Det mesta är anpassat för upp till 1/8.
Egentligen har man 3 val.
1: Köra med 1/8 grejer och acceptera brända kontakter och batterier som går i källaren när man gasar. Verkar som en hel del av de som försökt sig på 1/5 el hamnat i den kategorin.
2: köpa värstingbatteri och specialkontakter. Funkar men är dyrt och svårt att få tag i lämpliga både batterin och kontakter.
3:bygga ett eget kablage för att paralellkoppla(finns färdiga men de är för klena för 1/5).
Jag har valt sistnämnda i mina bilar.
Klarar mig därför med 1/8 batterier och 1/8 kontakter utan problem. Behöver heller ej löda fast riktigt grova kablar i batterierna utan kör 10 awg ut från respektive batteripol och splicar ihop dem med stammarna till esc polerna efter några cm. Har knappt sett någon annan göra så ens på utländska forum då folk verkar köra alternativ 2 snarare. Trots att det är mycket dyrare och ger sämre flexibilitet, kräver värre laddare mm. Blir även softpacks då.
För mig har i alla fall paralellkopplade batterier varit det som möjliggjort 1/5 el körningen de 2 senaste säsongerna.
Här är lite bilder på hur jag byggt ett sådant kablage, i detta fall i Dragonhammern men skulle lika gärna kunna varit i fjolårets elbaja eller rr5/w5.
Tagit isär det för omlödning av vissa kablar efter att en grenkabel gick av i söndags i grustaget p.ga metallutmattning och dålig dragavlastning.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

. Vet mer idag än för några år sen och har också lite andra behov. I början med w5an behövde jag kunna ladda snabbt, 2-3C, då jag hade få batterier. Idag har jag flera uppsättningar och laddar hellre många batterier samtidigt med 1c. Särskilt om jag kan ladda varje batteri individuellt med egen balansering för att slippa ha pedant koll på att alla batterier ligger på samma spänning innan jag laddar.