Det behövs inte. Köper du en HPI Baja5b t,e,x, så kan du köra i princip över allt. Jag har en HPI Baja5b ss och jag kör överalt med.Hur roligt som helst..blackwater wrote:Först o främst tack för alla bra inlägg.
Efter alla råd vet jag nu inte alls vilken rc jag ska köpa,låter som om man måste ha flera stycken rc
för att kunna köra överallt!!
1.5 rc
Re: 1.5 rc
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: Sv: 1.5 rc
Det absolut bästa man kan göra innan man bestämmer sig, är att faktiskt åka nånstans och se bilarna i verkligheten.blackwater wrote:Först o främst tack för alla bra inlägg.
Efter alla råd vet jag nu inte alls vilken rc jag ska köpa,låter som om man måste ha flera stycken rc
för att kunna köra överallt!!
Kolla på Youtube och försök låta bli alla megamoddade superbilar då, utan försök hitta filmer med bilarna i hyffsat standardutförande.
Sticker ut hakan lite och påstår att den absolut bästa allroundbilen är en HPI Baja 5T. De tillverkas inte längre, men då är 5SC är det närmaste man kommer.
Enkel att lära sig köra och väldigt enkel att hålla igång till relativt låga pengar.
Delarna finns antingen hos de Svenska handlarna eller så har nån här på forumet delar.
Bör väl tilläggas att det vore väldigt kul att få se lite mer olika bilar på banor och i grustagen när säsongen drar igång igen !
-
blackwater
En fg baja buggy 2wd Är det nåt att ha ?
Såg att swed rc säljer dom rätt billigt.
- Dave
- Site Admin
Återigen, det beror på vad du ska ha den till.....blackwater wrote:En fg baja buggy 2wd Är det nåt att ha ?
Vet att jag är tråkig nu, men jag råder dig att inte köpa något du inte sett och jämfört med något annat.
FG´s offroadbilar är i skala 1/6 och således lite mindre än de andra.
Behöver inte bara vara negativt, eftersom bilen blir lättare, mindre och smidigare, men också mer benägen att hoppa och studsa runt istället.
Var i landet bor du ?
-
blackwater
Jag bor i borås!
Jag vill ha en bra alround bil som har bra accelrelaton.
Jag vill ha en bra alround bil som har bra accelrelaton.
-
blackwater
Nu har jag sållat bland alla bilar och kmmit fram till
hpi baja byggy 5b rtr eller
hpi baja 5sc rtr ?????
hpi baja 5sc rtr ?????
Eller beggat. Oftast får du en förbättrad bil när du köper en beggad.
- Dave
- Site Admin
Snabba ryck ser jag .....blackwater wrote:Nu har jag sållat bland alla bilar och kmmit fram till
hpi baja 5sc rtr ?????
Om du kommer att köpa en av dem oavsett prisskillnaden lägger jag min röst på SC´n.
Blir det en ny bil eller köper du begagnad ?
Det ända som är tråkigt med HPI är att dom är riktigt knöliga att skruva med.
-
blackwater
det måste bli snabba ryck, annars kommer jag aldrig till skott.
Det får bli en ny bil, nytt är alltid nytt.
Varför sc?
Det får bli en ny bil, nytt är alltid nytt.
Varför sc?
SC är lite mer följsam än vad B är.
Vad är det som är knöligt Stefan?
Polarn Micke köpe sig en ny 5SC ss i somras och har en projekttråd här: viewtopic.php?f=15&t=5675
Han bor i Ulricehamn (så ca 3 mil att åka) så PM'a honom och fråga om du kan komma o klämma på den imorn eller nästa vecka. Han skulle säkert inte ha nåt emot det.
Jämför man Bajan med tex Losin så är den lite knöligare att meka med då den är mer kompakt i sin konstruktion men så farligt tycker inte jag det är... men jag äger ju ingen i dagsläget så jag har inte hunnit störa mig på det
Han bor i Ulricehamn (så ca 3 mil att åka) så PM'a honom och fråga om du kan komma o klämma på den imorn eller nästa vecka. Han skulle säkert inte ha nåt emot det.
Jämför man Bajan med tex Losin så är den lite knöligare att meka med då den är mer kompakt i sin konstruktion men så farligt tycker inte jag det är... men jag äger ju ingen i dagsläget så jag har inte hunnit störa mig på det
Är det inte bättre att detta forum döps om till HPI Baja forum snart.. Är forumet sponsrat av HPI eller vad handlar detta om.. Alla som är sugna på LS bil kanske inte vill köpa just HPI utan något annat fabrikat för att dom gillar kanske någon annan stil på bil eller kaross.. Men ställer en nybörjare frågan på detta forum så tvingas han mer eller mindre in på just HPI. Jag tycker personligen det är riktigt trist att det ska vara så för det finns många andra bra bilar som funkar riktigt bra för dom flesta........
Blir säkert många sura miner kring detta inlägg men jag är så trött på att det alltid är på det här viset på det här forumet..
Blir säkert många sura miner kring detta inlägg men jag är så trött på att det alltid är på det här viset på det här forumet..
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm
Är väl många här som har gått igenom dom flesta märken och kommit fram till att det faktiskt är så att HPI bilarna håller helt enkelt bättre, och går bättre på fler underlag än nåt annat. Samt att utbudet av options är bra mkt bredare än nåt annat. Är väl inget att börja grina om? Är juh rena fakta.