Mottagaren eller servon?

Diskutera servon, batterier mottagare och radio
Post Reply
VaranMicke
Posts: 24
Joined: 06 Apr 2012, 06:36
Location: Avesta

Mottagaren eller servon?

Post by VaranMicke » 01 Nov 2012, 23:48

Han den där killen men King kongen, lever han? Ja tamefan de gör jag. Jag lade mitt projekt på is under hela våren och sommaren. Fanns så mycket andra saker som tog tid som tlx ormar, crossen å allt där i mellan så mitt projekt stannade till.

Igår fick jag ut fingrarna ur S****n och fixade de viktigaste på bilen för å få den redo för inkörning. Lycklig som ett barn var jag när bilen gick igång och fick stå på tomgång. När jag vågade ta ut den för att krypa runt med den började jag snabbt inse att något vart lurt när den helt plötsligt vek av å körde åt ena hållet. Gick inte å göra ett skit åt styrningen. Servon hade typ ställt sej i något läge och låst sej i fullt utslag. Man får resetta dosan å fan å hans moster för att få den i rätt läge igen. Men så fort man kör blir de så igen. Funkade inte att justera servon i de läget heller.

Efter många timmar pill å donande kom vi fram till att mottagaren verka skicka lite signaler både hit å dit. När man drar på lite gas så reagerar styrservon med och börjar vobbla ett par gånger sen slår ut i fullt styrutslag så de verkar vara någon form av störning. Men Vilken är boven i dramat? Polaren tror att de är servon men jag tror de kan vara mottagaren som spökar. Vad tror ni? Hittar ingen mottagare som går å köpa löst till min modell.

Men hur funkar de med sådant här? Går de att koppla olika servosmärken till olika mottagare? Å är de möjligt att ha olika mottagare för sändaren? För om jag ska köpa ny mottagare lär jag köpa den i hopp med en ny dosa : / Servosarna som sitter i denna kärra är nog bara skit. Men ska väll i alla fall klara mer en 4-5 min? Lika mottagaren borde ju hålla längre en så tycker man.

Denna sändare är de jag har http://www.radiostyrda-modeller.se/defa ... ct_id=3980 Finns de någon annan mottagare som jag kan styra med denna sändare som funkar med dom servosarna jag har?

Mvh Micke

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Michael Claesson
Webbansvarig
Posts: 196
Joined: 15 Jul 2012, 03:15
Location: Ulricehamn
Contact:

Re: Mottagaren eller servon?

Post by Michael Claesson » 01 Nov 2012, 23:59

Låter nästan som något som skulle kunna lösas med en glitch buster men det är förstås en vild gissning. Mottagaren låter det som hur som helst. Eller strömförsörjningen till den. Mottagare och sändare bör man väl ha av samma märke men servo går väl att mixa och matcha lite som man vill.

Kul att du kommit igång igen i alla fall och lycka till!
Mvh,
Micke
---------------------------------------------
Losi 5T
HPI Baja 5sc SS

User avatar
Hippen
Posts: 167
Joined: 14 May 2011, 19:11
Phone Number: 0708118009
Location: Halmstad

Re: Mottagaren eller servon?

Post by Hippen » 02 Nov 2012, 05:35

Losi 5ive T
FG Baja, OBR Race mod.
Axial Trial Honcho
Axial Wraith
Hyper 8 pro.

User avatar
Bjuggen
Posts: 3227
Joined: 09 Apr 2010, 21:54
Phone Number: 0700871481
Location: Nossebro

Re: Mottagaren eller servon?

Post by Bjuggen » 02 Nov 2012, 06:30

Jag har ett gäng såna mottagare ny a i förpackning.. Dock ingen radio så betalar du frakten så kan du få dem :thumbsup:
Billös expertkommentator..

VaranMicke
Posts: 24
Joined: 06 Apr 2012, 06:36
Location: Avesta

Re: Mottagaren eller servon?

Post by VaranMicke » 06 Nov 2012, 12:10

Tack alla för svaren :)
Känns kul som fan å komma igång lite igen och körlusten är enorm just nu ^^
Dock verkar mottagaren helt död nu : / Batterierna funkar klockrent.
Sen under den korta stunden jag körde med den så visade den sitt rätta jag och man inser att man har köpt på sej kit :P
Plasten runt dreven på sidan va de första som sprack bara så där. Då får man inse vilken förlustaffär man kanske har gjort ^^ Men men får försöka få den i så gott skick som möjligt. Den kommer ju i alla fall inte behöva gå allt för hårt.
Mvh Micke

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 34 guests