DDM:s deal of the day!
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: DDM:s deal of the day!
Gränsen går vid 100:- inkl frakt, så tull och moms är det nog !
Borde bli runt 390:-
Blev en beställning iallafall......min första från DDM !
Okej... mysko. Har handlat en hel del och aldrig åkt på tull under 300:-
Senast nu i veckan kom kolvringar till trädgårdstraktorn. Tullen hade plockat in det och kontrollerat värdet.
"Avgiftsfri" stod det på tullsedeln, värdet var 200:-. Ej heller postens avgifter på det.
Senast nu i veckan kom kolvringar till trädgårdstraktorn. Tullen hade plockat in det och kontrollerat värdet.
"Avgiftsfri" stod det på tullsedeln, värdet var 200:-. Ej heller postens avgifter på det.
Finns det någon som säljer FML´s produkter i Sverige? Har kollat lite snabbt på några ställen men inte hittat något.
- maxlundblad
- Phone Number: 0701179028
Vet ej,men i europa finns det massor,och där e det tullfritt inom EUMalte wrote:Finns det någon som säljer FML´s produkter i Sverige? Har kollat lite snabbt på några ställen men inte hittat något.
Hobao Hyper 9E Tekin rx8
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer
Vi har deras bärarmskit på lager..... annars tar vi hem !
RC Maffian och ordinarie jobb 7-16
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/
Oj vad många paket man har att vänta!
Last edited by Malte on 31 Oct 2010, 05:26, edited 1 time in total.
har snarare för mig att gränsen är 50 dollarCarbon-Dave wrote:Gränsen går vid 100:- inkl frakt, så tull och moms är det nog !
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Jag köpte prylar till min robotgräsklippare från Kina, och paketet fastnade i tullen.
Mailade dem lite frågor eftersom det var första gången jag beställde nåt utanför EU.
Gränsen var 100:- inklusive frakt fick jag till svar......sen om det är olika för olika delar av världen vet jag inte.....
Mailade dem lite frågor eftersom det var första gången jag beställde nåt utanför EU.
Gränsen var 100:- inklusive frakt fick jag till svar......sen om det är olika för olika delar av världen vet jag inte.....
- J.A racing
Precis håller man sig runt 3-400 eller ca 50 dollar så kommer det oftast direkt hem i lådan utan några extra avgifter. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- maxlundblad
jag beställde flm's koppar då de kostade 45$ , 0 så 7 dollar i frakt= 52 dollar. hamna i tullen, 177kr extra, fan så surt
Hobao Hyper 9E Tekin rx8
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer
- J.A racing
Då hade du en jäkla otur, jag skulle säga att de är 8/10 i den prisklassen som går igenom utan.maxlundblad wrote:jag beställde flm's koppar då de kostade 45$ , 0 så 7 dollar i frakt= 52 dollar. hamna i tullen, 177kr extra, fan så surt
Så här står det på tull verkets hemsida.
Internethandel, från ett land utanför EU
När du beställer en vara från ett land utanför EU räknas det som import vilket innebär att tull, moms och andra eventuella skatter ska betalas.
Gäller det även för begagnade varor?
Det gäller alla varor som du har beställt av en privatperson eller ett företag, ropat in på nätauktion, köpt via postorder eller vunnit på Internet.
Hur mycket kostar det?
Tullavgiften varierar från tullfritt till 20 procent och beräknas på varans inköpspris inklusive frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1600 kronor behöver du inte betala någon tull. Posten eller din speditör beräknar importavgifterna enligt de uppgifter som finns tillgängliga vid förtullningen. Befrielsen gäller inte för alkoholhaltiga drycker, tobaksvaror, parfym eller luktvatten.
Momsen beräknas på inköpspris, fraktkostnad och tullavgift. Momsen är oftast 25 procent. Utländska periodiska publikationer med ett sammanlagt värde av högst 300 SEK är befriade från moms. Posten eller din speditör beräknar importavgifterna enligt de uppgifter som finns tillgängliga vid förtullningen.
Dessutom tillkommer speditörens administrations- och expeditionsavgifter (speditionsavgift).
Tänk på att ta reda på vilka avgifter som kan komma ifråga innan du beställer så att det slutliga priset inte blir en överraskning för dig.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Jag har aldrig åkt på tull eller moms på paket under 50 USD 
Letar Baja 5B
- J.A racing
52 x 6,5 = 338 och det stämmer väldigt bra och ta x 1,3 för att få den ev tull / moms avgiften 104,4:- inte 177:-maxlundblad wrote:jag beställde flm's koppar då de kostade 45$ , 0 så 7 dollar i frakt= 52 dollar. hamna i tullen, 177kr extra, fan så surt
- maxlundblad
postens interna frakt tillkommer ocksåJ.A racing wrote:52 x 6,5 = 338 och det stämmer väldigt bra och ta x 1,3 för att få den ev tull / moms avgiften 104,4:- inte 177:-maxlundblad wrote:jag beställde flm's koppar då de kostade 45$ , 0 så 7 dollar i frakt= 52 dollar. hamna i tullen, 177kr extra, fan så surt
63kr har jag för mig att lusse sa att det var,om det nu stämmer vet jag inte, men det var 177kr jag fick pynta på 52 dollar, så det hade nästan blivit billigare från EU
Hobao Hyper 9E Tekin rx8
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer
Schumacher Cougar SV PRO
Söker Sponsorer