Roligt att RcBash´s medlemmar utvecklas ;-)

Lägg upp dina och andras filmer här
Post Reply
User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Roligt att RcBash´s medlemmar utvecklas ;-)

Post by Mats B » 10 May 2015, 14:12

Tänk att man på bara 4,5-5 år kan gå från att tycka att detta är det coolaste man sett
( Hoppas det var ok att låna lite clip av dig David)
Denna tråd är INTE riktad åt enstaka medlemmar utan hobbyn i allmänhet
[youtube][/youtube]
Måste bar inflika en liten film på en av forumets fränaste MCD Monster :worship: ( Riktig forum KULT ) :drive:
(grym väghållning ) :clap2: :rock2: Hoppar fram som en kalv på vårbete..
[youtube][/youtube]

& att man hade en budget som var nästan obefintlig till att idag fläska på med diverse storkubikare & reedmaskiner, Och inte längre fundera så mycket på vad det kostar att få "den lilla extra" knuffen i maskineriet eller den bästa möjliga fjädrings setupen på sin eller sina pärlor , Jag kan bara se till mig själv som har låtit min hobby ta över mer & mer,

Har personligen gått från FG med std Zenoah G2D22,5cc ( som man tyckte gick bra DÅ) till diverse värstingar med mer eller mindre vansinniga projekt budgetar ( eller total avsaknad av budget kanske är närmre sanningen). :doh:

Diggar Tex kommentaren i denna gamla film från Sandhem " Det ser man inte var dag" & "Ooo en till " när David drar en "Wheely" med sin 5T.. vid ca 5:25 & 5:49

[youtube][/youtube]

Till att vi idag är mer "vana" vid denna typ av maskiner..

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

Man kan ju inte annat än att fundera på hur det kommer se ut om ytterligare 5 år.. :hmm: :sunglasses:

Hoppas att denna lilla återblick roar någon annan än bara mig .. :thumbsup:
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11647
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Roligt att RcBash´s medlemmar utvecklas ;-)

Post by Dave » 10 May 2015, 15:20

:thumbsup:
Underbart att se lite "gammel skit" igen!
Det där är nåt jag funderar över varje gång vi träffas ett större gäng på en träff nånstans....
Utvecklingen har varit helt fantastisk under de åren jag varit med i den här dårskapen.
Jag minns hur man med lite reparerad taggtråd och lite silvertejp började pyssla och trimma.
Rally ledde utvecklingen framåt, och man försökte hänga med så gott det gick!
Knepig typ att hålla jämna steg med bara, för han är ju aldrig nöjd.....och jag bugar fortfarande djupt i tacksamhet för hans tålamod och kunskap i det här träsket, och han leder fortfarande utvecklingen framåt och driver på!
:lol2:
Första riktiga minnet är ju från Vimmerbyträffen 2010.
Jag hade tillbringat halva vintern och hela våren för att göra den redo att visa musklerna.
Totalt fiasko är inte ens i närheten.
Jösses vilken skit!
Jag körde skiten ur min CF och förundrades över hur fint HPI bilarna gick.

Här är första riktiga bashet med min CF och Rally sammanfattar det rätt bra 6:50 in....
[youtube][/youtube]

Inspirerad av Baja hittade jag efter bara ett par månader en egen.....billig klon.... IGEN.... :doh:
[youtube][/youtube]

Sen började trimmandet och jag byggde till och med min första pipa....nånstans här spårade det ur helt....
[youtube][/youtube]

Vi har krashat, klotat, flabbat, frusit, blivit blöta, blåst bort, svettats ihjäl, blivit överkörda, badat, skurit motorer, flugit för högt, flugit för långt, flugit för kort, moddat, trimmat, grillat korv, riggat tält osv osv.....tillsammans....
Vi har skaffat nya polare och vi har sett folk komma och gå under tiden....

Känslan är dock densamma....vi har ett skönt gäng och vi har förbaskat kul ihop!
Vi hjälps åt och visar och stöttar varandra för att få så många som möjligt att lockas till den här hobbyn.....och vi gör ett grymt bra jobb ihop, den saken är klar!

The new guy
Posts: 502
Joined: 03 Jun 2013, 20:11
Phone Number: 0735304079
Location: Alingsås

Re: Roligt att RcBash´s medlemmar utvecklas ;-)

Post by The new guy » 10 May 2015, 19:34

trots att jag inte varit med så länge som vissa gamla rävar här,så stämmer sammanfattningen väldigt bra!:)håller med mats oxå,frågan e var vi är om 5 år. :rock2:

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: Roligt att RcBash´s medlemmar utvecklas ;-)

Post by S 500 R » 11 May 2015, 13:14

Sen nöjde man sig med minsta lilla grusgrop att köra i. Bara man fick rasta bilen. Nu känns det som att finns det inte en bana att köra på så är det inte riktigt lika intressant. Men vi hade kul när vi startade detta och har det fortfarande. Men det är väl bra att det går framåt :thumbsup:
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests