Tror du missade länken till slangen...Lusse wrote:Ett tips bara , byt ut slangarna.. Dom blir sten hårda med en gång. Och sen går dom av vid ändarna.Jag har satt på sådan här slang ,och tror att det skall hålla bättre.Dave wrote:Ytterligare en mupp som ansluter sig till detta gänget......prylarna ligger på bordet, och ska monteras på Silverpilen innan våren.....
Funkade ju finfint på Lusses bil förra säsongen så det funkar nog !
Reservoarer från HR, ok eller skräp?
Re: Reservoarer från HR, ok eller skräp?
¨Nu lade jag till länken.
Tack
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Jag blev inspirerad att montera dessa jag också köpte dom i sommras så jag fick leta åt dom i hobby rummet,
en fråga bara det följer ju med en hel hög o-ringar men ingen som passar i locket på reservoaren fick ni med några
eller ska det inte vara några där ?
en fråga bara det följer ju med en hel hög o-ringar men ingen som passar i locket på reservoaren fick ni med några
eller ska det inte vara några där ?
Jag kör: Fg monster jeep, Hpi baja 5b-ss,+ div 1/8, 1/10, 1/18 och mini-z bilar.
Det följde med några kantiga o-ringar.Dom skall sitta i locken.
Ska inte dom sitta i hattarna på själva dämparna ?Lusse wrote:Det följde med några kantiga o-ringar.Dom skall sitta i locken.
Jag kör: Fg monster jeep, Hpi baja 5b-ss,+ div 1/8, 1/10, 1/18 och mini-z bilar.
Jo, Det var det jag mena.capton wrote:Ska inte dom sitta i hattarna på själva dämparna ?Lusse wrote:Det följde med några kantiga o-ringar.Dom skall sitta i locken.
Men till själva reservoarerna fick du med några oringar till dom locken ?
Det tror jag att jag fick.jo då det fick jag.Gå in och kolla här så får du några tips.capton wrote:Men till själva reservoarerna fick du med några oringar till dom locken ?
http://www.bajaplanet.com/baja-mechanic ... 5t-shocks/
Ocki tack för hjälpen.Lusse wrote:Det tror jag att jag fick.jo då det fick jag.Gå in och kolla här så får du några tips.capton wrote:Men till själva reservoarerna fick du med några oringar till dom locken ?
http://www.bajaplanet.com/baja-mechanic ... 5t-shocks/
Mera problem när jag ska montera över kullederna till hattarna så är hålen i hattarna alldeles för stora så kulorna trillar rakt igenom, är det någon fler som råkat ut för det på HR reservoarerna. 
Du harglömt o.ringarna som skall sitta i hatten.(2st i varje över del.)capton wrote:Mera problem när jag ska montera över kullederna till hattarna så är hålen i hattarna alldeles för stora så kulorna trillar rakt igenom, är det någon fler som råkat ut för det på HR reservoarerna.
Undrar om vi inte missuppfattar varandra jag menar hattarna (locken) på själva stötdämparna och kulorna som manLusse wrote:Du harglömt o.ringarna som skall sitta i hatten.(2st i varje över del.)capton wrote:Mera problem när jag ska montera över kullederna till hattarna så är hålen i hattarna alldeles för stora så kulorna trillar rakt igenom, är det någon fler som råkat ut för det på HR reservoarerna.
brukar få pressa in som man sen skruvar fast stötdämparen igenom, dom kulorna ramlar rakt igenom hålen
har ni som köpt HR reservoarerna varit med om detta?
Alltid smidigt med en bild... lättare att förstå då!
Nej då, det är ingen missuppfattning.Det skall vara 2 o ringar i hållarna till kulorna.Titta i så ser du spåren där o ringarna skall sitta .capton wrote:Undrar om vi inte missuppfattar varandra jag menar hattarna (locken) på själva stötdämparna och kulorna som manLusse wrote:Du harglömt o.ringarna som skall sitta i hatten.(2st i varje över del.)capton wrote:Mera problem när jag ska montera över kullederna till hattarna så är hålen i hattarna alldeles för stora så kulorna trillar rakt igenom, är det någon fler som råkat ut för det på HR reservoarerna.
brukar få pressa in som man sen skruvar fast stötdämparen igenom, dom kulorna ramlar rakt igenom hålen
har ni som köpt HR reservoarerna varit med om detta?
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Har kört mina ett bra tag nu, och kan konstatera att antingen får man byta slangarna till något som tål olja och är lika mjukt som "soppaslangen" som sitter original, men jag gillar inte att slangen expanderar och svampar sig utan att oljan ska stumt till rezzien. Testade en 6x1mm tryckluftslang som var oljebeständig, men kopplingarna fixade inte detta i längden.
Det allra minsta man petade på dem, lossade låshylsan nästan direkt och det läckte olja.
Gängan i hattarna är vanlig M5 så jag testade vanliga snabbanslutningar för pneumatik med samma gänga, och oljebeständig/UV-beständig 4mm luftslang som har fungerat klockrent för min del.
Ser ut såhär:

rezzare rezzies rezzie rezzarna
Det allra minsta man petade på dem, lossade låshylsan nästan direkt och det läckte olja.
Gängan i hattarna är vanlig M5 så jag testade vanliga snabbanslutningar för pneumatik med samma gänga, och oljebeständig/UV-beständig 4mm luftslang som har fungerat klockrent för min del.
Ser ut såhär:
rezzare rezzies rezzie rezzarna