: Presenterings tråden.

Post by Crillej » 12 Dec 2009, 15:27

Christian Johansson, rockande 31 år gammal och bor i Vimmerby ihop med sambon Emmily. Har hållit på med rc lite då o då under alla år, fast bara på en leknivå och för o ha roligt. Det har varit mest bilar , men även några enkla elplan o nån hellicopter. Sitter en hel del vid datorn om kvällarna så jag är nog en "forumsråtta"! :D
Annars är ju det mesta med motorer intressant, mest bilar o hojjar.

User avatar
TEN
Posts: 329
Joined: 03 Nov 2009, 13:23
Phone Number: 0709998877
Location: Vimmerby
Contact:

Re: Presenterings tråden.

Post by TEN » 12 Dec 2009, 15:41

Okejrå...

Jag bor som bekant precis som Crillej i Vimmerby. Är en 73'a med många olika intressen varav RC är ett.
Min allra första RC-bil köpte jag 2004 och har nog provat det mesta sedan dess, jag fick ju aldrig någon bil när jag var liten och det måste ju tas igen.
Barn finns i huset och tanten jobbar inom vården med kvällar och helger så ibland är det svårt att få den tid man önskar till bilar och annat. Pysslar också lite med foto också, fast det går väl inte så bra. Bunkernörderiet har de sista åren tagit väldigt mycket tid och just nu försöker jag få tid att skriva boken färdigt vilket kräver lugn och ro men försök att få det i ett hus med ungar...
Har tidigare både jagat och skjutit pistol men det intresset ligger numera i malpåse.
Gillar att testa nya saker, så under drygt ett år har jag snickrat lite på en helt handbyggd RC-modell av en Dodge WC, bara för att se om det går.
Handbyggd Dodge WC52 1:6

User avatar
Roxen
Posts: 353
Joined: 31 Oct 2009, 10:24
Phone Number: 0709998877
Location: Motala

Re: Presenterings tråden.

Post by Roxen » 12 Dec 2009, 20:21

Jag heter Jan-Erik och är 44 år. Är nog äldst på forumet, tillsammans med en annan Jan-Erik (Norrman), som också är född -65. Är gift och har två grabbar, 9 och 13 år och bor i Motala. Att jag är så gammal har inte hustrun märkt, hon tror ibland att hon kan söka flerbarnstillägg för mig. Jag förstår inte vad hon får allt ifrån. Köpte första RC-bilen 1978 (se "vilken var din första rc-bil?"), sedan var det ett långt uppehåll till 1997, då en jobbarkompis visade sina bilar. Då drabbades jag och grabbarna av Kyosho, en åkomma som inte har gått över riktigt än. Jo förrersten, ungarna är symptomfria, dom har tappat intresset helt.

Många Kyosho blev det.
Image

Under några år i slutet av 80- och början av 90-talet körde jag lite rally, det var skoj. Ascona A och Amazon hade jag. Jobbar som pumpmontör i Vadstena. Gillar konstiga gräsklippare också som ni kan se i fritidsintresse-tråden.
Det var lite om mig.
HPI Baja 5b SS med OBR/Zenoah 30,5 och Victory ProPipe. Styr med 3PM-2.4G

User avatar
Rallyfinnen
Posts: 4003
Joined: 01 Nov 2009, 22:45
Location: Sollebrunn

Re: Presenterings tråden.

Post by Rallyfinnen » 12 Dec 2009, 22:48

Jag får väl göra ett försök också..
Jag heter Samuel egentligen, och bor i Sollebrunn un bit utanför Trollhättan. Singel och inga ungar, så jag disponerar min tid och mina pengar till 100% :)
Är finlandssvensk och flyttade till Sverige för drygt 10 år sedan. Rallyfinnen fick jag som tillfälligt smeknamn på Saab efter att jag rullat en förseriebil efter en lite väl avancerad 'provtur' :roll: Har använt det som användarnamn sedan dess..
Hade väl någon simpel RC-bil när jag var liten, sedan blev det lite Kyosho för ca 15år sedan. När jag flyttade till Trollhättan började jag köra 1:10 track (Serpent), men gick ganska snabbt äver till 1:5 Track. Körde Sm ett par år, men tröttnade på det pga kostnaderna, och slutade helt och hållet med RC.
Återfallet kom i våras när jag hade brutit knät i Thailand (vurpade med vespa). Sjukskriven och på kryckor, så behövde jag något att pyssla med (klarade inte av att greja med stora bilar då), så det blev en FS att greja med. Har sedan köpt en Carbon Fighter som reservdelsbil, och beställde nyligen en Rovan baja.. så nu håller det på spårar ur :)
Övriga intressen är framför allt stora bilar. Är BMW-nörd, och har bla byggt en BMW 850 med dubbelturbo på v12:an. Kör lite banracing ihop med två kompisar i en M3 också.
Har lite andra intressen som musik, och lite pyssel med datorer ibland.. Spelade gitarr förr, men blir nästan aldrig numera.
Åldern ja, den ligger på 38 för tillfället, så det är väl lämpligt att citera uttycket 'Det är aldrig för sent för en lycklig barndom' :)

User avatar
crh
Posts: 129
Joined: 30 Oct 2009, 21:19
Phone Number: 0709998877
Location: Örnsköldsvik

Re: Presenterings tråden.

Post by crh » 12 Dec 2009, 23:12

Ahaaaa…. Inte äldst, tack Roxen, ja då ska man väl tordas krypa ut :oops: :D

Namn Christer
Född -66 slutade att åldras någon gång på 80 talet.
Bor i villa med ett hyfsat garage i Örnsköldsvik (Foppaland för hockey nördar)
Jobbar, förmodligen för mycket.

Har alltid gillat motorer
På somrarna pysslar jag med en Camaro som trimmats till obrukbarhet, den har nu börjat att återgå till en mera bruksvänlig bil.
På vintrarna så åker vi snöskoter (familjen)

Ja familj ja, frugan (sambo inte gift) två kids 12 & 14 (giftemål = ett steg närmare skilsmässa).

RC har inte varit en stor del i mitt liv tills jag fick se en LS bil då va det kört, va bara tvungen att skaffa.
Den bil som jag fick känna på då va en FG så då blev det en beggad sån, är ruggigt kul att greja med denna typ av RC.
FG MBPro

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 32 guests