Vad gör DU just nu?
- J.A racing
Re: Vad gör DU just nu?
Vad är målet med motor bytet? vad vill du ha för karaktär på motorn.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- sideburn80
På det viset.. pengarna styr ju oxå givetvis mitt val. Micke ringde och berättade att båten bör komma vilken dag som hellst nu, som jag väntat. Så det går ju en slant på det oxå..waqr wrote: En raceportad motor slits inte så väldigt mycket mer än en original motor. Skillnaden är nog att man tenderar att köra hårdare med en trimmad motor vilket naurligtvis gör att lager och kolvring slits snabbare men den slits ju inte så mycket mer bara för att den är portad i sig. Med detta sagt så tycker jag aboslut inte att slitaget ska ligga till grund för ditt val av motor.
Jag är så förbannat trött på att bilen ska ramla isär hela tiden, så jag tänkte om standard motorn höll mycket längre än den portade så skulle det bli en o-portad. Men nu efter ditt snabba svar är jag fortfarande lika ?
- sideburn80
Jag vet att jag vill ha mer effekt än det jag redan har och det får jag ju i vilket fall. Karaktär, hmm ja, ett gott botten och fint mellan register vore ju mumma. Pipan jag redan har borde ju passa fint tycker jag till bägge dom motorerna.J.A racing wrote:Vad är målet med motor bytet? vad vill du ha för karaktär på motorn.
Varför slår du inte till på ett löst cylinderkit då? Mycket billligare än en helt ny motor. Passa bara på att byta vevhuslager samtidigt så har du ju en nästan ny motor. Finns ju både ESP och ONB kit till bra priser.
Detta kit ger bra vrid och samtidigt en varvillig motor. Lägg till en "stuffed" crank också så får du lite mer tryck i bottenregistret.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.6282/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
Detta kit ger bra vrid och samtidigt en varvillig motor. Lägg till en "stuffed" crank också så får du lite mer tryck i bottenregistret.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.6282/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
Letar Baja 5B
- J.A racing
OK ja din pipa borde ju funka. Är det OBR motorer eller vem har portat den?
- sideburn80
Med min otur skulle det kännas skönt att ha en reserv-motor. Men det dära kittet verkade inte alls dumt.waqr wrote:Varför slår du inte till på ett löst cylinderkit då? Mycket billligare än en helt ny motor. Passa bara på att byta vevhuslager samtidigt så har du ju en nästan ny motor. Finns ju både ESP och ONB kit till bra priser.
Så tänkte jag renovera gammel spisen under sommarn eller hösten.
Jo, det är klart, två motorer är inte fel att ha heller
Men just att köpa lösa cylinderkit ger faktiskt ganska bra valuta för pengarna. Sen är det ju grymt kul att plocka ihop sin egen motor. Jag lovar, det är beroendeframkallande 
Letar Baja 5B
- sideburn80
Har trott att det är OBR men jag kanske har felJ.A racing wrote:OK ja din pipa borde ju funka. Är det OBR motorer eller vem har portat den?
- sideburn80
Gud vad jag är tjatig, men att köpa den o-portade och sen köpa ett sånt dära kit som du waqr länkade vore en idé?waqr wrote:Jo, det är klart, två motorer är inte fel att ha hellerMen just att köpa lösa cylinderkit ger faktiskt ganska bra valuta för pengarna. Sen är det ju grymt kul att plocka ihop sin egen motor. Jag lovar, det är beroendeframkallande
- J.A racing
Ok de e bra då är det motorer genom RC-racing, den portade är det den för typ 5000:- du menar?
- sideburn80
JajjemenJ.A racing wrote:Ok de e bra då är det motorer genom RC-racing, den portade är det den för typ 5000:- du menar?
- J.A racing
Ok den funderade jag med på så vart de som de vart.
Tror den är en rimlig motor och ett bra val till Baja bilarna.
Även om du skulle välja en stock G270 Zenoah, så är det en schysst grund motor att bygga vidare på framöver om du vill hålla ner kostnaden nu.
- sideburn80
Haha.. ja det bär iväg iblandJ.A racing wrote:Ok den funderade jag med på så vart de som de vart.Tror den är en rimlig motor och ett bra val till Baja bilarna.
Även om du skulle välja en stock G270 Zenoah, så är det en schysst grund motor att bygga vidare på framöver om du vill hålla ner kostnaden nu.
Okej, så då blir det inte fel vad jag än betämmer mig för då tycker jag det låter som.
Tusen tack grabbar för era tips å råd!
- madmike83
- Phone Number: 0709998877
ja inte så roligt men var inge mycket den här gången fixa lite kvitton och sånt.sideburn80 wrote:Åh vad kul med pappers-jobbmadmike83 wrote:Ny morgon med nya äventyr. Undra vad man ska göra idag lite pappers jobb sen ska jag nog se över det sista på bajan
tror ja.
sen ska jag börja kolla på kyosho sandbustern som jag ska fixa upp åt en kund![]()
Åfan, ska bli kul å få höra domen.
För det var svärfars du menade?
Ja nu har man hållt på med servot och inte gick det så bra ska skriva lite i tråden istället om det
HPI Baja 5b ss konventerad till 5T med zenoah 30,5 pro mod. Woodser kaross
http://www.rccenter.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rccenter.se" onclick="window.open(this.href);return false;