Zenoah koppling
Zenoah koppling
Har testat original kopplings backar två gånger nu , hållar ca 4 timmars körning.
Är det någon som har provat någon annan koppling som håller bättre? Eller är det något man får leva med att det slits så?
Mvh
Mattias
Är det någon som har provat någon annan koppling som håller bättre? Eller är det något man får leva med att det slits så?
Mvh
Mattias
Mugen mbx 6 eco
Futaba 4 pl
Futaba 4 pl
Re: Zenoah koppling
Köp denna: viewtopic.php?f=24&t=5300
Då kan jag nästan garantera att du slipper att byta.
Då kan jag nästan garantera att du slipper att byta.
Vet inte om 4wd bilarna sliter mer koppling än 2wd men FGs öppna koppling är ju mindre lyckad i tex en grusgrop.. Funkar nog på en jord/lerbana men sand kan gnaga i sig en koppling på nolltid.. Kolla på tex en Lauter eller Elcon koppling med teflonbackar..
Billös expertkommentator..
Hej.
Min första koppling höll i 2 tankar. Täckt kopplingshus och flippad koppling och ett år senare
så syns det inget slitage. Kör även så på min Losi, funkar kanon.
mvh
Lennart
Min första koppling höll i 2 tankar. Täckt kopplingshus och flippad koppling och ett år senare
mvh
Lennart
Losi 5ive T
FG Baja, OBR Race mod.
Axial Trial Honcho
Axial Wraith
Hyper 8 pro.
FG Baja, OBR Race mod.
Axial Trial Honcho
Axial Wraith
Hyper 8 pro.
Täckt kopplingshus var kan man köpa det till min FG Baja 4WD och vad är Flippad koppling?Hippen wrote:Hej.
mvh
Lennart
Mattias
Mugen mbx 6 eco
Futaba 4 pl
Futaba 4 pl
Flippad menas att du sätter kopplingen åt fel rotationsriktning. Finns ju en pil på kopplingen som säger vilket håll den ska snurra.
Har samma som HIPPEN! Kan varmt rekomenderas, syns inte att den används alls...... 
S 500 R wrote:Flippad menas att du sätter kopplingen åt fel rotationsriktning. Finns ju en pil på kopplingen som säger vilket håll den ska snurra.
Okej då ska jag Flippa min koppling , men har det någon betydelse om jag har den röda 8000 varv fjädern?
Mugen mbx 6 eco
Futaba 4 pl
Futaba 4 pl
Den röda fjädern går in senare typ vid 8000 rpm har jag för mig.
Funkar med vilken som.
Kör med röd 8000 i Bajan och 9500 i Losin.
Kör med röd 8000 i Bajan och 9500 i Losin.
Losi 5ive T
FG Baja, OBR Race mod.
Axial Trial Honcho
Axial Wraith
Hyper 8 pro.
FG Baja, OBR Race mod.
Axial Trial Honcho
Axial Wraith
Hyper 8 pro.