är ju så inhelvete dyrt med 10000mah i 6s med hyfsade c på så då blir det bränsle vid lopp över 8 min
10000mah räcker ju tyvärr enbart i max 16 min, vid gynnsam körning
Det handlar om pengar. Kolla på vad det kostar med just dessa uppgraderingar på mcd och losi. Pipa 2000 kr dämpare 1000 kr promod motor 4000 kr. Alternativa diffar kan också bli riktigt dyrt. Däremot kostar en zenoah 29 eller 32 inte så mkt mer än en cy 26 och väldigt många har redan sånna maskiner, inte alla har 26cc maskiner då de intr köpt bilarna som rtrer. Det var ingen i 4wd som körde med standard cy i år exempelvis.Rb40 wrote:Inte så roligt att köra med original plåt burk, vad har det för betydelse om man har någon annan pipa o stötdämpare? Tänkte mer att det är ju en värdig skillnad mellan 26cc o32cc. Hade det inte funkat o ha 26cc till 29cc Och därifrån upp till 32cc. Alltså 2st klasser.
Skickat från min D5803 via Tapatalk
Men då funkar det med 2klasser, En dyr o en billig, sen kan ju ex diff,pipa,dämpare vara upp till var och en, vilken klass man än väljertesla wrote:Det handlar om pengar. Kolla på vad det kostar med just dessa uppgraderingar pp mcd och losi. Pipa 2000 kr dämpare 1000 kr promod motor 4000 kr. Alternativa diffar kan också bli riktigt dyrt. Däremot kostar en zenoah 29 eller 32 inte så mkt mer än en cy 26 och väldigt många har redan sånna maskiner. Sen blir det billigare pga mindre slitage op drivlinan och däcken.Rb40 wrote:Inte så roligt att köra med original plåt burk, vad har det för betydelse om man har någon annan pipa o stötdämpare? Tänkte mer att det är ju en värdig skillnad mellan 26cc o32cc. Hade det inte funkat o ha 26cc till 29cc Och därifrån upp till 32cc. Alltså 2st klasser.
Skickat från min D5803 via Tapatalk
Jag skulle själv plocka bort pipa och extenders på min mcd och köra med 29cc nästa år om det blir 4wd stock. Vill kunna satsa på mina andra bilar också hellre än att behöva plöja dessa summor för att vara konkurrenskraftig i 4wd
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Ja om det är baja eller losi rtr och inte är nån special version med massa uppgraderingar.Sniclas wrote:En liten dum fråga,
Om man kirrar en rtr, är den standard då..
Feel free to slå mig i huvudet med en planka.![]()
![]()
KaptenMagnus wrote:Tycker inte det är så farligt att köra i std klass även med en ulton (stavning) eller en MCD ultra super plus så länge den håller plåtburk och 23-29cc ofilad.
Skälet till att jag vill exkludera de dyrare versioner av mcd är att.KaptenMagnus wrote:Tycker inte det är så farligt att köra i std klass även med en ulton (stavning) eller en MCD ultra super plus så länge den håller plåtburk och 23-29cc ofilad.
tesla wrote:Skälet till att jag vill exkludera de dyrare versioner av mcd är att.KaptenMagnus wrote:Tycker inte det är så farligt att köra i std klass även med en ulton (stavning) eller en MCD ultra super plus så länge den håller plåtburk och 23-29cc ofilad.
Rr5 competition (den billigare versionen) har icke oljefyllda planetdiffar utan packningar. Diffarna är i praktiken helt öppna. Bilen spinner alltså bort mycket kraft. Detta är ett klart handikapp, särskilt i starten jämfört med FT eller ultimate bilarnas låsande LSD diffar, exakt sånna uppgraderingar som jag anser för dyra för en stock klass. Jag var ensam i år med att köra med de billigare diffarna och jag var alltid sist iväg av linjen, även mot losi 5ive bilarna undantaget mot conny i sandhem som hade problem med motorkraften. Detta gäller varje start varje race jag kört i cupen, 15 heat totalt. Det är för konsekvent för att bara vara långsam reaktionstid eller dålig körning. Det berodde heller inte pp motorkraften då jag hade bra klipp i maskinen på sviestad och de första heaten på sandhem.
Ulton har jag egentligen för dålig koll på mer än vad den kostar och en så dyr bil hör i mina ögon hemma i mod. Men detta är ju bara min åsikt och ett förslag, det är ju i slutändan inte jag som bestämmer.
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests