Thunderbolt II
Posted: 01 May 2011, 14:18
Härmed så startar jag en tråd som kommer att i första hand handla om Thunderbolt II och alla dess varianter.
RTR / SS / och Pro Race.
Jag kommer att dela med mig erfarenheter av våra TB bilar ( bra som dåliga) för att det skall kunna underlätta för dom som eventuellt är sugna på en sådan bil, eller rent av byte av erfarenheter med dom som redan har en sådan bil.
Igår när vi var och körde i Skurup på vår "födelsedagsträff" så körde jag med Jessan RTR bil.
Det var mitt fel att det blev inte mer kört med den bilen , då jag glömde mottagaren til min Baja hemma, så jag fick ta den från TB bilen.
Mycket pinsam situation, men så blir det ibland när man är för tankspridd.
Nåja. Dom där ca 40 minutrarna jag körde med bilen , så kan jag konstatera att den höll !
Inga drev rasade, inga bärarmar knäckta , trots ett antal hjulningar.
Bilen är väldigt följsam trots ojämn och kraftigt stenigt underlag. Det tog inte mer än 5 minuter för mig att bli väldigt bra kompis med denna bilens bettende , och kunde lätt läsa av vad den ville eller inte ville på banan.
Jag skulle dock vilja ändra lite på viskositeten på dom bakre stötdämparna , och ändra även lutningsvinkeln på dom så dom bli lite "mjukare". Den var lite studsig i röven.
Bilen kände, till en början framtung vid hoppen , med som sagt , efter ca 5 minuter så vart jag med på noterna , och då försvann känslan av att hon var för tung i snoken.
RTR / SS / och Pro Race.
Jag kommer att dela med mig erfarenheter av våra TB bilar ( bra som dåliga) för att det skall kunna underlätta för dom som eventuellt är sugna på en sådan bil, eller rent av byte av erfarenheter med dom som redan har en sådan bil.
Igår när vi var och körde i Skurup på vår "födelsedagsträff" så körde jag med Jessan RTR bil.
Det var mitt fel att det blev inte mer kört med den bilen , då jag glömde mottagaren til min Baja hemma, så jag fick ta den från TB bilen.
Mycket pinsam situation, men så blir det ibland när man är för tankspridd.
Nåja. Dom där ca 40 minutrarna jag körde med bilen , så kan jag konstatera att den höll !
Inga drev rasade, inga bärarmar knäckta , trots ett antal hjulningar.
Bilen är väldigt följsam trots ojämn och kraftigt stenigt underlag. Det tog inte mer än 5 minuter för mig att bli väldigt bra kompis med denna bilens bettende , och kunde lätt läsa av vad den ville eller inte ville på banan.
Jag skulle dock vilja ändra lite på viskositeten på dom bakre stötdämparna , och ändra även lutningsvinkeln på dom så dom bli lite "mjukare". Den var lite studsig i röven.
Bilen kände, till en början framtung vid hoppen , med som sagt , efter ca 5 minuter så vart jag med på noterna , och då försvann känslan av att hon var för tung i snoken.