POWERLOCK diff
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
POWERLOCK diff
Vem gör powerlock diffen?
FG eller SCS ?
Funderar på att skaffa en, Manne hann du köra med din innan vintern?
FG eller SCS ?
Funderar på att skaffa en, Manne hann du köra med din innan vintern?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
-
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: POWERLOCK diff
Jag tror det är SCS som gör den.
Du kan ju kolla upp RS5:s diff också.. den har liknande konstruktion.
Du kan ju kolla upp RS5:s diff också.. den har liknande konstruktion.
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Re: POWERLOCK diff
SCS tillverkar och levererar till FG
Nej, hann inte köra med den.. Det får bli till våren
Nej, hann inte köra med den.. Det får bli till våren
My motor is stalled but my wheels are still spinning
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: POWERLOCK diff
Ok
Jaha RS5 diff, får kika på den också. Fast en SCS/FG diff verkar att föredra i en FG.
Jaha RS5 diff, får kika på den också. Fast en SCS/FG diff verkar att föredra i en FG.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Re: POWERLOCK diff
Inget av dom är ju tillverkade av FG, så det är ju pest eller kolera
Men pluggade du inte på SCS-diffen i höstas/början på vintern med mailkonversation med Marcus?
Men pluggade du inte på SCS-diffen i höstas/början på vintern med mailkonversation med Marcus?
My motor is stalled but my wheels are still spinning
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: POWERLOCK diff
Jo men jag kommer inte ihåg allt, men nu hittade jag lite gamla mejl som jag ska läsa igen.sx3 wrote:Inget av dom är ju tillverkade av FG, så det är ju pest eller kolera
Men pluggade du inte på SCS-diffen i höstas/början på vintern med mailkonversation med Marcus?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: POWERLOCK diff
Får nog bli en sån här tror jag, nu har jag fattat hur den funkar också. Det låter ju schysst med en "riktig" diff som bara låser när den ska.
Hi Johan
It's easy to explain. 2 or 4 friction is only a diff which works at delta speed left to right side
Power lock works with the momentum of engine. - torque
It looks the more u have. Exactly when u need it on power out of corners
On high speed or rolling through corners u dont need a looking effect. There the diff is open. To roll quickly through corners.
And such a diff is a real diff which is used in Motorsport
Gruß Markus
Hi Johan
It's easy to explain. 2 or 4 friction is only a diff which works at delta speed left to right side
Power lock works with the momentum of engine. - torque
It looks the more u have. Exactly when u need it on power out of corners
On high speed or rolling through corners u dont need a looking effect. There the diff is open. To roll quickly through corners.
And such a diff is a real diff which is used in Motorsport
Gruß Markus
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Re: POWERLOCK diff
Dum fråga kanske, men funkar denna till offroad?
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: POWERLOCK diff
Vet inte men den lär ju passa i en FG och det borde ju fungera, men med en ev annan setup kanske. Man justerar den med hjälp av 3 olika lägen på planethjuls axeln (low, mid och high grip) sen med olika storlek på friktions diskarna och slutligen genom oljemängden. Tror dock att den endast är framtagen för onroad bruk.S 500 R wrote:Dum fråga kanske, men funkar denna till offroad?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Re: POWERLOCK diff
Du som har kontakten, kan du kolla med han?J.A racing wrote:Vet inte men den lär ju passa i en FG och det borde ju fungera, men med en ev annan setup kanske. Man justerar den med hjälp av 3 olika lägen på planethjuls axeln (low, mid och high grip) sen med olika storlek på friktions diskarna och slutligen genom oljemängden.S 500 R wrote:Dum fråga kanske, men funkar denna till offroad?
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: POWERLOCK diff
Ok återkommer......
This newly developed locking differential is characterised by an excellent blocking action. The blocking action is achieved through different ramp angles. You can select between three different settings.The output shafts are ballraced. This differential design is also used in full scale racing competition. Suitable for all 1:5 FG Competition and EVO models, F1 Competition, Sportsline 08 and 1:6 Race Trucks.
http://www.scs-m2.com/produkte/powerloc ... /index.php
This newly developed locking differential is characterised by an excellent blocking action. The blocking action is achieved through different ramp angles. You can select between three different settings.The output shafts are ballraced. This differential design is also used in full scale racing competition. Suitable for all 1:5 FG Competition and EVO models, F1 Competition, Sportsline 08 and 1:6 Race Trucks.
http://www.scs-m2.com/produkte/powerloc ... /index.php
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: POWERLOCK diff
Ja den ska fungera i offroad också men med V.2 shimsen, som inte låser diffen lika mycket (banåka).S 500 R wrote:Dum fråga kanske, men funkar denna till offroad?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Re: POWERLOCK diff
Gött, då vet jag detJ.A racing wrote:Ja den ska fungera i offroad också men med V.2 shimsen, som inte låser diffen lika mycket (banåka).S 500 R wrote:Dum fråga kanske, men funkar denna till offroad?
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: POWERLOCK diff
Någon mer som går i köptankar och är redo på att slå till på en Powerlockdiff med tillbehör?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests