Gemensam sponsor tråd

Lämna förslag på förbättringar och tillägg till forumet för att göra det ännu bättre!
Post Reply
mnemonic
Posts: 24
Joined: 19 Aug 2012, 17:56
Phone Number: 0707147205
Location: Borlänge

Gemensam sponsor tråd

Post by mnemonic » 14 Aug 2016, 11:01

Jag har upptäckt att det delarna man vill ha sällan är listade hos våra (Svenska) sponsorers hemsidor. Sitter man och söker efter delarna och inte hittar några så händer det att man gå vidare till nästa web butik och letar där. När man letat ett tag så börjar man ringa runt och då kan man få napp om man har tur. Då har dom (sponsorerna) inte listat grejen på hemsidan men har delen hemma. Mycket tidskrävande tycker jag.

Min ide är då att man lägger ut en köpes tråd precis som i köp och sälj tråden fast för sponsorerna. Där dom kan gå in och skicka pm till mig om delen med priset. Är det flera som skickar pm med priset så kan man välja och vilken man köper ifrån. Nu inser jag att detta medför mera jobb för sponsorerna men dom får ju sälja mera också. Ett plus är att om detta fungerar så får man grejorna snabbare också.

Alternative ide är att få sponsorerna att gå in och läsa i köp och sälj tråden. På så vis har ju även privatpersonerna chansen att skicka pm om vad dom också har.

Detta tycker jag skulle underlätta för oss konsumenter.
Bra eller dålig ide? Ris eller ros? Vad tycker ni?
In the moment when I truly understand my opponent, understand him well enough to defeat him, then in that very moment I also love him.

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: Gemensam sponsor tråd

Post by Mats B » 14 Aug 2016, 12:40

Låter som en idé god nog att utveckla vidare.
Vissa webshoppar lämnar lite att önska.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests