Vi som kör hojtråden!

Här diskuterar du allt mellan himmel och jord, förutom RC!
Post Reply
User avatar
Malte
Posts: 2242
Joined: 02 Sep 2010, 22:20

Vi som kör hojtråden!

Post by Malte » 03 Apr 2011, 20:43

Jag har sett massa trådar om vad folk sysslar med när dom inte kör 1:5, men jag hittar ingen tråd om vad folk har eller har haft för hojar! Det måste vi ju råda bot på! Nu när är mcmånad och allt!
Jag får väl börja då! Har kört hoj i tio år och det är väl just det som jag tycker är roligast av allt!
Just nu äger jag dessa:

Image



Harley WL 45" -51
Den har jag haft i ca 7 år tror jag. Det är nog lättare att räkna upp tillfällena när jag har fått meka istället för att komma fram som det var tänkt, men det är ju även charmen av denna hobby med! Allt går att laga med en mejsel, skiftnyckel och ståltråd och eltejp...

Image

Image

Image

Harley Panhead EL -49
Köpte den som ett chopperobjekt men det slutade som något helt annat. Som vanligt. Byggd av en polare men stuket har jag bestämt. Tror det slutade med att jag använde ramen och bakfälgen ifrån det jag köpte. Den blev klar i juni förra året och har nog gått 20mil bara. ALLT är nog renoverat nu. Motor, låda, nav, gaffel mm. Men det är ingen garanti för att det funkar ändå!
Skall få rulla lite mer i sommar är det tänkt.

Image

Image

Yamaha XV 1700 -03
Men man får ju ha en daily driver oxå när man åker amerikansk! Köpte den hösten -03 och den har nog rullat 2500 mil nu. Det som är gjort är, hör och häpna, det sitter en Propipe(!) på! Och en Power commander box och annat luftfilter. Den är mappat till 86hästar och 150nm på bakhjulet. Skickar iväg nått enormt på lägre varv, fint med stor motor! den är även sänkt och så sitter det andra blinkers på. Tyvärr hittar jag inga bilder utan packning. När man ser dessa så undrar jag fortfarande varför jag inte har bytt till en Harley touring....

Så finns det några mer som kör hoj eller har gjort så ladda upp lite bilder och historia!

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: Vi som kör hojtråden!

Post by huSSe » 03 Apr 2011, 20:48

gilla pannan där, fan vilket sjyst hoj.
sista hojjen ja hade var en bonneville -63
ombyggd till stelhäck. riktigt skön glidare.
sålde den till förmån för willysen som oxå
är såld nu.
har börjat snegla på hoj igen och det är en harry
som jag suktar mest efter(nightrod) men har oxå
kollat på victory.
men det här med hoj det kommer nog iframtiden.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
Malte
Posts: 2242
Joined: 02 Sep 2010, 22:20

Re: Vi som kör hojtråden!

Post by Malte » 03 Apr 2011, 20:50

Coolt med trajja, har du några kort på den?

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Vi som kör hojtråden!

Post by J.A racing » 03 Apr 2011, 20:51

Kul grej schyssta hojar, måste nog ta och scanna in lite bilder på mina gamla hojar. :thumbsup: Det fanns ju knappt digital kamera när jag körde hoj. :lol2:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: Vi som kör hojtråden!

Post by huSSe » 03 Apr 2011, 20:54

har nån gammal bild nånstans men som sagt det var före
digital kamerans tid. så jag får skanna en bild.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
Malte
Posts: 2242
Joined: 02 Sep 2010, 22:20

Re: Vi som kör hojtråden!

Post by Malte » 03 Apr 2011, 20:56

Just do it! Det är sådant vi vill se!

Körde även min 45" med aphäng några år, då såg den ut så här! Chevan är inte min.

Image

Krävs lite planering med fotkoppling, tankväxel och handbroms (som knappt tog någonting ändå och sitter på vänster sida) samt aphänget, gällde att tänka sig för vid stopplikter i motlut!

User avatar
Malte
Posts: 2242
Joined: 02 Sep 2010, 22:20

Re: Vi som kör hojtråden!

Post by Malte » 03 Apr 2011, 21:07

Bättre bild på aphänget:

Image

Skickar även in en bonusbild som jag hittar i hojmappen på polarens något övermotoriserade Ford -29 med Björn Borgs(!) gamla båtmotor, Cheva -454 som då blev bestyckad med kedjedriven kompressor och tio förgasare. Den drog strax över 4 liter milen om jag minns rätt.. Notera även avsaknaden av frambromsar. Nog om detta, det är ju en hojtråd....

Image

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Vi som kör hojtråden!

