Åfan ja det är en rejäl maskin.pepi wrote:Sitter i Cat 385 på en tipp på Kiruna Sydvästra och tittar på norrskenet och lyssnar på pladdret från trucksluskarna på radion...
Vad gör DU just nu?
- J.A racing
Re: Sv: Vad gör DU just nu?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Re: Vad gör DU just nu?
Jag varit mycket göra annat saker än LS bilar eller LS båtar..
Nu allt klar så jag kan fokus min bilar som behöver fixa snart...
Nu allt klar så jag kan fokus min bilar som behöver fixa snart...
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Blir sååååå trött.....
Lägger ner massor av tid och energi på att fixa till huven på frugans bil.....den var inte så bra, och bra begagnade är näst intill omöjliga att hitta.....
Började knacka lite och innan jag visste ordet av såg den ut såhär...

Knackade, skrapade, borstade och blästrade ur ramen och fick den riktigt ren och fin.....det som var kvar av den.....
Värmde den med varmluft för att få ur eventuell fukt, rengjorde noga med thinner och lägger ett par tunna lager rostskyddsprimer.
Allt enligt konstens alla regler jag känner till.
Fyller med glasfiberspackel och fyller resten med stålplast. Slipar med 320-papper och sprutspacklar det sista.
Slipar det sista med 1200-papper och den känns riktigt bra !
Ett par lager grundlack och sen är jag hemma....
Slipar med 1200-pappret en sista gång och förbereder för lackering med Volvos sprayburk.

Som den pessimist jag är, testade jag färgen på täckpapper som jag fått grundfärg och sprutspackel på innan för att kolla så skiten inte reagerar med varandra.....
Efter 5 minuter såg jag inget konstig och allt kändes finfint !
Alla dessa produkter var samma som jag preparerade bilens skärmkanter och trösklar med innan den var på lackverkstaden och fick riktig billack.
När jag sen har lagt det första lagret silvermetallic ser jag att skiten reser sig......
HUR F*****N är det möjligt !!!
Det är tacken för att man är noggrann !

Lägger ner massor av tid och energi på att fixa till huven på frugans bil.....den var inte så bra, och bra begagnade är näst intill omöjliga att hitta.....
Började knacka lite och innan jag visste ordet av såg den ut såhär...

Knackade, skrapade, borstade och blästrade ur ramen och fick den riktigt ren och fin.....det som var kvar av den.....
Värmde den med varmluft för att få ur eventuell fukt, rengjorde noga med thinner och lägger ett par tunna lager rostskyddsprimer.
Allt enligt konstens alla regler jag känner till.
Fyller med glasfiberspackel och fyller resten med stålplast. Slipar med 320-papper och sprutspacklar det sista.
Slipar det sista med 1200-papper och den känns riktigt bra !
Ett par lager grundlack och sen är jag hemma....
Slipar med 1200-pappret en sista gång och förbereder för lackering med Volvos sprayburk.

Som den pessimist jag är, testade jag färgen på täckpapper som jag fått grundfärg och sprutspackel på innan för att kolla så skiten inte reagerar med varandra.....
Efter 5 minuter såg jag inget konstig och allt kändes finfint !
Alla dessa produkter var samma som jag preparerade bilens skärmkanter och trösklar med innan den var på lackverkstaden och fick riktig billack.
När jag sen har lagt det första lagret silvermetallic ser jag att skiten reser sig......
HUR F*****N är det möjligt !!!
Det är tacken för att man är noggrann !
Ajajaj! Trist! Sno bajagutes huv, den har ju ändå fel färg! 
För liten i.min smak.. Kör annars 390 men skopan är på renovering....J.A racing wrote:Åfan ja det är en rejäl maskin.pepi wrote:Sitter i Cat 385 på en tipp på Kiruna Sydvästra och tittar på norrskenet och lyssnar på pladdret från trucksluskarna på radion...
David: det är en Volvo... spelar ingen roll hur mycket tid du lägger ner på den, det är fortfarande en Volvo
Sälj skiten!
- Dave
- Site Admin
Vi vanliga dödliga får nöja oss med sånt skit Stefan.....S 500 R wrote:David: det är en Volvo... spelar ingen roll hur mycket tid du lägger ner på den, det är fortfarande en VolvoSälj skiten!
Tröstar mig med att den är betald.
Bra svar Dave! Iofs anser jag inte att volvo tillverkas längre. Den sista Volvon va 940'in!
Jag känner samma där.. Aldrig mer skall jag låna pengar för att köra runt i bankens bil..
Jag känner samma där.. Aldrig mer skall jag låna pengar för att köra runt i bankens bil..
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
inte jag heller.
förlorar alldeles för mycket pengar på det.
förlorar alldeles för mycket pengar på det.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- Dave
- Site Admin
Kul egentligen, när vi gladeligen kastar 50 papp i sjön om året på hobbyn....

- huSSe
- Hedersmedlem
är inte rik nog. då får jag prioritera
vissa saker.
Lika dödlig som alla andra... och vem säger att jag åker i bankens bilDave wrote:Vi vanliga dödliga får nöja oss med sånt skit Stefan.....S 500 R wrote:David: det är en Volvo... spelar ingen roll hur mycket tid du lägger ner på den, det är fortfarande en VolvoSälj skiten!
Tröstar mig med att den är betald.
- huSSe
- Hedersmedlem
så jävla tråkigt att man inte har nåt att skruva på.
ingen riktig rc menar jag.... tråkiga dagar här nu.
funderar lite på ett bobber projekt i vinter får se hur
det blir med det?!
ingen riktig rc menar jag.... tråkiga dagar här nu.
funderar lite på ett bobber projekt i vinter får se hur
det blir med det?!
- Dave
- Site Admin
Det är ingen som har sagt.S 500 R wrote: Lika dödlig som alla andra... och vem säger att jag åker i bankens bil
Faktum är att jag önskar att du inte åker i bankens bil. Det är väl illa nog att behöva åka BMW......
[/quote]
Lika dödlig som alla andra... och vem säger att jag åker i bankens bil
[/quote]
Tja, någon annan än du själv äger din beemer varjefall, om det är bank,kreditinstitut eller fogden ser inte jag!
Sådant ser man enkelt här! https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaP ... ordon.aspx
Lika dödlig som alla andra... och vem säger att jag åker i bankens bil
Tja, någon annan än du själv äger din beemer varjefall, om det är bank,kreditinstitut eller fogden ser inte jag!
Sådant ser man enkelt här! https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaP ... ordon.aspx