låta barn köra ls vansinne eller coolt
-
Ntch in da dirt
låta barn köra ls vansinne eller coolt
var tycker ni nedre gränsen ligger på ls körning?
själv tycker jag att de som har fått lärt sig hantera en kontroll sedan de kunde gå, så är det inget större hinder bara de kör på stora ytor och där det vistas lite folk
själv tycker jag att de som har fått lärt sig hantera en kontroll sedan de kunde gå, så är det inget större hinder bara de kör på stora ytor och där det vistas lite folk
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Re: låta barn köra ls vansinne eller coolt
Så länge en vuxen är med , och dom har fått lära sig att köra är det väll inga problem, tycker jag...
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Håller med er övriga... Så länge dom har fått lära sig att hantera en kontroll från barnsben så är det väl inga problem.
Kan inte annat än hålla med!
Egentligen spelar väl IMHO inte skalan in, utan förarens kompetens!
Jag har personligen sett väldigt unga talanger som många gånger kör mycket bättre än sina äldre med åkare!
I vissa fall har en far varit meck och ställt in bilarna osv, men nu är det ju körförmågan vi pratar om!
Sen är det ju en definitionsfråga vad man menar med "barn"
Egentligen spelar väl IMHO inte skalan in, utan förarens kompetens!
Jag har personligen sett väldigt unga talanger som många gånger kör mycket bättre än sina äldre med åkare!
I vissa fall har en far varit meck och ställt in bilarna osv, men nu är det ju körförmågan vi pratar om!
Sen är det ju en definitionsfråga vad man menar med "barn"
My motor is stalled but my wheels are still spinning
Min grabb fick sin första FG Marder när han var 8 bast & det var inget problem.
Han hade visserligen kört Rc innan. T.o.m tävlat lite inom mini-z
Det är ju bara att ställa ner gasen en aning i början så är det lugnt..
Han hade visserligen kört Rc innan. T.o.m tävlat lite inom mini-z
Det är ju bara att ställa ner gasen en aning i början så är det lugnt..
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Ska jag vara ensam gnällgubbe då kanske......
Det är väldigt stor skillnad på att köra ensam på en stor grusplan, och att köra ihop med andra.....
Jag anser att LS bilar inte är leksaker.
De gör stor skada om olyckan är framme och man måste köra medveten om riskerna.
Ett barn ser det bara som lek, och tänker inte på vad som händer om...
Jag tror inte barn kan ta det ansvaret och risktänkandet förrän man är mogen för att åka moped.....faktiskt....
Sen finns det barn som är ruskigt duktiga på att köra, men det är en helt annan sak om det är lämpligt med LS eller ej....
Hur många av er med rejält påkostade bilar skulle känna sig helt tillfreds med att köra race ihop med någon utan risktänkande ?
Det är väldigt stor skillnad på att köra ensam på en stor grusplan, och att köra ihop med andra.....
Jag anser att LS bilar inte är leksaker.
De gör stor skada om olyckan är framme och man måste köra medveten om riskerna.
Ett barn ser det bara som lek, och tänker inte på vad som händer om...
Jag tror inte barn kan ta det ansvaret och risktänkandet förrän man är mogen för att åka moped.....faktiskt....
Sen finns det barn som är ruskigt duktiga på att köra, men det är en helt annan sak om det är lämpligt med LS eller ej....
Hur många av er med rejält påkostade bilar skulle känna sig helt tillfreds med att köra race ihop med någon utan risktänkande ?
Jo mina barn får köra om jag är med å ser vad dom gör.
- J.A racing
Jag är nog lite på Davids linje, själv fick jag vänta tills jag var typ 30 basst.
Det är så olika i hur folk är, David Ronnefalk vann ju i 1:8 buggy och Joel Oscarsson i 1:5 Touring. Dom är ju inte så gamla någon av dom så det finns som sagt unga som är väldigt duktiga att köra med andra. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
-
Ntch in da dirt
Han som köpte min trevor motor skulle sätta den i sin 7 årings mcd . lill grabbens första bil hade varit en med metanol motor.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Tror oxå att det är stor skillnad från barn till barn.
Nu har ju inte jag några barn själv men om jag jämnför 2 kompisars barn som är jämngamla så kan man inte ens låta den ena provköra bilen för har noll koll och kan inte ens hantera bilen på en grusplan. Medans den andre kör bra från förartorn
och vet att man inte får springa ut bland bilarna eller köra mot något. Så det är svårt att deffiniera barn för det finns ju vuxna som inte heller vet vad de gör..Så man måste ha känsla för det.
Fick min första metanolbil innan jag ens börjat skolan och hade då kört ett ex antal elbilar innan. Fick min flrsta rc bil innan jag ens lämnat BB.
Nu har ju inte jag några barn själv men om jag jämnför 2 kompisars barn som är jämngamla så kan man inte ens låta den ena provköra bilen för har noll koll och kan inte ens hantera bilen på en grusplan. Medans den andre kör bra från förartorn
och vet att man inte får springa ut bland bilarna eller köra mot något. Så det är svårt att deffiniera barn för det finns ju vuxna som inte heller vet vad de gör..Så man måste ha känsla för det.
Fick min första metanolbil innan jag ens börjat skolan och hade då kört ett ex antal elbilar innan. Fick min flrsta rc bil innan jag ens lämnat BB.
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx
-
Elstängsel
Kan ju dra en rätt ruskig historia som jag själv fick uppleva.
Min 5årige son var med mig när jag körde på en stor grusplan. Hade pojken alldeles bakom mig när jag svängde in med bilen framför mig. Just då så sprang grabben rakt ut och bilen (HPI Baja) slår av smalbenet på min grabb som dessutom slår i backen och snittar upp mungipan ca 3cm. PANIK!
Iltransport till sjukhuset där det konstateras benbrott samt att han fick sy ihop mungipan. Har nog aldrig varit så rädd! Nuförtiden om ungarna följer med så placeras dom lååångt ifrån själva körningen!
Min 5årige son var med mig när jag körde på en stor grusplan. Hade pojken alldeles bakom mig när jag svängde in med bilen framför mig. Just då så sprang grabben rakt ut och bilen (HPI Baja) slår av smalbenet på min grabb som dessutom slår i backen och snittar upp mungipan ca 3cm. PANIK!
Iltransport till sjukhuset där det konstateras benbrott samt att han fick sy ihop mungipan. Har nog aldrig varit så rädd! Nuförtiden om ungarna följer med så placeras dom lååångt ifrån själva körningen!
Usch ja det låter verkligen otäckt!
Har själv tidigare erfarenhet (när jag var lite mindre) av småbarn som skulle "jaga" och springa framför rc-bilen. Iofs så var det bara en nitrobil i skala 1:10, men man kan aldrig ge sig fan på vad dom hittar på i den åldern.
Har själv tidigare erfarenhet (när jag var lite mindre) av småbarn som skulle "jaga" och springa framför rc-bilen. Iofs så var det bara en nitrobil i skala 1:10, men man kan aldrig ge sig fan på vad dom hittar på i den åldern.
- sideburn80
Fy fan! Lät inte som någon höjdar upplevelse.Elstängsel wrote:Kan ju dra en rätt ruskig historia som jag själv fick uppleva.
-
Elstängsel
Nej det var förjävligt, mådde dåligt av detta lång tid eftersom det var mitt fel. Ungar är oberäkneliga vilket man ska ta med i beräkningen. Dessutom när man ser sin egen lille grabb med blodet sprutande från ansiktet efter att ha slagit rakt i backen då inser man hur sköra de är. Hemskt var det.sideburn80 wrote:Fy fan! Lät inte som någon höjdar upplevelse.Elstängsel wrote:Kan ju dra en rätt ruskig historia som jag själv fick uppleva.
- sideburn80
Förstår att du mådde förjävligt. Jo dom kan ju vara en aningens impulsiva dom små rackarnaElstängsel wrote:Nej det var förjävligt, mådde dåligt av detta lång tid eftersom det var mitt fel. Ungar är oberäkneliga vilket man ska ta med i beräkningen. Dessutom när man ser sin egen lille grabb med blodet sprutande från ansiktet efter att ha slagit rakt i backen då inser man hur sköra de är. Hemskt var det.