Dagens körning i 'Hawaijihåla'
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: Dagens körning i 'Hawaijihåla'
Blev tvungen att kapa lite i filmen för att få upp den på tuben, men nu finns den i FullHD !
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Jag och farbror Bjuggen var och lekte i Sveriges bästa sandlåda igår och njöt för fulla muggar! Bjuggen valde att kracha och spräcka en fälg därav så är det min som syns på filmerna!
Jag är lat och okunnig när det gäller redigering så därav många klipp.
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Jag är lat och okunnig när det gäller redigering så därav många klipp.
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Tack för igår. var skitkul med en genomgång innan Skurup.
Vågar nog vara så fräck å påstå att du ligger inne med en av sveriges vassaste puffror i dagsläget. 30,5 cc fullmod med odämpad Propipe. Finns kraft i överflöd. Sjönk kanske 1000rpm i uppförslöpan med nya MXT.
Vågar nog vara så fräck å påstå att du ligger inne med en av sveriges vassaste puffror i dagsläget. 30,5 cc fullmod med odämpad Propipe. Finns kraft i överflöd. Sjönk kanske 1000rpm i uppförslöpan med nya MXT.
Billös expertkommentator..
Ser ut ni har roligt! 
- Dave
- Site Admin
Störtsköna klipp.....och gött klipp i bilen din också.....den går duktigt skönt !
Där har man inte mycket att sätta emot....
(psssst..... Jag tror att Bjuggen kör sönder med vett och vilje för att ha nåt att skylla på....var ju likadant i Trollhättan i lördags......)

Där har man inte mycket att sätta emot....
(psssst..... Jag tror att Bjuggen kör sönder med vett och vilje för att ha nåt att skylla på....var ju likadant i Trollhättan i lördags......)
Den säsong blir spännande
Malte's motor riktigt går bra och grymt!
Malte's motor riktigt går bra och grymt!
- J.A racing
Är det FINmod motorn i den bilen eller??
- Dave
- Site Admin
Nej den sitter i X4´an......S 500 R wrote:Är det FINmod motorn i den bilen eller??
Tror det är en OBR Fullmod med Propipe......inte helt 100, men nåt sånt är det.....
Japp. Stämmer bra David. Tror han köpte den som ett longblock på ebay. Går som satan med propipen.Carbon-Dave wrote:Nej den sitter i X4´an......S 500 R wrote:Är det FINmod motorn i den bilen eller??
Tror det är en OBR Fullmod med Propipe......inte helt 100, men nåt sånt är det.....
Last edited by Bjuggen on 24 Apr 2011, 20:38, edited 1 time in total.
Billös expertkommentator..
Okey, då är jag med. Ska bli kul att kampas lite med Malte sen. Er andra ska det bara bli kul att köra i från 
Blir en hård kamp i år! 
- Rallyfinnen
Blir många värstingar i hålan i år! Sanden lär bli ordentligt krattad 
Jag tittade på maltes motor lite igår, och det såg ut som kolvringen suttit rätt när den nöp, märkena i kolv och kolvring stämde när man hade ringen på rätt ställe. Den ska inte kunna vrida sig, för stiftet såg ut att vara ok. Däremot så var stiftet lite vitt, så den kan nog ha gått lite magert. Jag tyckte den var väldigt känslig på nålen också, så gränsen är hårfin mellan bra ryt och mager blandning.
Motorn blir aldrig 100 igen, men det får nog att putsa till kolv och cylinder lite och köra på en stund till. Man borde väl ta lite på kolven i dessa CY 35:or för dom verkar värmenypa väldigt lätt.. Men, samtidigt känns det inte så motiverat att lägga ner mer arbetstimmar än man får körtimmar innan pläteringen ger upp.
Jag tittade på maltes motor lite igår, och det såg ut som kolvringen suttit rätt när den nöp, märkena i kolv och kolvring stämde när man hade ringen på rätt ställe. Den ska inte kunna vrida sig, för stiftet såg ut att vara ok. Däremot så var stiftet lite vitt, så den kan nog ha gått lite magert. Jag tyckte den var väldigt känslig på nålen också, så gränsen är hårfin mellan bra ryt och mager blandning.
Motorn blir aldrig 100 igen, men det får nog att putsa till kolv och cylinder lite och köra på en stund till. Man borde väl ta lite på kolven i dessa CY 35:or för dom verkar värmenypa väldigt lätt.. Men, samtidigt känns det inte så motiverat att lägga ner mer arbetstimmar än man får körtimmar innan pläteringen ger upp.
- Dave
- Site Admin
S 500 R wrote:Okey, då är jag med. Ska bli kul att kampas lite med Malte sen. Er andra ska det bara bli kul att köra i från
Rakt fram ja. Men när det svänger. så välter ni. Vi andra svänger..Carbon-Dave wrote:S 500 R wrote:Okey, då är jag med. Ska bli kul att kampas lite med Malte sen. Er andra ska det bara bli kul att köra i från
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S