Post by J.A racing » 03 Apr 2011, 21:26

Äh jag googlade lite och lånar lite bilder istället

Min första hoj var en Honda MTX 125 R -87 och var de som la grunden till allt hoj åkande för mig.
Image

Sen köptes den första tunga en Suzuki GSX R 750 -88 och det var en riktigt rolig maskin, som de vart en hel del mil med. Sen hände det lite tråkigheter, där en av mina bästa hojpolare omkom i en olycka. Då fick man en tankeställare som gjorde att sporthojen såldes.
Image

Då köpte jag denna grymma maskin med lite lugnare körstil, det är en Suzuki DR 800 S -95 åkte på semester på Gotland med den kommer jag ihåg. De var den största stånkan då vet jag, jäkla mysig gång i den.
Image

Och sist men inte minst så blev det en Sporthoj igen eller ett lok Suzuki GSX R 1100 W -93 , den här var ett riktigt kraft paket som gick fint på större vägar och var tung som ett as när det började svänga lite.
Image


Ja de var det sen har det bara vart bilar, och kört lite polares hojar av sportigare modeller.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
Malte
Posts: 2242
Joined: 02 Sep 2010, 22:20

Re: Vi som kör hojtråden!

Post by Malte » 04 Apr 2011, 14:24

Visst är det skoj när det går fort på hojen J.A, men som sagt, det kan få väldigt tråkiga konsekvenser.
Hittade en bättre bild på min Yamaha, lägger in den:

Image

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Vi som kör hojtråden!

Post by J.A racing » 04 Apr 2011, 15:35

Jo det kan ju hända vad som helst allra helst med sporthoj, fan den är fet din Yamaha. :thumbsup:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
Jompa
Posts: 162
Joined: 31 Dec 2010, 17:18
Phone Number: 0709998877
Location: Vaggeryd

Re: Vi som kör hojtråden!

Post by Jompa » 05 Apr 2011, 15:12

Har ingen hoj själv då bilar är mycket roligare men det hindrar inte mej från att torrköra polarns hoj lite.

Image
Glad amatör med FG Monster Truck.

Comer
Posts: 263
Joined: 16 Jan 2011, 13:37
Phone Number: 0708366361
Location: Lomma

Re: Vi som kör hojtråden!

Post by Comer » 06 Apr 2011, 22:05

Har tyvärr ingen bild men kör runt på en Honda shadow 1100. Har landat på den efter ett antal hojsorter som man kört igenom. Gillar att köra, inte skruva när det gäller hojar så det fick bli en Honda för den kan man lita på i alla väder :sunglasses:
Baja 5b ss X 2
Baja 5b
Baja 5t
FG sportline x 2

User avatar
Diesel
Posts: 459
Joined: 13 Aug 2010, 17:11
Location: Sölvesborg
Contact:

Re: Vi som kör hojtråden!

Post by Diesel » 08 Apr 2011, 23:29

Har haft :

Yamaha BT1100 Bulldog, moddad till "streetfighter"
kanon busmaskin att flänga runt med i malmö när jag bodde där, men när jag träffade Jessan så kom jag under full med att det var ingen maskin för 2.

Bytte till en Kawa Meanstreak 1600, moddades till en rå svart mullermaskin.
Ryggen protesterade för mycket , RC Maffian startades, så tiden försvann för hojjen , varav den blev såld.

Nu äger vi :

Suzuki GSX 400 E ´82-a ombyggd till Råtta, med dieselmotor.
Suzuki GSX 400 E `83-a Original, dock motorn ombuggd till 500 med 500e´s cylindrar och kolvar.
Dnepr (gammal ryssajävel) som är tänkt att nån gång skall byggas om till trike, så Jessan kan med ut och köra lite. ( Hon har inte MC kort)

Kan inte bifoga bilder då dom är typ nån fjuttiga KB för stora och jag pallar inte strula med just nu.
RC Maffian och ordinarie jobb 7-16
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/

User avatar
MrMopar
Posts: 515
Joined: 10 Dec 2010, 21:22
Phone Number: 0762226283
Location: Spånga, Stockholm

Re: Vi som kör hojtråden!

Post by MrMopar » 08 Apr 2011, 23:35

Dnepr är ju stenhårda!
Blood, guts, and Rock ´n´ Roll

Losi 5ive T - Ballbreaker
HPI Baja 5b - Bajamajan

User avatar
snowman
Posts: 541
Joined: 05 Nov 2009, 14:18

Re: Vi som kör hojtråden!

Post by snowman » 10 Apr 2011, 20:47

Har haft en Kawa GPZ 750 från 1982.

Efter det blev det ett litet tvärt kast i form av en Harry David av Nightrod special modell med lite lätta moddar på.
Samtidigt köpte jag ett projekt, en krockad Suka GSXR-750 från 1995. Kan lägga upp en länk när jag sitter vid datorn sedan.

Efter HDn blev det ett riktigt tvärt kast och insåg att man inte har råd med allt och köpte en KTM 690 SMR som jag fortfarande har kvar.

Min sambo har en Kawa GPZ 750 1983 som byggs om efter hennes syn på en streetcykel av den tidens åk.
Finns tråd på den med på forum.
MCD.... 4WD :) http://www.rcbash.se/forum/viewtopic.ph ... 2&start=45
FG BASE (BeetleAsphaltSnowmanEdition)

....och några 1:1 fordon!!!!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 55 guests