Räckvidd på sändare?
Räckvidd på sändare?
Tjo
Vad har de olika sändarna/mottagarna för räckvidd som "vi" använder?
/MickeM
Vad har de olika sändarna/mottagarna för räckvidd som "vi" använder?
/MickeM
HPI Baja 5b SS - Futaba MegaTech T3PK 2.4
Re: Räckvidd på sändare?
Om du använder 2,4GHz så är det längre än vad du kan se.
Har för mig att det är ca1600m en bra dag.
Kan komma längre med en signalförstärkare i radion..(inte alltid som det är riktigt lagligt..)
Har kollat lite på att skaffa FPV till mitt Rc Flyg & då är det läge att ha koll på just räckvidden..
FPV = överföring av bild & ljud i realtid från planet ...Spyplane in the air
Har för mig att det är ca1600m en bra dag.
Kan komma längre med en signalförstärkare i radion..(inte alltid som det är riktigt lagligt..)
Har kollat lite på att skaffa FPV till mitt Rc Flyg & då är det läge att ha koll på just räckvidden..
FPV = överföring av bild & ljud i realtid från planet ...Spyplane in the air
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
En bra, modern 2,4 ghz apparat bör nog ha i alla fall 200 meter på marknivå. Räcker för de flesta skulle jag tro. Inte ens en 1:5 är speciellt stor på det avståndet 
Billös expertkommentator..
Om jag inte tar fel, så skall räck vidden vara ca:1000m. På alla rc radios.men då får det inte finnas några hinder i mellan sändare och mottagare.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Hm, okej. Det står 80 m i bruksanvisningen till min 2.4GHz Futaba-modul till min Futaba 3PK så jag blev lite fundersam. Flygsändare, som tex min Futaba 10C klarar 2000 m (LOS, Line Of Sight). Lite skillnad. Men 80 m???
HPI Baja 5b SS - Futaba MegaTech T3PK 2.4
*host host*
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
-
Ntch in da dirt
Men 80 m???[/quote]
hur ofta kör man en ls längre bort än så välter bilen så blir det ganska så jobbigt att springa den biten. Då jag har kört en hel fotbollsplan ut så vet jag att bilen inte syns så jätte väl heller då.
Dock tror jag att jag har över 300m räckvidd på min radio vilket räcker gott o väl.
hur ofta kör man en ls längre bort än så välter bilen så blir det ganska så jobbigt att springa den biten. Då jag har kört en hel fotbollsplan ut så vet jag att bilen inte syns så jätte väl heller då.
Dock tror jag att jag har över 300m räckvidd på min radio vilket räcker gott o väl.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna