Touring motorer & pipor
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: Touring motorer & pipor
Någon som vet hur G4z eller Abbate motorer är jämfört med Hobbycenter och Modellsport?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Re: Touring motorer & pipor
En abbate evo 010 baserad på heli-cylinder jag o Wrep slaktade visade sig dölja ett väldigt lika recept som modellsport.
G4z verkar det nästan bara vara Holländare som kör, deras värsting kommer med VHM vev, även om VHM är grymma lär dom vara likvärdiga med modellsports R1 vev.
Hade jag köpt en motor idag hade jag antingen siktat på modellsdport eller hobbycenter 2 bult.
Alternativt Luppo racing, 4 bult med lös topp.
G4z verkar det nästan bara vara Holländare som kör, deras värsting kommer med VHM vev, även om VHM är grymma lär dom vara likvärdiga med modellsports R1 vev.
Hade jag köpt en motor idag hade jag antingen siktat på modellsdport eller hobbycenter 2 bult.
Alternativt Luppo racing, 4 bult med lös topp.
My motor is stalled but my wheels are still spinning
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: Touring motorer & pipor
Luppo de var nått nytt för mig http://www.lupporacing.com/index.php
http://www.g4zpower.com/
http://www.abbateracing.eu/
Lissau, modellsport och hobbycenter.............
http://www.g4zpower.com/
http://www.abbateracing.eu/
Lissau, modellsport och hobbycenter.............
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Re: Touring motorer & pipor
Kommer köra modelsport R1 230 i år . Någon här som erfarenhet av denna motor?
David Fenberg
MHF Skarpnäck
MHF Skarpnäck
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: Touring motorer & pipor
Tror inte någon kört en R-variant här i landet, så du är nog lite konsumentpionjär
Jag tycker för övrigt det verkar som ett vettigt koncept, man får modellsport-veven med längre slag, men behåller original svänghjul/fläkt så man har bra med kylluft.
Personligen är jag skeptisk till 2-bultade cylindrar, men fabriksförarna kör ju med dom och grabbarna i Ungern hade aldrig sett en spräckt 2-bultad cylinder.
Förresten har väl sx3 här på forumet nästan en sådan, 4-bultad och med standard tändspole tror jag.
Jag tycker för övrigt det verkar som ett vettigt koncept, man får modellsport-veven med längre slag, men behåller original svänghjul/fläkt så man har bra med kylluft.
Personligen är jag skeptisk till 2-bultade cylindrar, men fabriksförarna kör ju med dom och grabbarna i Ungern hade aldrig sett en spräckt 2-bultad cylinder.
Förresten har väl sx3 här på forumet nästan en sådan, 4-bultad och med standard tändspole tror jag.
Re: Touring motorer & pipor
Stämmer bra, eller nästan iaf..
Det är hobbycenter vevhalvor med R1 vev samt lager + packboxar från modellsport. R1 topp och kolv.
Tror inte vevhalvorna skiljer så fasansfullt mycket, men jag saknar som sagt R1 spolen i den puffran.
Tycker den gjorde bra ifrån sig!
Det är hobbycenter vevhalvor med R1 vev samt lager + packboxar från modellsport. R1 topp och kolv.
Tror inte vevhalvorna skiljer så fasansfullt mycket, men jag saknar som sagt R1 spolen i den puffran.
Tycker den gjorde bra ifrån sig!
My motor is stalled but my wheels are still spinning
Re: Touring motorer & pipor
Anders "loket" Olsson har en sån motor som han testat lite, den går som ett skott...Fenberg wrote:Kommer köra modelsport R1 230 i år . Någon här som erfarenhet av denna motor?
Re: Touring motorer & pipor
Låter lovande
Så klart att Loket har en . Säg något den killen inte har
Så klart att Loket har en . Säg något den killen inte har
David Fenberg
MHF Skarpnäck
MHF Skarpnäck
Re: Touring motorer & pipor
230 motorn är nog bra men 2 bultat......näe.
Varför?
Rent krasst så är det ju faktiskd så att på insugs sidan så har du KALL luft.
På avgas sidan är det HETT.
Per automatik så får man en sned belastning BEROENDE på temperatur skillnaderna en snedbelastning
som ter sej som så att materialet "sjunker SNETT.
Det blir att cylindern blir sned efter ett tag med luft läckage som följd.....i bästa fall.
Varför?
Rent krasst så är det ju faktiskd så att på insugs sidan så har du KALL luft.
På avgas sidan är det HETT.
Per automatik så får man en sned belastning BEROENDE på temperatur skillnaderna en snedbelastning
som ter sej som så att materialet "sjunker SNETT.
Det blir att cylindern blir sned efter ett tag med luft läckage som följd.....i bästa fall.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests